Hallo Adriënne of kwebbeltje, Ons zoontje is onderhand 5 maanden en heb hem tot een paar weken geleden heel goed wakker overdag in bed kunnen leggen dat hij zelf in slaap viel. Maar sinds een aantal weken is dat echt een ramp. ' S avonds valt hij ook niet meer zo makkelijk in slaap ook al laat ik hem 10 minuten huilen,hij gaat steeds harder schreeuwen. Helemaal overstuur raakt hij dan. Tot ik hem natuurlijk op een gegeven moment oppak en dan is hij direct stil. Soms probeer ik hem ook overdag eerst tegen mij aan in slaap te laten vallen maar dit lukt ook niet altijd. Hij is wel echt moe, wrijft constant in zijn oogjes, gapen enz. Wat moet ik hier nu aan doen? Hij kan rustig bv 1 uur blijven huilen zonder stil te worden Groetjes Ons wondertje
Hoi hoi, Ik denk dat hij in een "sprongetje" zit. Wat je beter niet kunt doen is hem op je schoot in slaap laten vallen, hij went daar aan, en wil straks niet anders meer. Probeer zoveel mogelijk je ritme aan te houden. Als hij aangeeft moe te zijn, dan leg je hem op bed. Als hij huilt laat hem dan huilen, en ga dan even kijken. Spreek met lage stem hem geruststellend toe, maar maak geen oogcontact en stel ook geen vragen! Ga dan gewoon weer weg. Wacht weer tien minuten en ga weer kijken. Hij leert zo dat je in de buurt bent, en dat er niets aan de hand is. Hoe gaat het met de voeding verder, en groeit hij goed?Heeft hij al tandjes? dat kan ook een rol spelen hoor. Groetjes Adrienne
"Hoi hoi, Sinds hij op de Nestle NAN AR zit ging het ineens een stuk beter met drinken! Hij is van 90 cc naar 180+ 6 schepjes gegaan Hij groeit erg goed , hij woog 2,5 week geleden : 6,5 kg en was 62 cm. Hij is idd ook bezig met tandjes ik heb 2 streepjes op zijn onderkaak zien staan. Dus ik denk dat hij hier ook erg last van heeft. Dit is wel een heftig sprongetje van hem
Hoi hoi, Probeer een beetje een middenweg te pakken! Niet teveel verwennen, maar een beetje aandacht heeft hij wel nodig nu! Het komt wel goed, als die tanden er eenmaal zijn! Groetjes Adrienne
Ik heb toenstraks geprobeerd en zoals natuurlijk te verwachten was aangezien hij het niet gewend was , begon hij heeeeeeel heftig te huilen en op een gegeven moment echt te krijsen Hoe ik hem ook probeerde te sussen ( 20 minuten lang) hij bleef maar huilen en krijsen. Heb hem ( erg weet het) toch ff eruitgepakt om te kalmeren en daarna teruggelegd, hij wilde weer ff beginnen maar heb hem toen rustig gekregen. Tot nu toe is het stil boven ( 15 minuten) dus ben benieuwd voor hoelang