Ik ben v plan dit vh eerst te maken. Ik denk zometeen nog. Heb pakje v honig waarop staat water plus pakje aan de kook brengen. Dan fijngesneden prei en kipfilet toevoegen en 10 minuten zachtjes laten koken. Maar omdat ik vind dat spekjes ook in mosterdsoep horen, heb ik die ook gehaald. Maar moet ik die er ook zo (rauw) ingooien gelijk met de rest of zou ik die eerst even in een pan moeten uitbakken? Vast een stomme vraag maar voor alles moet een eerste keer zijn toch...
In dat geval kan ik de soep beter maken als we hem ook werkelijk eten? Niet nu maken en morgen opwarmen?
Wat jammer dat je uit een pakje maakt. Zelf maken is vele malen lekkerder en heel simpel! Antwoord op je vraag, eeest uitbakken en met serveren in de soep
Ik wilde hier reageren maar dat zou als mosterd na de maaltijd zijn Ik zou alleen dat pakje weg flikkeren en gewoon echt soep maken.
Wij eten altijd kip of groentesoep en daar gebruik ik ook die pakjes v honig voor...vandaar. ik wil het overigens best eens zelf proberen alleen lijkt kerst mij niet het geschikte moment daarvoor Maar ik lees ook veel verschillende dingen mbt prei. Wel of niet eerst in de pan even bakken. En fijne ringen of fijne stukjes. Ik probeer gewoon maar wat en aldoende leer je toch? Het is v mijn doen al heel wat dat ik niet iets vertrouwds wil maken.
Haha ik zelf heb vandaag voor het eerst in mn leven champigonnensoep gemaakt. Was vet lekker. Ik heb ook nog nooit mosterdsoep gemaakt maar ff googlen leert mij dat het geen moeilijk soepje is: Ingrediënten 4 personen 50 gram boter 60 gram witte bloem 1/8 liter room (slagroom mag ook) 1 liter bouillom 2 eetlepels groningse marne mosterd 1 dunne prei 100 gram magere spekreepjes Voorbereiding De prei zeer fijn snijden De spekreepjes uitbakken en het vet laten uitlekken op een stukje keukenpapier Bereidingswijze De boter smelten, maar niet kleuren. De bloem toevoegen en met een houten lepel roeren. Zet de roux op een zacht vuur en laat hem 10 minuten garen. De bouillon verwarmen en bij de roux gieten, glad roeren, onder voortdurend roeren 10 minuten laten koken. De soep door een zeef halen. De mosterd toevoegen. Vlak voor het serveren de room en de prei en de spekreepjes toevoegen en niet meer laten koken.
Lekker uit een pakje maken als je dat fijner vind is tip 1. Maar zou de prei inderdaad niet bakken en gewoon meekoken en de spekjes wel eerst uitbakken. Succes & smakelijk!
Snap ik hoor! Ik ben zelf geen top kok en vaak mislukt het de eerste keer. Als ik verse soep maak dan doe ik de prij heeel fijn en een sjolotje en doe ik er later bij.
Jammie! Wij hebben gisteren de mosterd soep gemaakt. Volgens recept van Brenda kookt. Kan niet fout gaan en easy peasy! Zit alleen bouillon, prei, aardappel, mosterd en room in. Spekjes uitbakken en als topping toegevoegd.
Eens, zelfgemaakte soep is ook echt mijn lievelingseten. Ik maak vaak tomatensoep of kippensoep. Pakjes nergens voor nodig
Nou,echt hé?!?! Ik moet wel zeggen dat ik vroeger ook dacht dat koken ingewikkeld was. Thuis kochten we vroeger ook altijd pakjes van honig. Inmiddels weet ik beter en maak ik gewoon gezonde soepjes. Zelf, en zonder pakjes en zakjes. Het is echt zo makkelijk en zoveel lekkerder én gezonder dan het zout en smaakversterkers die in zo’n pakje zitten. Welk recept gebruik jij eigenlijk voor tomatensoep? Ik maak vaak die ene van AH, Google maar eens op tomatensoep met mascarpone. Ik vervang alleen vaak de mascerpone door koffiemelk
Bij boter smelten spekjes en een fijn gesnipperd uitje mee fruiten. Beetje kerrie voor de kleur erbij fruiten, beetje mosterd ook meefruiten. Dan de bloem erbij.
Ik ga het eens opzoeken Ik maak zo’n ouderwetse tomatensoep, van oma en mijn moeder Ui/prei/wortel grof snijden, in de pan aanfruiten met boter. Dan tomaten met gekookt water in bakje in magnetron tot zacht, dat door zeef halen en dat in de pan doen, evt ook nog met blik tomatenblokjes door zeef etc. Dat alles in pan aan kook brengen met boullionblokjes. Even koken en pureren. Dan runderlappen (stukjes) en schenkel erin, laurierblaadjes, heeeel lang koken, schuim telkens uitscheppen, soepballetjes erin en op laatst vermicelli/rijst of kleine pastaschelpjes. En klaar