hoe "genieten" jullie optimaal van je zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petra2278, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    stomme vraag misschien....
    maar ik vind namelijk dat ik niet optimaal geniet van mijn verlof. Ik word namelijk ontzettend boos als ik al aan het feit denk dat ik over 3 weken weer moet werken!! ik vind dat zo oneerlijk!!

ik ben verdorie gewoon nu al 8 weken aan het 'tobben' met mijn zoontje, mijn zorgen aan het maken om mijn erg onrustige kereltje...mijn moederinstinct laat het niet los! Ik blijf zoeken naar oorzaken en redenen....en dat terwijl mijn kleintje misschien echt alleen maar erg onrustig is en ondanks het inbakeren niet goed kan slapen. Er zit misschien wel echt niets medisch achter...en moet ik het accepteren....maar zover ben ik nog niet.

Ik geniet bewust van de uurtjes als hij beneden is, de fles drinkt, luiertje verschonen, badderen, in de box en met grote broer knuffelen. Maar als hij op bed ligt denk ik continue: hoe gaat het dit keer, lukt het hem? voor hoelang?
    Misschien heel erg dit: maar als iemand vraagt aan me hoe het gaat met de kleine, dan antwoord ik: ja, gaat wel....en dan vind ik nog dat ik positief ben...want ik voel het wel negatiever. Ik zie ook erg op om te gaan werken: moet ik dan iedereen vertellen hoe heerlijk het verlof was...?

nu gingen we wel af en toe wandelen, maar dan alleen als hij niet in slaap kon vallen. Afgelopen vrijdag ook: maar toen was het schitterend weer en kon ik echt volop genieten van mijn wandeling: en toen dacht ik: dit doe ik te weinig...genieten!

ik vind het dus oneerlijk dat ik over 3 weken weer moet werken...
    ik heb mezelf zojuist voorgenomen de laatste 3 weken lekker te genieten...dus lekker op pad, winkelen, wandelen of tussen 2 voedingen door vrienden bezoeken

Ik ben benieuwd hoe jullie naar je verlof kijken????

ps: dat ik moet werken kan ik wel oneerlijk vinden, maar misschien is het wel de kans om het "te over bezorgd zijn" te kunnen loslaten...

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Officieel zit mijn verlof er over 5 weken op. Maar heb nog 4 weken vakantie er achteraan geplakt deze had ik nog over en alles moest op eind van het jaar.
    Ik moet zeggen dat ik er wel weer naar uitkijk om te gaan werken.
    Even wat anders aan je hoofd en je normale leventje weer oppakken.
    Ik vind het ook heerlijk om met die kleine bezig te zijn, maar hij is ook heel tevreden eigenlijk en slaapt ook makkelijk.
    Hij heeft al aardig zijn ritme, alleen de nachten daar blijft hij mij nog in storen....

smorgens om een uurtje of half 9 doe ik hem lekker in bad, lekker in smeren en dan zijn flesje.
    Ik vind het heerlijk om smorgens na zijn fles van 10.00 lekker te gaan wandelen tot een uurtje of half 12.
    Dan zijn we thuis spelen we nog even en dan breng ik hem naar bed voor een uurtje of 3 kwartier.
    Soms slaapt hij wel soms niet.
    Dan lekker zijn fles om 14.00 en dan om half 3 naar bed tot een uurtje of half 5, dan weer lekker spelen, en knuffelen flesje om 18.00 gezellig aan tafel als wij gaan eten.
    Dan even in de box en als hij moe wordt rond 20.00 dan breng ik hem naar zijn bedje.
    Vaak wordt hij dan om 22.30 wakker, maak ik weer een flesje en dan lekker naar zijn bedje en dan gaat hij weer lekker slapen.

Verder weet ik niet hoe ik er tegen op kijk als het eind van mijn verlof in zicht komt, misschien kijk ik er dan wel hetzelfde tegen op als jij...

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je geeft het zelf al aan: het is wel een manier om het wat meer los te laten. Ik denk dat je er nu wel erg mee bezig ben en vind het ook heel logisch hoor! Maar je merkt zelf ook al dat je er geen leuker mens van wordt...
    Ik herken het grotendeels wel al was mijn zoontje maar even onrustig. Maar ik zelf zat er gewoon bovenop als een echte moederkloek Was heel erg bezig met voedingen, tijden, hoeveel cc per fles, enz. Mn zoontje leek onverzadigbaar en omdat mn vriend werkte voelde ik me (en nam ik) overal de verantwoordelijkheid voor waardoor die bezorgdheid alleen maar verder toenam. Ik zag zo op tegen het werken, was er voor mn gevoel nog helemaal niet klaar voor.
    Maar kan achteraf wel zeggen dat het me goed heeft gedaan om de zorg te delen., En om te merken dat het echt ook wel gaat als ik er niet zo bovenop zit!

