Wat is voor jou kind echt een powerontbijt/lunch

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door NeverGiveUp2018, 15 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NeverGiveUp2018

NeverGiveUp2018 Bekend lid

30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Voor zoon(bijna 7) zoekende naar goede, vullende alternatieven voor brood.
    Zoon is echt een hele goede eter, maar op school lijkt hij altijd te kort te komen terwijl hij ruim voldoende mee krijgt en zelfs "vrijstelling" heeft om tussendoor wat extra te pakken aangezien hij heel duidelijk aangeeft dit nodig te hebben.
    Echter lijkt hij aan het eind van de schooldag toch "in te kakken".
    Juf kwam vanmorgen met het idee dat het misschien de koolhydraten zijn. Nadat ze dit zei verbaasde mij dit echter helemaal niet. Ook al hebben wij goed en voedzaam volkorenbrood, ik kan er zelf ook "slecht" tegen.
    Maar wat ga ik hem dan mee geven als lunch of als ontbijt laten eten.
    Ik ben even totaal inspiratielooso_O
    Zeer benieuwd of er hier moeders zijn met ook van die energieverslindende, grote eters en wat die dan al zoal krijgen.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Ik ga even volgen. Mijn zoon eet ook veel brood. Is bijna 6 maar eet makkelijk 10 boterhammen 4 sochtends, 4 tussen de middag en nog 2 uit school. Maar ik ben wel benieuwd wat ik kan bieden als alternatief.
    Volle kwark/yoghurt ofzo als ontbijt zou wel kunnen maar wat geef je dan mee naar school. Boterhammen zijn makkelijk en het blijft ook goed buiten de koelkast.

3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Wraps misschien een idee? Dat je er kaas/kipfilet ect op doet zodat het wat meer vult en je bent er vaak langer vol van. En bevat minder koolhydraten. Zelf heb ik santa maria wraps zit ook weinig toegevoegde rotzooi in!

4. mutsje83

mutsje83 Lid

1 jul 2012
    71
    28
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind havermout pap altijd goed voeden als ontbijt. Lekker met een banaan of een appel erin. Of een volle kwark met muesli en fruit als ontbijt. Voor de lunch heb ik niet echt tips.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bananenbrood misschien?

Sochtends eten ze hier yoghurt met havermout. Voor mezelf maak ik altijd granola.

6. NeverGiveUp2018

30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Havermout heb ik idd zojuist in huis gehaald. Eens kijken hoe hij het daar op doet.
    Yoghurt met iets erbij eet hij hier vooral in het weekend. Misschien maar eens op schooldagen ook proberen en kijken hoe hij de ochtend op school daarop doorkomt.
    Mocht er iemand nog tips voor de lunch op hebben, ik hoor ze graag!

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Gekookte eitje als extra, kwark met fruit en muesli, pannenkoek van ei en mascarpone met beleg.
    Deze dingen vullen mij erg goed in de ochtend.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn dochter eet ‘s ochtends altijd een flinke kom kwark met haver, daar een banaan door heen en een paar walnootjes. Daar houdt ze het echt goed op vol! En overdag op school wel brood, want dat vindt ze ook gewoon heel lekker en ik vind het ook het makkelijkst om mee te geven. Daarnaast fruit en bv tomaatjes.

9. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik zou ook meer aan vetten gaan denken. Nootjes, Griekse yoghurt, ei, gevulde wraps of pannenkoeken

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    kwark met fruit en granola vult altijd goed bij mij.
    En wraps met veel rauwkost.

11. NeverGiveUp2018

30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Noten en griekse yoghurt ga ik ook maar meer toe voegen denk ik.
    Puur ei kan hij helaas niet tegen, had anders ook een goede geweest.

Bij deze even een overzichtje van wat er nu zoal op een schooldag doorheen gaat.

Start thuis met 2 a 3 bruine boterhammen met hartig beleg en vaak nog een stuk fruit erbij

10 uurtje: fruit of groentes

Lunchtrommel 2 tot 3 bruine boterhammer met hartig beleg aangevuld met fruit/groente/stukkie kaas.

Op gymdagen extra een bak noten mee voor als ze klaar zijn met de gym.

Bij thuiskomst fruit/groente/noten/ een snoepje verdeeld tussen 14.30 en etenstijd

17.30 aardig bordje vol warm eten. Bijna net zo veel als mama en papa. Toetje

En vaak tussen na het eten en bed tijd gaat er nog fruit/groente/noten in

Het is volgens mij toch een behoorlijk menu voor een 6 jarige, maar zeker onder schooltijd lijkt het niet genoeg te zijn.

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Je zou bij het 10 uurtje ook nog een boterhammetje toe kunnen voegen en anders uit school als extra nog een boterham. Dat vult net even wat meer dan een stuk fruit/rauwkost.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier om 10u inderdaad ook 1 boterham naast het fruit. De meeste kinderen hebben hier dan wel iets van een boterham of liga etc.

14. NeverGiveUp2018

30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Dat is dus iets waar ik heel erg aan twijfel om te doen. Hij kakt na de lunch dus 9 van de 10 keer na een uurtje in. En sinds hij voor de lunch een extra boterham mee heeft gekregen lijkt de dip ook alleen maar groter. Daarom zit ik toch een beetje te denken om deze bron van koolhydraten te vervangen voor een andere.

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Je zou ook eens koolhydraatarm brood kunnen proberen. Maar zelf denk ik eerder aan meer vetten, vezels en eiwitten: kwark, wraps met hartig beleg, gekookt ei, noten, volle melk, enz.

16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Gebakken eieren, noten met fruit tussendoor, avocado is ook erg lekker in fruitsalade zeker icm banaan. Gekookt eitje kan natuurlijk ook. Je kan ook havermout cake bakken met noten, lijnzaad en fruit erdoor, check recepten op internet!

17. NeverGiveUp2018

30 apr 2018
    550
    282
    63
    Vrouw
    Noord holland
    Thanks voor alle tips dames! Ik ga eens wat dingen uitproberen:thumup:

18. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Een bananen pannenkoekje die zijn koud ook lekker
    1 banaan met 2 eieren met de staafmixer mixen en daar kleine pannenkoekjes van bakken

Zoe123 vindt dit leuk.
  19. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Of bij het tien uurtje een hard gekookt eitje? Of een wifi worstje ofzo? Of van die dunne crackertjes met olijfolie en zout?

Miss T en Luna86 vinden dit leuk.
  20. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Kwark, zemelen en bosvruchten (eventueel banaan).
    In kwark zit veel eiwitten wat ook vullend is.

Lunch, wraps (tortilla wrap is makkelijk ook zelf te maken en heb je geen toevoegingen)

Koude past salade kan ook.

Misschien kwark of yoghurt in een thermometer? Blijft tot 10 uur volgens mij wel koud. Eventueel bevroren vruchten door doen dan blijft het wel koud

Deel Deze Pagina