Motorrijdsters

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suuz750, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik ben wel benieuwd; zijn hier meer vrouwen die net als ik motor rijden/ reden?

2. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    hoi,
    ja ik rijd motor....mee met mijn man. Ik ben nog niet zo heel lang zwanger dus ik wil voor ik niet meer in mijn kleding pas nog een mooie rit gaan rijden. Jammer dat het dan wel stopt wat mij betreft, want wanneer ie niet meer beschermd zit achter mijn schaambeen vind ik t te gevaarlijk worden.
    En jij, rijdt jij nog wel?

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik ik ik! hoewel al weer enige maanden terug

4. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ah gelukkig, ik ben niet de enige! Beby2 meerijden telt ook hoor!

Ik heb tot vorige week zaterdag gereden (zelf). Ik was toen bijna 7 maand zwanger. Ik heb zelfs een motorpak laten vermaken om te kunnen blijven rijden.

Helaas heb ik nu bekkeninstabiliteit en heeft de fysio het motorrijden sterkt ontraden. Het rijden opzich kan prima, maar ze is bang voor problemen bij het in balans houden van dat ding bij stilstand (nou snapt ze ook niet veel van motorrijden). Tja, als je bij het verkeerslicht je voet in een spoor zet wordt het wel eens lastig en dat kan nu net genoeg zijn om mijn bekken een opdonder te verkopen. Dus ik heb besloten heel verstandig te zijn en even niet te rijden. Bah!

Ik ben erg nieuwsgierig naar andere (mee)rijdsters. Dr zijn er niet veel die t blijven doen.

Wat rijden jullie trouwens (of meerijden dan)?

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hey ik rij ook motor! Heb sinds mijn 18de mijn rijbewijs,..
    Vooral veel toeren en vakanties,... maar nu ook op een laag pitje hoor. We hebben alle motoren verkocht en hebben nu nog een bmw.
    Ik wil zeker weer gaan rijden als de kleine er is, maar ik vind zelf het risico nu te groot. Ik heb wel redelijk vertrouwen in mijn eigen rijkunsten, maar minder in die van automobilisten ;)

Wat een leuk topic!

Groetjes Judith

6. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    wij rijden Suzuki GSX F (ik weet t eindelijk uit mijn hoofd hahaha) wij zijn er erg blij mee.
    Mijn mannetje had het al over een tochtje in maart met een tourclub maar dan wil ie eigenlijk niet dat ik meega. Nou ja, ik vind het zelf ook niet fijn omdat ik me dan te kwetsbaar zou voelen.
    Dit is mijn 4e zwangerschap en ik heb nu 1 zoon thuis, misschien dat dat ook meespeelt. Ik zou het mezelf écht niet vergeven als ik dat risico zou nemen en we een ongeluk zouden krijgen.
    Ik snap wel dat dat voor iedereen anders is hoor! Een positiemotorpak ben ik idd nog niet tegengekomen, vermaken kan dus wel : )

Mijn naam is nog eventjes geheim tot 3 maanden....maar daarna heb ik weer een gewone naam.
    Leuk topic!

7. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ja, de rijkunsten van anderen vind ik ook minder betrouwbaar dan mijn eigen. Ik rij zelf een Suzuki DL650 (V-Strom) en er staan nog 2 oudjes van mij in de schuur.

Wat voor reacties kregen jullie op de combi zwangerschap en motorrijden? Bij kwam gelijk de veronderstelling: je rijdt zeker niet meer? Waarop ik zo iets had van waarom niet? Ook hoor ik wel eens (van niet motorrijders dan) je gaat je motoren zeker verkopen nu? Alsof motorrijden en kinderen niet samen gaan...

Beby2, helemaal met je eens dat het voor ieder anders is. Je moet vooral doen waar je je zelf prettig bij voelt. Ik ben er nogal nuchter in, mischien te nuchter. Wat ook mischien meespeelt is dat ik rij instructeur ben van beroep en daarom vind dat ik het allemaal wel kan :)

Van de week moest ik even naar een dorp in het hoge noorden en reed ik, met de auto, over de dijk. Links en rechts weiland, hier en daar een boerderij.Mooie blauwe lucht met hier een daar een schapewolkje, klein zuchtje wind... ideaal motorweer! Grrr en ik zat in de auto. Bah, verstandig.

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hai hai.
    ik heb een kawa zx6r ninja. Mijn man heeft zelf ook een motor en toen er nog geen kinderen waren gingen we regelmatig een stukje toeren. Maar met 2 kids is dat lastiger te regelen. Dus nu gebruik ik 'm hoofdzakelijk bij woonwerkverkeer en als ik een keer naar de universiteit moet (als anti-file oplossing)

9. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ha Beccaatje, leuke motor! Ik heb er eens op proef gereden (een van de eerste proefritten na het behalen van mijn rijbewijs). Wat een power.