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik weet niet precies welke "problemen" je hebt met je zoontje, maar misschien kan je zorgverlof vragen op je werk? Totdat het beter gaat met je ventje. Maak het bespreekbaar op je werk, dan kunnen misschien met je meedenken. En als jij je nog ziekmeld tijdens je verlof in het kader van de bevalling, dan wordt het nog vergoed door het uwv. Dat kost je baas dan niks.. Of ouderschapsverlof, dat is ook een optie. Succes in ieder geval!

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Wesdaan: wat is jou kleintje lang wakker zeg per keer! En als ik je zo lees...ook nog gezellig wakker. Mijn kleintje is het met een uurtje al lang weer zat, zit hij te gapen en te jengelen. Gezellig op schoot zitten is er echt niet bij...
    Dat maakt het slapen ook zo belangrijk....want hij is gewoon NIET tevreden als hij niet goed geslapen heeft. Maar ook als hij wel goed geslapen heeft, dan nog is hij met een uur echt alweer moe en niet tevreden meer. Hooguit 10 minuten in de box....en dan is het feest weer voorbij!

misschien moet ik het wel lekker gaan vinden om weer aan het werk te gaan....t zal ook wel als een leuke afleiding gaan komen natuurlijk.

Echte problemen heeft mijn zoontje niet: hij slaapt alleen heel moeilijk/heel kort. Is heeeel onrustig...en waarom??? Dus zorgverlof en zo is niet echt een optie...Ik ben al blij dat ik de eerste maand maar 2 dagen werk. In december weer 3 dagen. Mijn baas wil trouwens dat ik 4 dagen kom werken ivm een komende reorganisatie (waarbij ik een rol moet spelen)...maar zolang mijn zoontje zo onrustig blijft, ga ik niet 4 dagen werken natuurlijk! Heb al toestemming voor ouderschapsverlof dus ze hebben pech!

6. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Klinkt allemaal erg herkenbaar.
    Mijn dochtertje is nu ruim 4 maanden en de eerste weken vond ik ook tropen weken 8)
    Ok wat onrustig, veel krampjes, hongerig kindje (nog steeds), onrustig slapen, weinig ritme....
    Maar, met de puckababy ging het super. Ze slaapt vanaf 7 weken prima door.

Ik vind dat ik meer ritme en rust kreeg na ongeveer 10/12 weken. het ritme zat er meer in, de slaapjes gingen beter en duurde langer. je gaat je kindje steeds beter leren kennen en zo kon ik goed zien wanneer ze moe was en wanneer ze honger had. De eerste weken heb ik s,lecht naar haar vermoeidheidsignalen gekeken waardoor ze wat overprikkeld was.

Vanaf 13 weken loop het hier helemaal super. Voorheen ook, maar met iets meer strubbelingen en stress en hormonen:)
    We hebben een goed ritme, ik weet wanneer ze moe is, etc.

Ik moet overmorgen gaan werken en voel nu al een steen op mijn maag als ik eraan denk. Maar het is goed voor mij en mijn dochtertje denk ik.

Succes, en ik denk dat als je straks weer een paar weekjes verder bent dat je er waarschijnlijk weer anders tegenaan kijkt.

Groetjes

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    nou, mijn meisje is 2 maanden oud en slaapt nauwelijks overdag, hoor. echt erg, mevrouwtje vindt het veeeeeel te gezellig en wil de hele dag gedragen worden en om zich heen kijken, babbelt lekker door in haar 'he he' en 'ga ga' taaltje :)
    vermoeiend want de draagdoek vindt ze niet leuk meer...
    dus ik probeer nu met goed weer lekker te wandelen buiten.hoef ik haar tenminste niet te dragen haha.

8. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Ik ben vandaag weer begonnen met werken en ik moet zeggen: Ik vind het heerlijk!

Tuurlijk mis ik haar wel, maar het is ook wel weer even fijn om iets voor mezelf te doen ipv dat ik haar overal mee naar toe moet slepen.

Oma vind het ook helemaal geweldig en ik weet dat ze het daar goed heeft.

Ik vond mijn zwangerschapsverlof best vermoeiend. De eerste weken heb ik gigantisch met haar getobt ivm koemelkallergie en daarnaast wil ze graag de hele dat bezig gehouden worden want ze slaapt niet veel. De laatste weken gaat het wel beter, maar van die rotkrampen is ze nog steeds niet af.

9. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Vorige keer had ik echt weer zin in werken. Nu helemaal niet, en ook het idee dat ik veel te weinig heb genoten van mn verlof :( In het begin na bevalling voelde ik mezelf superslecht (heel veel bloed verloren..) En dan gaat t wat beter, zitten de hormonen me nog steeds dwars :) Ik ben met mn laatste week bezig, maar vind zo jammer dat de tijd vliegt. Tips voor meer genieten heb ik helaas niet. Ik weet alleen wel dat straks werken wel weer goed voor me is, even weer meer zijn dan alleen mama. En de dagen die je dan niet werkt zijn straks extra kostbaar! Misschien geldt dat voor jou ook!

Deel Deze Pagina