Motormeiden/dames

Discussie in 'De lounge' gestart door Mariska121, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van noa

    mama van noa Actief lid

    29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    ik heb ook mijn motorrijbewijs. heb van 2000 tot afgelopen mei een motor gehad. een honda shadow vt 800
    fijne motor maar door die kleine van ons had ik weinig zin meer om te gaan rijden dus toch maar verkocht.
    als ze straks wat groter is wil ik weer gaan rijden, dan kan ze mooi mee maar tot die tijd doen we het maar even met een motor huren.
    scheelt ook weer wat financieel, niet veel hoor met 58 euro belasting in het jaar en 5 euro verzekering in de maand maar ja.

    liefs femke
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    5 euro per maand? vind ik wel veel hoor, dat is 60 per jaar, wij betalen voor de ene motor 35 en voor de andere 25, samen 60 voor 2 motoren.

    Met het geluk dat er een belastingvrij is omdat die uit '71 komt.

    Groet van Kiki
     
  3. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Yeahhhhhhh, vandaag mijn rijbewijs gehaald! Joehoe! Nu nog sparen voor een motor!
     
  4. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Gefeliciteerd Miekje :)
    Goed sparen en dan de weg op ;)
     
  5. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Gefeliciteerd meid!
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Super! Gefeliciteerd.

    En nu maar gaan vieren met een beschuitje met motormuisjes? ;)
     
  7. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Ik wil dolgraag mn motorrijbewijs maar het wilde niet echt lukken met de lessen. Ben vrij aan het begin een keer op mn plaat gegaan met een bijzondere verrichting en sindsdien ontbreekt het me aan lef. ik ben met die stomme oefeningen alleen maar bang om te vallen. Ik ben dus ook gestopt met de lessen en mn theorie is inmiddels ook verlopen helaas.
    Ik twijfel heftig of ik het weer op zal pakken ja of nee, ook vanwege het financiele plaatje maar ook omdat ik bang ben dat ik niet door die stomme angst heen kom.
     
  8. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Gefeliciteerd!
     
  9. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Dank jullie wel meiden!

    Sann: ik ben 3 keer op mijn plaat gegaan met die rot oefening ' wegrijden uit het parkeervak..( ja je moet niet je koppeling midden in de bocht loslaten en geen gas geven, dan valt je motor uit en val je :) ).. Ik heb denk ik gewoon geluk gehad met mijn instructeur.. hij heeft me echt geholpen over die angst, die ik idd ook had nadat tijdens de 2e les gevallen was...
    Ik durfde niet meer afteschuinen, dus toen moest ik een aantal keer achterop bij hem door de snelle slalom heen, om het gevoel te krijgen dat er niet zo snel iets gebeurt.
    Ook met het 8tje, dan ging hij in het midden staan en dwong hij me naar hem te kijken.. zo ben ik over mijn angst heen gekomen!
    Ik hoop echt dat je het weer een keer aandurft om te gaan lessen!

    Liefs Miekje
     
  10. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    dat is precies wat ik ook niet durf, dat afschuinen. Mijn instructeur zn remedie was alleen nog maar die oefeningen doen. Van beginpunt naar een terrein rijden, oefenen en dan weer terug rijden. Ik kreeg daardoor zo;n hekel aan de lessen dat ik dacht bekijk het maar.
    Misschien nog s bij een andere rijschool proberen. Tis alleen zo verrekt veel geld.
     
  11. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Het is idd niet goedkoop!
    Mocht je weer gaan beginnen, dan kun je het idd bij een andere rijschool proberen en dan meteen (van te voren) vertellen wat je angst is en welke manier van lesgeven dus niet bij je past!

    Ik rookte nog (toen was ik nog niet zwanger, nu 15weken) en mijn instructeur ook, dus ik reed idd naar het terrein toe, ging daar oefenen, roken, kletsen, oefenen en uiteindelijk weer terugrijden.
    Misschien hielp t ook wel dat er tussen mijn instructeur en mij maar 1 jaar leeftijdsverschil zat. We hadden dus ook best andere dezelfde interesse's.

    En bij mij heeft t ook echt wel even geduurd voordat de angst minder werd hoor..
    Ik hoop voor jou dat je een instucteur treft die je angst begrijpt en daar serieus mee omgaat! Zodat jij weer plezier krijgt in het motorrijden.. Zeker na die oefeningen, dan ga je 'rijden op de weg' echt meid dat is: SUPER!
    Succes iig!
     
  12. Mariska121

    Mariska121 Actief lid

    2 jul 2007
    415
    0
    0
    @ miekje 1982: Gefeliciteerd!

    @sann: het is idd niet goedkoop, maar ik vind het echt geweldig, en samen met mij een heleboel andere vrouwen! Ik hoop dat je over je angst heen komt. En je kunt echt veel schuiner dan je in eerste instantie denkt, ik probeer de motor steeds platter te leggen, en ik heb nog geen moment gehad dat ik op het randje zit :)
     
  13. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    @Sann lastig hoor, maar als je eenmaal je papiertje hebt is t zoo lekker even uitwaaien!
    En eerlijkheidshalve vind ik (net als met t autorijbewijs) dat je toch pas Echt leert rijden als je zelf de weg opgaat! (uiteraard na t behalen van je rijbewijs ;) )

    Ikzelf heb bij een Harley rijschool gelest, echt super relaxe leraar, reed ook zelf op de motor mee, wat ik als erg prettig heb ervaren, zo kan hij toch beter zelf het voorbeeld geven!
     

Deel Deze Pagina