Versleten knieën in spijkerbroek kleuter, kan dat of niet?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by missmamsie, Aug 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Mijn zoontje heeft zó vaak en snel versleten/gescheurde knieën in zijn spijkerbroeken... Ik vraag me af:moet ik nu echt steeds nieuwe kopen of 'kan het wel gewoon'? Ik let er nooit zo op bij andere kinderen, dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal... Ik koop overigens tot nu toe altijd Cars voor hem...

2. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Een klein beetje versleten moet kunnen (zeker met buiten spelen)
    Maar erge plekken tot gaten aan toe? Nee vind ik niet kunnen!

3. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,593
    1,051
    113
    Hier
    gaten niet maar wat slijtage vind ik niet storend

4. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    peuters zonder versleten knieeen spelen niet echt en hangen m.i. de hele dag voor de tv :p
    dus ja.....ik zie.heel graag kindjes met een broek aan waar de.knietjes wat versleten van zijn

5. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb overigens wel "nette" en speelbroeken :p
    naar het kdv krijgt hij andere.broeken aan als naar een verjaardag

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

een klein plek is ok. maar een plek van een 50cent stuk zeg maar dat vind ik echt niet kunnen

7. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Duidelijk:) Naarstig op zoek naar nieuwe broeken:D

8. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hij loopt nog niet met de gaten erin overigens, hoor, maar begint al wel echt goed te slijten (alwééér...:D)

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

of hun moeder koopt gewoon heel erg veel broeken hahaha. hier heeft zoonlief minimaal 10 broeken in de kast en eerlijk gezegd koop ik maandelijks nieuwe broeken voor hem omdat d'r slijtplekken op zitten

10. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Amfy, ik wilde net vragen aan je of je nog tips hebt voor stevige spijkerbroeken, maar toen las ik dat jij ook gewoon veel broeken koopt;)

11. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ik kocht altijd mooie spijkerbroeken van Retour... maar koop nu broeken van de WE en de Hema... niet zo mooi, maar wel een stuk steviger!

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,913
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb bij één maat op een gegeven moment twee broeken voorzien van kniestukken. (Heel fout, ik weet het :D) Maar die waren echt zo stuk (echt gaten). En omdat hij toen nog zo hard groeide, vond ik het echt zonde om alweer nieuwe te kopen.

Voor een kleuter zou ik versleten knieën in een broek echt niet erg vinden hoor. Maar echt gaten, dan zou ik zo'n broek wegdoen. Of alsnog kniestukken erop en hem tot speelbroek bombarderen.

13. knap

knap Niet meer actief

Elke keer nieuwe broeken kopen ben me gek.:D

Mijn zoon heeft school kleren en weekend kleren.

School kleren zijn netjes maar daar kunnen schuren of gaten in zitten. (niet gelijk extreem denken haha). Maar hij voetbalt nog al graag op school en heeft vaak vertrapte achterkanten. Ze zijn iets te lang. Net te kort om, om te zomen. En hij te lui is om zijn broekspijpen om te slaan.

Voor kapotte knieën kun je ouderwets een stukje stof op naaien. Dan gaan die broeken langer mee. Want vaak is het alleen de knie als ze nog klein zijn. worden ze groter dan tja lees boven.;)

14. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    als je via google zoekt naar applicaties kom je ook uit op leuke applicaties voor jongens band en lint.nl

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Je kan er ook appeltjes op naaien ;)

of je koopt een lapje spijkerstof uit de restenmand bij lappenland en dan naai je die achter het gat.

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

:D lol
    Nou tot dochterlief naar school ging hadden we er nooit last van, maar tegenwoordig wel. En helaas pindakaas ze draagt die broeken, maar mooi totdat ze stuk zijn en dan maak ik ze wel weer zodat ze ze weer aankan. Eventueel alleen nog voor boswandelingen. Helaas doet ze het ook met leggings en die maak je toch minder makkelijk.

17. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    En hoppa, weer 76 euries aan drie nieuwe broeken... Ik ben niet zo'n ster in naai- en vertelwerk, dus kniestukken, daar begin ik niet zo snel aan, maar ik ga wel vanaf nu beginnen aan speel en nette kleren...

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    De knielappen van tegenwoordig zijn vaak strijkbaar.

Heb hier een mannetje van net 1 die versleten knietjes in zijn (mijn) favo Mexx broekje kreeg. Ik heb van die strijkknielappen op de markt gekocht, op maat geknipt en het staat super leuk!

Ik kreeg het advies om ze op de randjes nog met een steekje vast te zetten, maar dat was niet nodig. Bij een hogere leeftijd lijkt me dit wel zinvol.

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier een mama met veeeeel jeans in de kast, maar ook jeans met de gaten er al in... Hip!

20. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0
    Mijn oudste (en die wordt 10 in november) heeft sinds hij naar school gaat steeds meer kapotte broeken ...

Geen idee wat hij ermee doet, lijkt wel alsof hij de hele dag op knieën rond loopt op school :$

Heb gewaarschuwd dat hij rokjes aan krijgt of met de winter korte broeken maar dat hielp ook niet :p

Ik heb nu ongeveer 5 goede broeken die hij niet aan mag naar school (of bij het buiten spelen) en voor de rest doet hij het maar met die broeken die er misschien niet meer zo mooi en netjes uitzien omdat daar een gaatje in is of een lapje op.

Als ik daar grote waarde aan zou leggen dat de broeken er niet "versleten" uit zien dan zou ik namelijk per week minimaal 3 nieuwe broeken kunnen kopen omdat hij zelfs in nieuwe broeken binnen no time gaten heeft en dat zie ik toch echt niet zitten (ook al is hij me heel veel waard hoor ;) )

Share This Page