mari, Klopt er is 1 man (Dr. T), wij hadden voornamelijk hem, en toen ik in het ziekenhuis lag met overstimulatie was hij degene die ik altijd had, en met hem moest ik ook alles bespreken, vandaar dat ik naar hem had gevraagd voor het gesprek van gisteren. Hij is ook niet mijn favoriet (zacht uitgedrukt), heb veel met hem gepraat/gediscuseerd. Hoe is het verder met jou meid????
Hey lieverd, We hebben elkaar vaak gesproken. Het was voor mij allemaal ook erg emotioneel gisteren. Lieverd je weet hoe ik erover denk. Wat dan ook het is jullie zo gegund. Idd een vervolg afspraak maken en er heel duidelijk bij vermelden dat jij je EIGEN arts wilt spreken en dat dit de afgelopen keer (gisteren dus) niet zo is gegaan als afgesproken. En dan desnoods goed overleggen. En ook een kopie van jullie dossier vragen. Lieverd als jullie er even tussenuit willen of even je hart wilt luchten of wat dan ook je weet het he wij staan altijd klaar voor jullie! Net zoals jullie voor ons in onze moeilijke tijden. Een hele dikke knuf schat
Ik zal even de donorwet uitleggen en welke keuze wij waarom hebben genomen. Sinds 2004 bestaat in NL de donorwet. Dit houdt in dat alle donoren geregistreerd staan. Wanneer jij zwanger raakt via een donorbehandeling, dan wordt jouw kindje aan die donor gelinkt. Zodoende kan jouw kindje vanaf 12 jaar fysieke en sociale gegevens van zijn/haar donor opvragen. Dit zijn bijvoorbeeld haarkleur, kleur ogen, postuur, opleiding en leefsituatie (gehuwd of niet) En vanaf 16 jaar kan jouw kind de persoonsgegevens opvragen. Dat is de voor en achternaam, geboortedatum, adres en woonplaats. Dit kan alleen jouw kind opvragen, als ouders zijnde kan je alleen de fysieke en sociale gegevens opvragen. En een groot bijkomend voordeel van geregistreerd donorschap is dat de dokter de medische gegevens van de donor kan opvragen wanneer dit nodig blijkt (als je kindje ziek is) Dat is in het heel kort de donorwet. Hoe wij tot onze keuze zijn gekomen: je hebt als je voor KID kiest 3 keuzes, namelijk; - KID via het ziekenhuis/kliniek - KID via een zelfgevonden donor (via internet bijvoorbeeld) - KID via een bekende (familie/kennis/vriend) Voor ons viel een bekende direct af. Wij zouden diegene dan niet los van ons kind kunnen zien. Je relatie met diegene krijgt dan een heel andere dimensie en dat wilden wij niet. Via een zelfgevonden donor viel ook snel af. Je moet dan iemand in huis halen die in jouw badkamer zn ding doet wat je dan zelf moet gaan inbrengen. Er is dan zo duidelijk een 3e persoon aanwezig bij het zwanger worden, dat voelde voor ons niet goed. Plus dat je diegene maar moet vertrouwen op eventuele ziektes. Het voelde voor ons niet goed. Er bleef dus alleen KID via het ziekenhuis/kliniek over. Dat voelde voor ons wel goed. Je hebt zekerheid over de veiligheid (geen geslachtsziektes enz) Je weet dat het zaad echt goed is. Je weet dat de donor geen ziektes in de familie heeft en geestelijk gezond is. Je ziet de donor niet, dus niet overduidelijk een 3e persoon. Je krijgt IUI. En je hebt absoluut geen last van inmenging van de donor bij de opvoeding. Dat is hoe wij op de keuze KID via kliniek zijn gekomen. Dan nog anoniem of geregistreerd. Dat was voor ons heel makkelijk. Wij willen onze kinderen niet de keuze ontnemen of zij later hun donor kunnen ontmoeten of niet. Als ik naar mezelf kijk zou ik ook willen weten wie mijn donor is als ik via KID verwekt zou zijn, dus kan me voorstellen dat onze kinderen dat ook zouden willen. De langere wachtlijst hebben wij voor lief genomen. Wij vinden dat ene jaar langer wachten niet opwegen tegen een levenlang vol met vragen lopen. Nu weet je hoe wij tot onze keuzes zijn gekomen. Misschien helpt het jullie ook iets op weg. Als je voor België kiest, dan kan je kindje idd nooit zijn of haar donor ontmoeten. En zowel in NL als in B wordt er goed gematched, dus daar hoef je de keuze niet aan af te laten hangen. Hoop dat je er iets aan hebt meis!
