Hallo dames, Hebben jullie hier ervaring mee? Ik geef nu bijna een jaar borstvoeding, maar we zouden wel graag een derde kindje willen. We zijn al een tijdje aan het "oefenen" maar tot op heden zonder resultaat. Nu zit ik in dubio... stoppen met de borstvoeding.... of toch blijven proberen zoals we het nu doen.. Graag ervaringen van jullie kant...
Hier twee keer zwanger geworden terwijl ik nog voedde, eerste keer in de 2e of 3e ronde en nu zelfs in de 1e serieuze ronde. Ik voedde wel nog maar een keer per dag, dus niet meer intensief. Maar dat was dus kennelijk geen enkele belemmering
Voeden was ook hier geen belemmering, vaak voeden wel. Pas toen ik nog maar 1 (of sporadisch 2) keer voedde, werd ik zwanger. Ik had wel steeds pas laat een cyclus (resp. na 14, 19 en 17mnd ongeveer), da's natuurlijk de eerste vereiste.
Ik was zelf meteen zwanger in de 1e ronde zonder condooms. Middelste was toen een jaar en dronk nog zo'n 3x per dag. Ik had zo'n 3x een ongesteldheid gehad totdat ik zwanger raakte.
Tussen de 1e 2 zit 2 jaar en op het moment dat ik zwanger raakte gaf ik gemiddeld nog 4a5 voedingen per dag.(6e ronde)ik heb ook de hele zwangerschap en even daarna ook de oudste gevoed. Nu in de 1e ronde zwanger en ik gaf toen gemiddeld 3 voedingen.(ze is zelf gestopt toen ik ongeveer 6 weken zwanger was)
Ik werd zwanger in ronde 1 en voed nog aardig vaak Had regelmatige cyclus sinds zl 7 maanden is. Ligt erg aan je lichaam denk ik. En hoe vaak en lang je voed. Als je cyclus al een tijdje weer terug is en regelmatig is kun je er volgens mij redelijk van uit gaan dat voeden geen negatieve invloed heeft.
Mijn oudste was 6 maanden, kreeg nog volledige BV en ik werd weer zwanger. Meteen bij de eerste cyclus al. Ik heb zelfs geen menstruatie tussendoor gehad. Bij de derde en vierde werd ik ook weer zwanger tijdens de BV periode. Zodra je weer menstrueert kun je weer zwanger worden.
Hier was jongste dochter 7 maanden, kreeg nog 5 voedingen per dag. Was 1 keer ongesteld geweest. Hop, zwanger, daar kwam zoontje �� Het is echt voor ieder lijf anders!
Hier de tweede nog aan de borst gehad toen ik zwanger werd van de derde. 3de ronde. Nu is de derde 15 maanden en sinds net weer een cyclus. Zodra de cyclus er weer is kan je zwanger worden.
Ik denk ook dat de grote vraag is of je alweer een cyclus hebt. Als ja, dan kan je prima weer zwanger worden. Hier twee keer dwars door de bv heen met 4mnd weer ongesteld Bij de eerste met 8mnd en nog een keer of 8bv per dag zwanger van nummer 2 geworden.
Wat fijn om al jullie reacties te lezen!! Ik ben al geruime tijd weer ongesteld, maar het is nog niet zo regelmatig. Ook gisteren helaas weer ongesteld geworden. Maar als ik jullie reacties zo lees, hoef ik me nog niet voor te bereiden op het stoppen met de borstvoeding. Ik geef nu in principe nog 2x per dag en kolf niet meer... Maar 's nachts komt ze ook nog wel eens... en dan is het ook erg gemakkelijk om even de borst te kunnen geven. Dus in de praktijk vaak 3x p.d.