Ik heb altijd geleerd, dat als het lampje brandt, je per direct de auto aan de kant moet zetten en niet verder mag rijden. Maar misschien is de technologie dusdanig veranderd, dat auto's tegenwoordig ruim op tijd aangeven dat het oliepeil te laag is (maar nog lang niet op is)? Edit: ANWB - Er brandt een lampje: Stoppen of doorrijden? Is dus nog steeds stoppen. En niet naar huis of garage rijden en dán pas bijvullen... Risico wat je loopt als je tóch doorrijdt: U krijgt een hoge reparatierekening. Als u bijvoorbeeld blijft doorrijden met een kapotte koeling of te weinig olie dan kan dat ernstige, zelfs onherstelbare schade aan de motor opleveren. Ik vraag me serieus af of het wel klopt, als men hier zegt 'mijn auto controleert dat zelf'...
ml doet hier de auto`s (automonteur) ik tank soms en maak de auto van binnen schoon de rest doet manlief
tegenwoordig in de nieuwere auto`s gaat er een lampje branden als er iets bijgevuld moet worden hier tenminste wel
Bij ons geeft de auto het ook aan. Dan komt er op het schermpje "oliepeil controleren" te staan. Zodra dat er staat, doen we (meestal mijn man ) dat.
Ja onze auto geeft het ook wel aan maar ik controleer het liever zelf Ik heb niet zoveel vertrouwen in die lampjes haha.
Mijn vriend doet het sowieso elke maand soms vaker. Hij controleert alles van de auto ik hoef dat nooit te doen. Ik weet trouwens ondertussen wel hoe alles moet
Als je olielampje brand ja, dat is vrij logisch. Mijn auto geeft op het dashboard aan dat de olie bijgevuld moet worden. Er zit een sensor in de oliebak en als die onder een bepaald niveau komt geeft mijn auto aan dat de olie gecontroleerd moet worden. "Oliepeil controleren" Je olielamp zelf, dus dat kannetje, als die gaat branden heeft je auto helemaal geen olie meer en moet je meteen stoppen. Mijn olie is echt nog nooit bijgevuld. Ik laat hem 1 keer per jaar helemaal vernieuwen en nieuwe filters plaatsen. Mijn auto verbruikt amper olie.