Mounia gaat voor "zoek"-ICSI!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mounia, 8 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hey lieverd,
    we zitten nu ondertussen op msn.
    Maar ik vind het zoooooooo erg voor jullie!
    Als je me nodig hebt ben ik er voor je.
    Ik vind het belachelijk dat die dokter zo deed en het niet eens degene waar je naar gevraagd had! ascociaal.
    Over de kid we hebben het erover gehad, doe alles rustig aan.
    Maar als je vragen hebt laat ze maar komen.
    Eerst een hele dikke knuffel
    xxxxxxxxx Elif

2. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    maartje, dank je wel voor je lieve knuffel!

elif, ja ik was ook zo kwaad toen ik merkte dat we niet met onze eigen arts een afspraak hadden!
    lieverd dank je wel voor je lieve woorden, ik sta ook altijd voor jou klaar dat weet je he!
    xxxxx

3. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lieve Mounia,
    Wat een ontzettend verdrietig nieuws :(.....................dit is echt een klap in je gezicht................ Heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws en hoop dat jullie wellicht in de toekomst nog verder kunnen met KID. Heel veel sterkte!!!!

Dikke knuffffffffffffffffffffffffffff

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    :( :( :( :( Lieve Mounia, wat een verdrietig nieuws, en dan ook nog gebracht door een arts die duidelijk laat merken dat er geen tijd voor jullie is. Beseffen ze dan niet wat voor impact en verdriet het nieuws dat ze brengen veroorzaakt en dat het een kleine moeite is te doen of je meeleeft en genoeg tijd hebt. Ik leef met jullie mee meis, en ik wil jou en je man heel veel sterkte toe wensen, en moed en kracht om te beslissen of jullie verder willen gaan met KID. Hele dikke knuffel!

Liefs Zora

5. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    sabrien, dank je wel meid!jij ook veel succes verder met de ICSI!

zora, ja ik voelde me ook erg een nummer :( Dank je wel voor je lieve woorden, doen me goed!

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Mounia dikke knuffel en mocht je vragen hebben over KID PB me dan helaas ben ik ervaringsdeskundige

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    O, Mounia, wat een klote nieuws :(... en dan ook nog niet dr T hebben terwijl je daar zo nadrukkelijk om gevraagd had (en een maand extra op gewacht hebt). Vind ik echt niet kunnen! Ik zou dat ook zeker laten weten, echt idioot. Wie had je nu? Uit je verhaal te horen waarschijnlijk vL of M, of niet?

Hebben jullie al nagedacht over een second opinion? Als het zaad heel slecht is, maar het er eerder wel geweest is, is dan invriezen geen optie? Want bij eerdere onderzoeken was er wel íets gevonden wat redelijk normaal bewoog toch? Miepman heeft ook nog nooit echt goede zaadjes gehad, alleen 2% (van de 0.2 ofzo) die maar licht afwijken, en daar kunnen ze toch ook mee werken? Ik zou het in elk geval ook nog door een andere arts / ander ziekenhuis laten bekijken als jullie dat nog zien zitten.

Heel heel veel sterkte samen, zou willen dat ik iets voor jullie kon doen :(. Dikke knuffel, en je weet me te vinden.

8. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Miepie, Ik heb het ze ook heel goed laten weten hoor ;) was er zo kwaad om! wat je zelf al zegt ik heb er een maand extra op gewacht!
    Er zijn heel veel zaadonderzoeken geweest en het is altijd al zeer slecht geweest, invriezen is niet mogelijk zeiden ze.
    Ik weet niet precies de procenten van al die zaadjes enzo, maar weet wel dat het heel slecht is.
    En dat er 0 zaadjes zijn die bruikbaar zijn.
    Dank je wel voor je lieve woorden schat!!!!!
    O ja ik weet niet wat de naam is van de arts die we hadden, nooit eerder gezien.

ricmar, dank je wel!!!voor jou een knuff!het is niet niks allemaal he. doe je kid via een donorbank of omgeving?

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    mounia wij doen het met een voor ons"bekende"donor.
    via klinieken is de wachtlijst te lang en wij kunnen helaas niet naar het buitenland uitwijken ivm de reistijden

10. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Ja ik hoorde vandaag ook dat de klinieken hier in NL ontzettend lang zijn!Fijn dat er op jullie pad een "bekende"donor is gekomen.
    Wij willen kijken of we in Belgie naar een kliniek kunnen, het is wel even een eindje rijden,maar voor ons voelt een kliniek nu het beste bij ons passen.

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    mouni ik hoop dat jullie snel een beslissing kunnen nemen die bij jullie past (al weet ik dat er veel gepraat wordt en gedroomd en gepiekerd)
    Heel veel succes en voor nu een dikke knuffel

12. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    jeetje zeg wat een verhaal en wat ben je ontzettend onpersoonlijk behandeld!!! ook voor je man heel erg want dit zijn nogal slechte uitslagen en uitkomsten waar je helemaal kapot van bent. Heel knap dat jullie al verder denken, ik blijf je volgen meis, voor nu een hele dikke knuffel, pppppppffff heb er geen woorden voor!!!

13. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ricmar, dank je! We praten/dromen en piekeren idd erg veel nu, maar ik heb er een goed gevoel bij :) heb weer een beetje vertrouwen gekregen in alles.

Linda, Ja mijn man heeft het zeker geraakt, hij zat ook helemaal verbaasd in de auto op de terugweg.
    Dank je wel meid, knuff terug!

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heb nu pas gelezen wat jullie vandaag is meegedeeld...jeetje zeg! Wat een hork die vent zeg!
    In jouw geval: zh weer bellen en een aanvullend gesprek aanvragen met je EIGEN arts!
    Dat gaat w.s. wel even duren maar:
    - kan jij mooi alles even laten bezinken
    - al je vragen op papier zetten
    - hun de ruimte geven vast een kopie van je dossier te maken
    - uitzoeken hoe verder in Belgie
    Etc. etc.

Hele dikke knuffel zeg!
    Elmo

15. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Elmo, dank je wel! Ik wist ook even niet wat me overkwam toen ik mijn eigen arts niet zag, kan er weer helemaal boos om worden hoe het vandaag is gegaan.
    Een aanvullend gesprek is mischien nog geeneens zo'n gek idee ivm Belgie,toch?

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Jeetje Mounia wat een verhaal!
    Echt super vervelend dat onpersoonlijke en gehaaste gedrag.
    Je voelt je zo opgejaagd terwijl het wel om jullie toekomst gaat!

De wachtlijsten in NL zijn idd lang (check mn onderschrift maar)
    Maar als je een geregistreerde donor wil moet je wel.
    Als je een anonieme donor wilt zou ik zeker België proberen.

Succes met alles verwerken en uitzoeken.
    Als je nog vragen hebt over KID mag je me altijd pb-en!
    En je bent natuurlijk altijd welkom met je verhaal en vragen in het KID topic.

Sterkte met alles meis!

17. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Dreamer, Ik keek meteen even naar je onderschrift, en meid wat wachten jullie al lang zeg!Ik hoop dat jullie in maart kunnen starten.
    Zijn alle donoren in Belgie anoniem? Ik ben een beginner als het gaat om KID, weet er nog niet veel over (sorry).
    De artsen bij mij in het ziekenhuis beseffen denk ik niet goed dat het om de toekomst gaat van 2 levens, ik heb ze ook gezegd dat ik me meer een nummer voel dan een mens bij hun.

Dank je wel voor je woorden, ik zal eens gauw een kijkje gaan nemen in het KID topic.

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    In België zijn alle donoren A-donoren.
    In Nederland zijn alle donoren B-Donoren.
    A-donoren = anoniem.
    B-donoren = bekend, geregistreerd.
    (enige uitzondering is bijdorp uit mn hoofd, die gebruiken nog anoniem zaad, maar hoe dat werkt zou ik uit moeten zoeken als je er meer over wilt weten)

Wij hadden ook van die ongelofelijke botte boeren die ons echt als nr behandelden.
    Ben ook blij dat we niet meer in dat ziekenhuis lopen.
    Er zijn zoveel fouten gemaakt daar + het nummer gevoel.
    In de kliniek waar we nu lopen is dat wel even anders!

Sterkte met alles verwerken.
    En roep maar als je nog vragen hebt.

19. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hi mounia,
    wat een rot nieuws!
    loop jij ook bij het cvv in het amc? had jij een man?
    ik weet dat er 4 verschillende zijn waarvan 1 man, het wisselt elke keer wie je hebt. maar dat was mij van te voren ook verteld, bij jou niet?
    ik weet de namen niet precies, maar die man vond ik niet zo heel erg leuk, de andere waren wel aardig waarvan 1 wel heel zakelijk overkwam.

wat klote!
    wel dapper dat jullie dan voor kid kiezen.
    heel veel sterkte!

20. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Dreamer, dank je voor je super uitleg!
    Wat naar dat jij ook slechte ervaringen heb gehad met het ziekenhuis, gelukkig is dat nu heel anders in die kliniek!

Wat wij graag willen is niet een ontzettende lange wachtlijst, en we willen graag een donor die (zo ver het kan) goed met mijn man match (afkomst).
    En ja zo komen wij op de keuze Belgie uit.
    Dus voor zover ik het begrijp is dat als we een kindje mogen krijgen via KID in Belgie dan zou hij/zij nooit zijn/haar bio vader kunnen ontmoeten?
    Daar ga ik tijdens onze zoekactie nog wel even over nadenken.

Liefs mounia

Deel Deze Pagina