Wat doen jullie met kindje van 4 maanden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mama26, Dec 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Ik vraag me af wat jullie zoal doen/spelen met jullie kindje?
    Mijn dochter is 1 dec. 4 maanden oud en onze dag ziet er ongeveer zo uit:
    rond 7 uur de fles (soms wat eerder soms wat later), die geef ik meestal in bed en dan als ze in de oogjes wrijft gaat ze terug naar bed.
    Dan slaapt ze of 3 uurtjes of 2 uurtjes of 1 uurtje, niets van te zeggen. Als ze wakker wordt, laat ik haar soms nog eventjes liggen, soms valt ze weer in slaapt. Zo niet dan haal ik haar op. En was ik haar gezichtje en handjes en billen op de commode en dan nieuwe kleertjes aan.
    Dan rond 11.00 uur de fles, daarna spelen in de box of bij mij op schoot. In de wipstoel gaat ze eigenlijk nog niet. 2 x heeft ze er in gezeten maar niet langer dan 15 min., toen was ze het moe. Dan kijkt ze naar wat ik aan het doen ben. Dan naar bedje, dan slaapt ze weer heel verschillend, soms lang soms kort. Als ze kort slaapt haal ik haar op en ga ik meestal wandelen of naar de winkel. En rond 15.00 uur de fles. En dan spelen in de box of op schoot. En als ze moe wordt naar bed. Meestal slaapt ze dan vanaf een uur 16.00 uur tot 19.00, dan moeten we haar meestal wakker maken, alleen de laatste week niet, nu heeft ze opeens haar huiluurtje weer tussen 17.00 en 19.00 (zou dit een sprongetje zijn?).
    En dan om 19.30 uur de fles en spelen in de box en op schoot of lekker bij papa zitten. En dan rond half 9 naar bed en om half 11 weer de fles. En dan meteen naar bed.

Ze krijgt nu 180 + 6 schepjes. Ik doe haar meestal 's middags in bad. Maar soms denk ik; wat kan ik nog meer doen met haar, want ze wordt toch meestal na 1 uurtje moe en dan leg ik haar in bedje.
    Ik zing met haar, speel met haar in de box en ze kan zich ook zelf amuseren in de box. Maar meer kun je toch niet doen of wel?

Ik zou ook wel naar 4 flessen willen maar volgens mij lukt dit nog niet. Ze komt 's morgens tussen 6 en 8 uur. Is ook verschillend.

Hoe doen jullie dit? Ik moet over 2 weken naar het cb dus misschien kan ik dan ook een fruithapje gaan geven maar wanneer geven jullie dit dan? En wanneer zullen ze echt wakker zijn als wij zelf (rond 18.00) ook eten? Nu heeft ze dan wel weer een huiluurtje, maar ik bedoel dat ze wakker is zonder te huilen natuurlijk. Hopelijk is dit huiluurtje snel weer afgelopen. Hebben jullie dit ook weer gehad rond deze tijd?

En zijn jullie kindjes langer op tussen de flesjes door?
    Sorry voor het lange verhaal maar ik vraag me soms af of ik het wel goed doe enzo.

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Volgens mij kun je idd niet veel meer doen dan de aandacht die je al geeft aan haar. Jer zou kunnen gaan wandelen, maar verder blijft het volgens mij alleen nog maar bij wat spelen in de box, op schoot of wipstoeltje. Ons "schema" verloopt net iets anders. Jasmijn is een echte slaapkop. We maken haar 's ochtend rond 8 uur wakker. Dan krijgt ze meteen de fles en is ze moe en dan leg ik haar weer te slapen. Dan rond half 1 is ze weer wakker en dan geef ik haar de fles. Daarna dan laat ik haar nog even spelen, op mijn schoot, in de wipstoe of in de box. Dan zie ik aan haar dat ze na een half uur weer moe begint te worden en dan leg ik haar weer in bed. Ze slaapt dan tot ongeveer 5 uur. Dan weer het flesje en spelen en weer naar bed. Dan rond 8 uur moet ik haar wakker maken voor het volgende flesje en om half elf weer. Ik kom dus helemaal niet meer uit met mijn 5 flessen en ga dus nu ook over op 4. Zeker omdat onze kleine alleen nog maar speelt met haar speen en niet veel meer drinkt. Het fruithapje ga ik in januari proberen te geven, maar dan moet ze eerst wel water beter gaan drinken.

3. na de fles houden we ze een kwartiertje op op schoot of in de box
    beetje spelen met ze babbelen tegen ze vinden ze erg leuk gekke gezichten trekken dito
    en dan gaan ze weer naar bed

4. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Denk dat je al veel doet hoor! Lastig is het somshe...zijn van die kleine dingen die je onzeker kunnen maken.
    Zelf ben ik nog iets meer bezig met haar want mijn dochter slaapt niet zoveel.
    7.00 uur fles dan nog even slapen tot
    8.30: wassen of badje en aankleden
    Even spelen in de box dan kleedt ik me aan.
    Dan krijgt ze klein beetje thee (heb heel hongerig en dorstig kind) dan gaat de box vervelen..dan leg ik haar op een kleed op de grond en babygym erboven en spelen we wat samen. (ook zingen...vliegtuigje..en babyvoel boek "lezen") rond 10.30-11.00 fles.
    Dan slaapt ze even van 11.30-12.30
    13.00 gaan we meestal weg, of wandelen, boodschapjes ed.
    14.00 ongeveer fruithapje, daarna in de wipper (om te laten zakken)en babygym ervoor...
    15.00 fles...even slapen van 15.30 tot 16.30
    17.00 groentehapje daarna in de wipper kijken in de keuken als ik kook ed.
    18.30 fles en naar bed
    23.30 fles en slapen tot 7 uur.

5. Loewiese

Loewiese Actief lid

Oct 15, 2006
    124
    4
    18
    Ik deed het ook ongeveer zo toen mijn dochter 4 maanden was, vrijwel hetzelfde schema. Ze sliep ook veel, vaak was ze zo'n 1,5 uur max wakker. Slapen is juist heel goed. Verder beetje spelen (babygym vond ze heel leuk toen) en knuffelen en meer heeft een baby niet nodig;)
    Wij gingen met 5 maanden naar 4 flessen, en dat ging toen goed.
    Met bijna 6 maanden ben ik begonnen met hapjes en zo rond een maand of zeven ging ze naar 2x slapen per dag.
    Doei!

Share This Page