Ik ben heel benieuwd hoeveel ik aan rijden toe kom als straks die kleine er is. Gelukkig rijdt mijn ventje wat minder, kan die lekker bij de kleine blijven.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heej beccaatje.. met jou kan ik praten hihi...

Wij hebben ook allebei een ninja. Mijn man heeft een zx9 ('99)en ik heb een zx6 ('01)

Alleen...... Ik heb al zoooo lang niet gereden! Sinds dat ik zwanger ben.

11. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Waar ik nieuwsgierig naar ben: tot hoe lang hebben jullie doorgereden en waarom? Hoe had je het met motorrijden voorsteld voor je bevalling en hoe gaat het nu jullie kindje er is?

Ik heb tot 7 maand doorgereden en moest stoppen van de fysio ivm bekkeninstabiliteit. Ik heb nog voordat ik zwanger was geroepen dat ik door wilde blijven rijden zolang ik me er nog prettig bij voelde. Ik heb er zelfs een motorpak voor laten vermaken.

Een concrete voorstellen van motorrijden als straks de kleine er is heb ik niet. Wel wil ik blijven rijden, als ik me tenminste van die kleine los kan scheuren ;) We hebben zelfs al plannen om met de motor naar Marokko te gaan met een groep vrienden en een volgauto... beeb in de volgauto en gaan! Maar of ik dat straks nog zo vind...

12. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    ik schrijf hier ff niet meer mee, ik ben helaas niet zwanger meer.....

13. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Daar ben ik nog steeds niewsgierig naar...

Beby2 heb ik een PB gestuurd om haar een hart onder de riem te steken. Zo hoopt in de toekomst dit draadje weer op te kunnen pakken.

14. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hier nog 'n motorrijdster. Ik heb tijdens m'n zwangerschap voor het laatst gereden toen ik ongeveer 4 maanden was. Ik heb daarna niet meer gereden omdat het te koud werd, we gingen de winter in.
    Na m'n bevalling heb ik helaas niet meer zo vaak gereden. Ik zit nu toch wel met een ander gevoel op de motor en ik merk dat ik voorzichtiger rijd. Ik ben me bewuster van de gevaren. Ik vertrouw mezelf wel, maar andere weggebruikers niet zo ;)

15. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Ha Willes,

Leuk je op dit draadje te treffen. Tja, ik ben ook erg benieuwd hoe ik na de geboorte van onze kleine uk tegen motorrijden aankijk. Ik hoop niet dat het mij belemmerd in mijn motorrijden, t is mijn broodwinning :).
    Toch kan ik me er wel wat bij voorstellen, ik denk dat als moeder je prioriteiten toch wat anders liggen.

Ik ga vandaag weer proberen een stukje te rijden...

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sinds dat ik wist dat ik zwanger was, heb ik niet meer gereden. Ik mocht niet van mijn man haha. Ik rij ook best wel sportief en heb lang op het zwanger-worden moeten wachten. Wilde geen enkel risico lopen.

Daarbij komt ook nog eens, dat ik na 11 weken niet eens meer kón rijden. Ik heb een buikschuiver ;) en mijn buik zat al gigantisch in de weg.

Heb eigenlijk sinds de bevalling niet meer gereden, in het begin kwam het er niet van en nu is het echt te koud. Plus mijn motor heeft een nieuwe accu nodig en nieuwe ketting en tandwielen. Wil daarmee wachten tot het voorjaar, anders gooi ik het er straks voor niets onder.

17. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Tja, kan het me voorstellen als de lang gekoesterde wens eindelijk in vervulling gaat dat je dan niet meer op stapt. En een buikschuiver past al snel niet meer.

Ik ben nu bijna 8 maand zwanger en ik pas nog steeds met buik op de motor. Maar ik heb al weken niet gereden ivm bekkeninstabiliteit. Ik zou het vorige week weer even proberen, maar ik was te moe. En eigenlijk blijft dat zo. Ik wil vanalles, naar heb de puf niet meer. Dus ja, dan maar zwaaien naar mijn zwager die mijn motor even voor me uitlaat :)

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hihi.... Nou niemand die op mijn motor mag rijden hoor... ;) Mijn motor is me heilig!

Ik vind het wel zonde dat ze al meer dan een jaar stilstaat. Heb wel weer zin om een stukje te scheuren. Maar even wachten op mooi weer. Want ik ben wel een mooi weer rijder! ;)

19. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Mijn eerste motor was me ook heilig, daar mocht een ander nog niet naar wijzen! :) Dat was voor mij ook een droom die in vervulling ging: later als ik groot ben ga ik motorrijden en koop ik een racer. Mijn huidige motor is meer met het verstand aangeschaft. Een fijne motor voor de vele kilometers die ik maak. Daar heb ik niet zo'n emotionele binding mee als met de eerste, dus daar mag een ander best op rijden.

Op het mooie weer in 2009 dan maar, dan stappen we weer op!

20. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wat voor motor rij je eigenlijk als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina