In welk dorp? Moeilijke keuze.

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje22, 30 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hey,

Wij gaan verhuizen, nu is het probleem.... we wonen op een eiland,en daar zijn verschillende dorpen op. Er is 1 dorp daar heb je eigenlijk alles. Allerlei scholen, heel veel supermarkten. Veel winkel. Je heb er gewoon alles... maarwe kunnen geen geschikt huis vinden. Ze zijn er wel maar onbetaalbaar. Er is hier ongeveer 20 min vandaan een dorp, daar heb je wel winkels en scholen alleen lang niet zoveel als hier in dit dorp. Maar daar staan wel huizen wat voor ons evt betaalbaar zou zijn. Maar nu komt het.............. ik woon hier in dit dorp al 26 jaar, en nog nooit in een ander dorp gewoond. Ik weet dus niet of ik eraan kan wennen om in een ander dorp te wonen. Je zou zeggen neem een huurhuis tijdelijk, ja dat kan. Maar dat is hier ook bijna niet te verkrijgen. En anders gelijk voor 1 jaar. We moeten 28 februari 2018 uit dit huis. De tijd dringt......
    We wisten nog niet echt wat we zouden doen als ons huis verkocht werd.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Tsja, als je echt zo twijfelt dan zou ik gewoon een jaar gaan huren in het dorp verderop. Dan kan je meteen uitproberen of het je bevalt en ondertussen ook rustig doorzoeken naar een geschikt huis.

3. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Woon je op 1 van de waddeneilanden? Wat was de reden dat jullie je eigeb huis in de verkoop hadden gezet? Best lastig om in zo'n korte periode op een gewilde plek een betaalbaar huis te vinden. En misschien via via of via de makelaar? Zodat je alle huizen die de markt opgaan al kan zien! Veel succes!

4. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Wat is de reden waarom je je huidige huis te koop hebt gezet?

5. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Wij gaan verhuizen vanwege buren ruzie. En omdat we nu vliering hebben en we willen een zolder.

6. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Ik heb het gedaan naar een ander dorp. Eerlijk dat heeft me ruim een 1,5 jaar gekost om eraan te wennen. Nou zou ik niet anders meer willen. Maar dat is mijn ervaring met naar een andere plaats gaan. Maar als de huizen daar wel betaalbaar zijn zou ik het zeer zeker overwegen. Wennen komt vanzelf goed!

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Gewoon vaker naar het andere dorp gaan. Haal daar alvast je boodschappen. Loop regelmatig door de wijk heen. Dan komt het vanzelf wel

MaMa en famofthree vinden dit leuk.
  8. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Ik neem aan dat jullie wisten dat iets terugkopen in hetzelfde dorp nagenoeg niet haalbaar was. Door het huis te koop te zetten heb je dus eigenlijk je keuze al gemaakt.
    Maar ik vind de tip van @Syane een hele goede. Eerst een jaar in het andere dorp huren zodat je weet of je daar kunt aarden.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als je op Texel woont en altijd in Den Burg hebt gewoond, dan zou ik niet naar De Cocksdorp of oudeschild verhuizen. Maar ik heb het vermoeden dat het niet om Texel gaat ;)

Moeilijk om er concreet iets over te zeggen zonder te weten van waar naar waar

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben ook op een eiland gewoond. Goeree Overflakkee in dit geval. Wij woonden in Middelharnis, erg leuk. Winkels, scholen, haventje, echt een leuk en vooral oud dorpje (samen met Sommelsdijk). Maar in de dorpjes er om heen zou ik nog niet dood gevonden willen worden, echt verschrikkelijk.
    Wij kozen er uiteindelijk voor het eiland te verlaten en wonen nu heel fijn in Brabant. Misschien gaan we na ons pensioen ooit weer terug naar Middelharnis, maar van zijn lang zal z'n leven niet naar een omliggend dorpje.

Het idee van eerst iets te huren en van daar uit verder te kijken is misschien zo gek nog niet. Wij hadden destijds het tegenovergestelde. Ons huisje heeft meer dan 4 jaar te koop gestaan daar. Ook geen gehoopte situatie :) Maar wel de tijd om goed rond te kijken. Dat kun je vanuit een huurhuis natuurlijk ook prima!

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Tja je moet toch wat.. of huren of kopen. Wij kunnen niet bepalen hoe het voor jou gaat voelen.
    Maar als je dat niet weet zou ik voor huren gaan, is makkelijker overstappen mocht ineens 'het' huis voorbij komen. Wat je aan woonwensen hebt, is dat wel reeel mbt het budget? Anders wordt het een lastige zoektocht. Zeker nu de huizenprijzen weer stijgen.

Hopsatee vindt dit leuk.
  12. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik begrijp wel dat jullie voor mij niet kunnen beslissen. We gaan allemaal wel zien hoe het loop... hopelijk gauw ons droomhuis gauw gevonden.

13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Dus in dorp A woon je al je hele leven;
    In dorp B zijn veel faciliteiten en daar zou je het liefste willen wonen, maar de huizen zijn onbetaalbaar;
    Dorp C is een optie als uitvalbasis.

Is een andere woning in dorp A nog een optie?

Zo niet, dan is dorp C de enige betaalbare optie, dus dan heeft je blindstaren op dorp B weinig zin. Tenzij dorp B zoveel voordelen heeft, dat je water bij de wijn wil doen en kleiner wonen het alternatief is :)

Succes met jullie keuze!

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je zal toch daar moeten gaan wonen waar voor jullie de huizen betaalbaar zijn, dus inderdaad je alleen op die dorpen richten, heel simpel. En na 26 jaar verhuizen naar 20 minuten (waar gaat het over?!?!) verderop overleef je ook wel. Sterker nog, misschien is het wel heel verfrissend voor je en véél leuker daar en had je gewild dat je veel eerder je geboortedurp had verlaten!

Zie mijn onderschrift. :thumup:

Tweekids, Ysabella en Nescio vinden dit leuk.
  15. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja lastig want ik herken dit niet. Ik kan in principe overal wonen haha. Ik kom uit een gehucht waar ik weg wilde, in een dorp 2 uur verder gaan wonen. Later een stad en nu weer totaal onbekend dorp. En ik voel me overal net zo thuis.

In jouw geval zou ik gaan huren tot er iets vrij komt in je top optie dorp!

Nescio vindt dit leuk.
  16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je het niet probeert weet je nooit of het wel of niet iets is. Ik zou gaan huren en dan kan je altijd na een jaar weer opstappen. Dat moet te overzien zijn lijkt me.

17. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ja vind het echt moeilijk... als je een huurhuis neemt voor een jaar, per maand gaat hier niet. Dan benzo 900 tot 1000 euro per maand kwijt..... echt veel......
    Ben echt bang dat we in de problemen komen...

18. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik bedoel dat we geen huis kunnen vinden op tijd. Het is nu 1 december, en 28 feb moeten we hier uit zijn. Dannis de sleutel overdracht.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Sorry maar dat had ik toch van te voren wel bedacht hoor... wat zijn dan onze mogelijkheden... Anders had ik zelf toch nog even gewacht met een huis verkopen.
    Ik snap dat je het moeilijk vind, nu zit er nog een grotere druk achter.
    Dus tijd voor actie! Ik zou aan de slag gaan met de tips in je andere topic. Succes!

Hopsatee vindt dit leuk.
  20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waar woon je dan waar dat zo is?

Deel Deze Pagina