motivatie afvallen

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    dit idd. en verder is het gewoon puur de wil en de knop die om moet. ik heb ooit ook wel eens eerder een afvalpoging gedaan en dan was ik het na paar weken ook weer zat. niet genoeg gemotiveerd. nu is er echt letterlijk een knop omgegaan en dan wil je echt! kan dat niet goed uitleggen.

ik heb overigens noooit gelijnd alleen mn eetpatroon drastisch veranderd

2. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Hier idem!

Pas na 15 kilo gingen mensen het echt echt zien!

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier zagen mensen het ook nog niet na 4 kilo hoor. En ik had nauwelijks overgewicht (bmi 25,2 ofzo). Na een kilo of 7-8 kreeg ik wel regelmatig opmerkingen.

4. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik ben niet graatmager, maar zeker niet echt dik. Ik weeg 69 kilo, maar heb voor mijn zwangerschappen altijd 53 kilo gewogen. Ik wil het weer wat strakker hebben, dus zeker nog 9 kilo eraf. 60 is mijn ideale gewicht.

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nog even doorzetten dus, en ik ben al zo trots op mijn eerste 4 kilo :D Echt hard voor moeten werken de afgelopen maand. Jij bent ook goed bezig zie ik op je onderschrift, top!

6. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Gelukkig ontbreekt mij het niet aan motivatie.

Maar als tip wil ik je geven. Zet doelen op, let op dat je wel realistisch blijft maak je doelen dus niet te groot. Zo blijf je ze halen en blijf je ook langer gemotiveerd doordat je voor je gevoel je doelen haalt. Faal je te vaak zakt de moed weer in je schoenen en ga je al snel denken. Zie je wel ik kan het niet.

7. PukkiePoes

8 mrt 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    *Schop* :p

Bij mij helpt het om te denken "welk goede gevoel heb ik liever?"

Het (korte) goede/lekkere gevoel dat die halve (of hele hahaha) doos negerzoenen me geeft, waarna ik me uiteindelijk natuurlijk alleen maar slecht en schuldig voel, of wil ik liever het goede gevoel dat m'n lievelingsbroek weer past of dat ik me weer goed voel in bikini (of badpak, net wat je wil) Dan kies ik uiteindelijk toch voor het langdurige goede gevoel.

Maar het blijft lastig hoor. Zet 'em op!

8. Porsche

Porsche Niet meer actief

mijn motivatie was dat het me echt in de weg zat.
    mijn bukken zat mijn spekkies me echt in de weg leek wel zwanger ..

ben nu 3 weken bezig en 3 kilo afgevallen nu ik verschil merk word mijn motivatie alleen maar groter

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kijk altijd veel voor en na foto's! Vooral op Instagram.
    Of die van die Geordieshore meiden. Die waren echt vatsig en nu super slank. Met de nodige hulp, maar het motiveert als een malle! :D

10. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    *Voor en Na foto's van jezelf of anderen
    *Het mooie effect van jezelf op gezond gewicht in de spiegel
    *Merken hoe fijn het is om je fit te voelen
    *Rennen en niet uitgeput zijn of overmatig zweten
    *Kleding kopen en niet (meer dan nodig) compenseren voor je figuur (niemand hoeft perfect te zijn, dus koop wat je staat)
    *Je lekker voelen als je beweegt, rent en speelt met jouw kinderen
    *Het gevoel en trots van iets bereikt hebben als je op streefgewicht bent
    *De pure trots van iets vol gehouden hebben als je nog steeds op gezond gewicht en fitheid zit jaren later

Kortom, vind jouw manier van eten en bewegen. Het loont zo veel meer dan te veel bank&tv-dooreten.

Ik weet er voldoende van, ik ben twee keer in mijn leven te dik geweest (BMI 30/31 en na zwangerschap twee jaar 28+). Één keer in een uiteindelijk verkeerde relatie (te veel tv/films/series en eten erbij en het niet kunnen omkeren aanvankelijk), en daarna in en na een extreem zware meerlingzwangerschap met één kind met zware blijvende handicap.
    Beide keren heb ik het om kunnen keren op de gezonde manier.

Makkelijk is het niet, maar het is zo fijn!

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    4 kilo is al supergoed!
    Nu doorzetten!

(ik zoek bijvoorbeeld op pinterest naar 'motivation quotes'. Dat geeft me vaak wel een schop onder mn kont)

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
  13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    En de laatste :D
    Motivatie genoeg nu?

14. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier genoeg motivatie om af te vallen, maar het is zeker niet altijd even makkelijk!

Van de zomer ga ik trouwen, dus bij het afpassen van mijn jurk wil ik graag mijn doel bereikt hebben.
    Verder wil ik van de onzekerheid af, wil dat kleren mij weer mooi zullen staan, dat ik in een bikini rond kan lopen en dat ik me sexy voel voor mijn eigen vent. :)

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Wat zijn jullie toch lief meiden!
    Sorry ik was gisteravond wat druk om te reageren.

Zeker geven jullie goede tips. Ben zelfs bang dat ik te weinig eet op het moment. Ik probeer voornamelijk gezond te eten, gewoon wel brood en aardappels. dus niet khd arm verder.

Deel Deze Pagina