Hallo dames, ik ben 01 oktober uitgerekend van ons meisje, wat raden jullie aan wat voor kleertjes ik allemaal in huis moet hebben? en welke maten? ik heb echt geen idee hoeveel setjes kleding ik moet hebben, hoeveel rompertjes, een jasje? hoeveel sokjes? en mutsjes? haha en wanneer schaf je een slaapzak aan? pas na de geboorte? moet ik ook al pyjama's in huis hebben? dit is mijn eerste kindje, dus ik hoor heel graag jullie ervaringen!
Ik had dan een decemberkindje, dus iets meer garantie op kou maar toch. Ik had heel weinig maatje 50. 1 pakje maar. Rompers maat 50/56 had ik er behoorlijk veel van. Aangezien je heel veel wast in het begin heb ik ze allemaal mogelijk een keer of 4 aangehad. Daarna groeide ze eruit. Waren van de hema trouwens. Ik vond die prima! Verder meerdere pakjes maat 56. Geen pyjama nodig hoor. Ik vond t ook raar maar in het begin slapen de meeste kindjes in hun kleertjes die meestal van zachte materialen zijn. Slaapzakjes had ik al wel. Maar de eerste weken liggen ze gewoon onder een lakentje en dekentje. Dus dat hoeft niet perse. Overigens had ik de witte slaapzakken van de hema maat 56/62 geloof ik. Daar ging ze met6 weken, toen ze uit haar wieg groeide, in. Verder had ik wel een jasje. Was er1 van joggingsstof zeg maar. Er zat een capuchon aan. Dat kwam mooi uit want mutsjes vond ze echt vreselijk. Lekker zacht als ze in de wagen liggen. Toen het erg koud werd legde Ik haar met wandelen in een slaapzak van prenatal. Die slaapzak hoorde eigenlijk in de maxi cosi maar was heerlijk warm toen het echt koud was en zo deden we boodschapjes.
Redelijk zoals al beschreven. Was 23 oktober uitgerekend en uiteindelijk 7 oktober bevallen. Had wel een slaapzak, maar nooit gebruikt. Verder 3/3 pakjes maat 50 en 56 geloof ik. En een stuk of wat rompers maat 50/56. Slofjes had ik wel wat meer van kunnen aanschaffen achteraf, ant die had zoon de hele dag lekker aan. En geen pyjama hoor. Inderdaad niet nodig.
Slofjes heb ik nooit aangedaan Wel flink dikke sokjes met nopjes van de hema. Die blijven goed zitten!
Ik weet niet of je een groot, klein of gemiddeld kindje verwacht, maar mijn zoon was groot bij zn geboorte en draagt nu na 6weken mt 56. Ik was blij dat ik wel wat mt50 had want dat heeft hij toch echt wel een week of 3/4 aangehad. Sommige broekjes mt50 past hij not steeds terwijl hij gewoon goed groeid. Ik heb 1 slaapzakje maar die heb ik nog niet gebruikt. Bij mijn dochter (april kindje) hebben we hem wel gebruikt en dan vooral in de box omdat ze moeite had met zich warm houden. Wat rompers betreft is het handig om van alles wat te hebben. Dus lange mouwen, korte mouwen en zonder mouwen. Dan heb je voor ieder weertype wat. Shirtjes met lange mouwen en eventueel iets dikkere voor als het erg koud is in die periode. (Al is dat ook zo bij gekocht)
Hier in begin nov uitgerekend. Heb maar een paar dingen in 50 en rest 56. Alleen rompertjes met korte mouw kleertjes gewoon lange mouw of een bollerotje. En een lekker jasje gekocht
Ik lees even mee! TS, we zijn even ver grappig. Ik heb nu 2 pakjes mt 50, en een stuk of 4 van mt 56. Aantal roepers maat 50/56 en sokjes. Verder ook niet zo'n goed idee wat ik nog moet aanschaffen.
Ik vond boxpakjes ook zo fijn. Heerlijk warm en het staat zo lief. Prenatal had ze vorig jaar van nijntje. Die heeft ze Veel gedragen.