Geboortekaartje kindje na miskraam

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roetje08, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Ik begin er steeds meer in te geloven dat we in november ons gezin compleet gaan maken. Mijn schoonzus is vorige week bevallen en vandaag zat het geboortekaartje in de brievenbus. Dus begon ik een beetje weg te dromen bij het geboortekaartje die wij binnenkort zullen moeten uitkiezen. Ik had gedacht om er een regenboog in te verwerken, of 2 spelende kindjes met een vlindertje. Ook wilde ik iets hierover verwerken in het tekstje, omdat dit toch een grote impact op ons leven heeft en we dit nooit kunnen vergeten. Maar het is ook niet de bedoeling dat het kaartje in teken staat van de miskraam natuurlijk.

Zouden jullie het doen? Of helemaal niets van de miskraam erin vermelden?

2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Ik denk dat je moet doen wat voor jullie goed voelt.
    Onze dochter is bij 23 weken overleden. Op het kaartje van onze zoon stond:
    Voor het oog met zijn drieen, in ons hart met zijn vieren.
    Wij kregen daar hele goede reacties op. Mochten we het geluk hebben voor nog een baby, dan willen we wel weer zoiets in de kaart zetten.

MilouR, dreumesje, Miles en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. AvdY

AvdY Niet meer actief

Ik twijfelde ook, maar besloten het niet te doen. Toen kregen we het kaartje van de drukker en stond er opeens een vlindertje naast de boom :) ik vond dat toen toch wel heel fijn. Nog geen idee wat ik bij een volgend kaartje zou doen...

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb onze miskraam van een tweeling er nooit opgezet. Ik vond dat echt onzin. Maar het is aan een ieder om te doen wat goed voelt. Ik zou het wel heel subtiel doen. Dat vlindertje ergens vind ik wel leuk.

5. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.121
    5.041
    113
    Vrouw
    Ik heb 3 miskramen gehad en een kindje verloren met 16 weken. Wij hebben voor dit kaartje gekozen, met 3 kleine sterren en 1 grotere:
    Binnenin hebben we de tekst:
    Als je naar de sterren kijkt, knipoogt er altijd eentje terug.

Blosjes, xElles, Kimberley92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Wij zijn ons kindje verloren met 17w5d. En heb bij ons regenboogkindje een kaartje speciaal laten ontwerpen. T sterretje ons overleden zoontje, de wolkjes onze dochters die t regenboogje (dus hun regenboogzusje) op handen dragen. _20190416_091932.JPG

Eef92 vindt dit leuk.
  7. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Tekst zelf geschreven:

Samen hebben wij de stap genomen
    Met onze kinderen ver weg en dichtbij
    Kracht is wat zij ons geven
    Om te genieten van een nieuw leven
    Lief, klein, uniek en bijzonder
    Wij zijn dolblij met ons nieuwe wonder

Nu weer op zoek naar een passend kaartje en een tekstje heb ik al geschreven.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb 8 miskramen gehad tussen de 5 en 12wk voor ons zoontje kwam.
    Hier gekozen het niet op het kaartje te verwerken, omdat het zijn kaartje is. Een blijde boodschap.
    Ik wilde daar niks verdrietigs aan toevoegen.

9. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Nee ik zou dat niet doen. Het is het kaartje van de nieuwe baby..
    Sowieso zou ik een miskraam nooit verwerken op een geboorte kaartje, een overleden kindje misschien wel.

dreumesje, Amberxx, boerderijmama en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, dit.

11. Roetje08

Wauw, die is heel mooi en ook subtiel genoeg!

12. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik heb via hierbenik.nl een berichtje gestuurd naar hun en ons verhaal uitgelegd. Toen werd er gevraagd naar welke stijl ik van hou, en volledig gratis een ontwerpje gemaakt voor me. Was voor 30 kaartjes ook maar 75 euro kwijt incl gekleurde envelop. Miss kun je dat ook doen. Heb nu ook weer een aanpas mogelijkheid van een kaartje aangevraagd.

13. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Ik denk ook zo. Heb zelf 3 miskramen gehad tussen 9 en 12 weken, maar vond dat het kaartje voor onze zoon echt om hem moest gaan. Ik het tekstje hebben we er wel naar verwezen dat een kindje krijgen niet altijd vanzelf gaat, maar een groot wonder is.

Leven uit ons leven
    Zo klein en zo bijzonder
    We gaven jou een naam
    Maar eigenlijk heet je Wonder

Na nog een miskraam kwam onze dochter. Bij haar hadden we:
    Een stille wens
    Werd diep verlangen
    Naar jou, klein mens
    Jij hebt hoop door Geluk vervangen

Louise11110 vindt dit leuk.
  14. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Dit

Sjalleke vindt dit leuk.
  15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn vriendin had een vlindertje op de voorkant.

En in de kaart stond dat de nieuwe baby broertje is van X en stilgeboren dochtertje’s naam. Subtiel, wat het is en vooral met heel veel trots voor de nieuwe baby.

16. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Mee eens.

Wij hebben ons kaartje ook luchtig gehouden en dat gaan we nu weer doen (niet hetzelfde verhaal, maar 2x jaren op een kindje moeten wachten, de tweede x door een ernstige fout van een arts). Mensen die dicht bij ons staan weten toch wel hoe speciaal de komst van dit kindje voor ons is. Wij verwerken het verdriet van die jaren (ons verdriet), dus samen en hebben niet de behoefte iedereen daar via een geboortekaartje, deelgenoot van te maken.
    Maar goed, dat is puur mijn ervaring, jullie moeten uiteraard doen wat voor jullie goed voelt.

17. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Wij hebben ons kaartje laten ontwerpen door een grafisch ontwerpster die alles volledig met de hand tekent. Tijdens de brainstormsessie heb ik haar exact dit voorgelegd, we wouden ergens wel een verwijzing naar de miskraam, maar tegelijkertijd wouden we niet dat het een verdrietig kaartje zou zijn of een rouwkaartje.

Uiteindelijk hebben we gekozen voor de symboliek van het blaasbloempje (je weet wel, wat op een uitgebloeide paardenbloem komt.)

Het kaartje wordt een zicht op een open plek in het bos, en wij die daar met z’n vieren naartoe wandelen. Ons zoontje blaast dan zo’n bloemetje en een pluisje wordt het stipje op naam van de baby.

Ik heb het uiteindelijke ontwerp nog niet gezien, maar al sik het heb, zal ik het je eens tonen :)

18. Roetje08

Oh, origineel! Heb er wat over gedacht, en denk dat we er ook iets symbolisch insteken die enkel mijn vriend en ik zullen begrijpen. In het tekstje zal ik het niet benoemen, op een gegeven moment moet je toch vooruit kijken en het verleden laten voor wat het is. Zal eens echt beginnen nadenken hoe we het dan zelf kunnen realiseren. Heb nog grafische gestudeerd, dus misschien dat ik het zelf het eerste ontwerp maak en dan professioneel laat uitwerken. Bedankt voor je tip :)

19. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik zou het ook alleen subtiel doen, dus bijvoorbeeld door een vlindertje of iets dergelijks. Niet in de tekst.

Ik ben zelf 11 maanden geboren na mijn zus, die overleden is toen ze 1 week oud was.
    Hoewel begrijpelijk stond mijn geboorte al genoeg in het teken van het verlies. Op mijn kaartje staat het wel vermeld, waardoor het niet als mijn kaartje, maar als die van "ons" voelt.

20. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Doen wat voor jou goed voelt hoor.

Een mk kan een behoorlijke impact hebben en snap ook mensen die in het kaartje wel een betekenis eraan willen geven.

Zelf uiteindelijk bij zoon niet gedaan na mk. Het was een begin van iets en betekend in mn hart heel veel!
    Komt misschien ook dat ik er meerdere keren levendig van hebt gedroomd.
    Geloof gewoon dat het nog bij mij is maar ook dat kan iedereen op zn eigen manier ervaren.

Deel Deze Pagina