We slapen sinds een paar nachten aan de achterkant van ons huis, en nu worden we dus elke nacht wakker om 5 uur van de hanen van de buren, ze kraaien aan 1 stuk door tot een uur of 7 Ik word er zooooo chagrijnig van! Mijn man is net naar de buren geweest, maar ze waren niet thuis. De gemeente zei tegen me dat ze ze of binnen moeten houden in een nachthok, of wegdoen... Wat vinden jullie, mijn is bang ruzie te krijgen met de buren, we kennen ze namelijk niet
Terug naar je andere kamer :-D Nou ja, als de gemeente die opties geeft, moeten zij daar iets aan doen toch? Kan je niet annoniem een soort van "klacht" indienen? Succes!
Denk dat netjes praten met de buren in eerste instantie genoeg moet zijn... *lukt dit niet geef ik vast een schietgeweer door*
ik denk als je er last van blijft houden (kans is groot) dat je weer eens langs moet gaan om het te zeggen. een anonieme klacht is ook wel wat, tenzij je op het platteland woont en binnen een straal van 2 km geen huis staat, dan valt het een beetje op
nee, we wonen idd gewoon in een rijteshuis. Mijn man is er net geweest, maar helaas niet tuis. Morgen nog eens proberen. Onze oude kamer wordt babykamer Maar het kan maar zo dat ze ze pas hebben hoor, ik kan me niet voorstellen dat we ze niet hoorde in de andere kamer, we sliepen altijd met het raam open en ook het dakraam was open, en die zit aan de achterkan
Ja net als van die stedelingen die op het platteland gaan wonen en dan gaan klagen over de koeienstank en ritselende blaadjes aan de bomen en zo (en het erge is dat ze vaak nog gelijk krijgen van de gemeente ook) In een woonwijk vind ik het iets anders. Mijn buren hebben ook kippen, maar gelukkig geen haan.
Oh hou op, mijn buren hebben ook zo'n *&$% haan, en dat beest begint ook om 5 uur. Buren zijn nu met vakantie en ik overweeg om het beest zelf de nek om te draaien (niet echt he)! Wie wil er vanavond haan eten?
Onze buren hebben ook een haan, maar dat beest heeft nogal een beroerd bioritme, hij kraait de hele dag en nacht door. Ik heb de buren al voorgesteld om kippen (haantjes)soep te eten, maar dat vonden ze niet zo'n goed plan.
De gemeente zei al dat hanen niet mogen in een woonwijk, iig mag je er geen last van hebben, Als de buren hem niet wegdoen, stuur ik gewoon iemand van toezicht er op af
Je kan je buren ook een klein kratje geven, waar ze 's avonds de haan in kunnen doen en 's morgens vrij laten. Dat kratje moet zo laag zijn, dat de haan niet zijn nek kan strekken, zodat hij niet kan kraaien.