Motorische spurt, hoe lang hyper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Storm, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje van net 1 maakt momenteel een gigantische motorische spurt door. Niet te filmen. Hij kruipt in sneltreinvaart door huis, trekt alles uit de kast (speelgoedkast is nog enige waar geen haakje op zit), gaat overal staan, kan overal bij, begint steeds meer te klimmen en gebruikt hiervoor ook allerlei stukken speelgoed (trommel, garage, opbergboxen). Als de deur naar de gang per ongeluk open staat zit hij in no time halverwege de trap, keihard lachend en als ik hem probeer te onderscheppen gaat hij nog harden lachen, kijkt achterom en probeert heel druk nog hoger te komen. Niet goed voor mijn hart, ook niet voor mijn zwangere lijf. Hij is inmiddels 13 kg.
    Hij loopt al een tijdje overal bij langs, maar begint nu ook met los staan en de oversteek van tafel naar bank. Na een uurtje over de vloer 'spelen' ligt hij echt op apegapen. En ik ook, van het achter hem aan hobbelen ;). Zijn broer liep met 10,5 mnd, maar dat was echt een heel ander kind. Toen hadden we de box er met 11 mnd al uit, maar ik zet de jongste af en toe in de box om tot rust te komen (hij en ik). Dit gaat toch wel weer over, dat hele drukke??
    Hij speelt echt op zijn manier, is lekker bezig, maar wat vermoeiend. Hij is ook gewoon nergens van onder de indruk. Hoe hard hij ook valt, hij doet het gewoon meteen weer.

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    hier ook, hij slaapt ook nog maar 2 uur per dag omdat hij anders 's avonds niet slapen wil. Kruipt van hot naar her en weer terug, kan niet geconcentreerd spelen. Hij loopt ook overal langs en wil de hele tijd aan de hand lopen, probeert nu ook wat stapjes los. Ik heb de indruk (en de hoop) dat het aan die ontwikkeling ligt en dat het beter wordt als hij gaat lopen.

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik zou zeggen, hou de box nog even, schaf een traphekje aan en laat em (veilig) zn gang gaan zonder er elke keer achteraan te gaan. Het wordt vast wel een keer beter ;)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben zo'n fase gehad en die duurde erg lang. Nu is ze gelukkig wat rustiger en gaat ze soms gewoon een boekje zitten lezen of puzzeltje maken. Maar ik ben een maand of vier bezig gewest met politieagent spelen en haar overal vanaf of uit te plukken (tafels, stoelen, bank, kasten, keuken, trap).

5. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    :D:D:D:D:D:D:D

Hier ook een lekker druk en actief kereltje.
    Een die alleen kan rennen overal.....
    Hij is nu 20 maanden en het enige verschil met toen die net liep is dat ie nu soms luisterd.

:D:D:D:D:D:D:D

groetjes kim

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    hier klimt hij uit de box (en uit bed, campingbedjes, ...) dus die hebben we maar weggezet. Toch maar politieagentje spelen dan.

7. Storm

Storm Niet meer actief

Nou, da's hoopvol!!! Gaat ie in ieder geval nog wel luisteren, soms :D
    Ik ga er ook maar vanuit dat het tijdelijk is, tot ie z'n nieuw verworven vaardigheden wat vaker geoefend heeft. Nog maar even doorbijten dan. ;)

Deel Deze Pagina