Och jeetje Mounia! Wat schrik ik hiervan! Wat ontzettend kl*te nieuws heb je gekregen!! Gelukkig heeft Dreamer je al een heel eind op weg geholpen met deze vragen over KID. Ik wil je heel veel sterkte toe wensen en een hele dikke knuffel. Ik leef enorm met je mee! Zelf zijn wij ook in Leiderdorp geweest en heb ik gebeld met Leuven. Ik weet nog zo goed toen ik voor het eerste belde met Leiderdorp werd ik zo ontzettend lief te woord gestaan en deed het me echt goed. Leuven was ook enorm behulpzaam met het beantwoorden van mijn vragen. Dat heeft me toen zo goed gedaan om die kille en ongeinteresseerde toestand van ons eigen ziekenhuis af te schudden. dikke knuffel!!
dreamer, Ik heb zeker wat aan je verhaal! dank je! Wij hebben ook precies dezelfde gedachtes betreft de keuze op wat voor manier je spermadonatie wilt ontvangen. Die keus is snel gemaakt...een kliniek! Betreft regels NL en Belgie ga ik even goed over nadenken en bespreken met mijn man, ik kan me voorstellen dat een kind zijn bio vader zou willen ontmoeten of wat dan ook. Nogmaals bedankt voor je antwoord! mamavanbatuhan, dank je wel lievie voor je lieve en steunende woorden!Niet alleen hier op het forum, maar ook door de telefoon en in real live dikke knuffel!!!!! nicoletta, Dank je wel meid! Ow jullie zijn dus ook bezig om eventueel voor KID te gaan? Ben blij om te lezen dat ze in Leiderdorp zo lief zijn, vind het eigenlijk ook gewoon vanzelfsprekend, zo zou het ook moeten gaan in de ziekenhuizen.
Nee ik was in Leiderdorp bezig. Door allerlei prutswerk van het EMC mocht ik ineens niet meer meedoen in Leiderdorp omdat ze (het emc dus) toen nog het vermoeden hadden dat ik ook nog een erfelijke hartafwijking had.... Dan mag je dus niet meer meedoen van Leiderdorp omdat de donoren te kostbaar zijn zeg maar. Uiteindelijk bleek ergens eind mei dat dit helemaal niet zo is en het allemaal pure onzin is geweest en zij al die onderzoeken hebben gedaan om er zelf weer wat van op te steken. Ik heb toen zo'n koude douche van ze gekregen omdat ze onze situatie echt misbruikt hebben om als proekonijnen voor de klinische genetica te dienen (ze wilden nog tíg andere onderzoeken op me doen, zoals oogonderzoek, wervelkolom en weet ik al niet meer. In eerste instantie ga je er niet tegenin omdat je zo overdonderd met slecht nieuws wordt en nadat je weer een beetje tot leven bent gekomen vraag je je pas af waarom doe ik al die gekkigheid toch. Ik heb dat dus gevraagd en na diep doorvragen gaven ze schoorvoetend toe dat we wel een hele interessante casus voor hen waren). Inmiddels waren wij al gestart met de cursus voor pleegouders en hebben we de boel de boel maar gelaten voor wat het is omdat ik al die negatieve energie niet meer aan kon en ik wilde gaan bouwen aan een toekomst. Maar het steekt nog steeds, en eigenlijk kan ik er nog steeds woest over worden. Als het Erasmus zich goed had gedragen, had ik nu min of meer op de gelijke plek gestaan op de wachtlijst als Dreamer. Nu moet ik helemaal overnieuw beginnen en duurt het zeker nog een jaar of twee eer ik zou mogen beginnen.
nicoletta, o meissie toch! wat een verhaal zeg!!!! als ik je verhaal al lees voel ik die woede al opkomen,laat staan jij!!! ik wens jullie al het geluk wat er is toe, zo oneerlijk allemaal! en betreft pleegzorg, ik vind het helemaal geweldig voor jullie , ik hoop dat jullie gauw het spannende telefoontje krijgen! dikke knuffel meid, veel liefs mij!
jeetje mounia, weet niet wat ik lees, wat erg voor jullie. dit zal vast een hele klap voor jou en je vriend zijn, wel heel knap dat jullie al gelijk aan kid denken. en ik vind het ook onbeschoft dat ze zo weinig tijd voor je namen in het ziekenhuis, dit is me nogal niet wat heey om te horen. hadden ze wel even wat tactischer mogen aanpakken. en idd als je vragen hebt gewoon om je eigen arts vragen voor een nieuw gesprek. dikke knuffel meid. x lisa.
Hey meis, Lees nu net van je gesprek. Wat hebben ze jullie onbeschoft behandeld zeg! Tis niet niks wat jullie te horen hebben gekregen. En dan ook nog niet de arts waar je om gevraagd had. Ik zou het hier zeker niet bij laten zitten! Vind het erg verdrietig allemaal! Een hele dikke knuffel voor jou en ik hoop dat het geluk gauw jullie kant op komt!
oke, dus jullie hadden steeds hem. ik heb hem maar 1 keer gehad. verder had ik de vrouwelijke gyn. ik hoop dat jullie met kid geluk hebben, ik ga voor je duimen. ik heb net de 1e icsi gehad en zit nu in de wachtweken. 10 nov testen. hoe is het met jullie pleegkindje? is die nog bij jullie? ik zal je verhaal blijven volgen. sterkte! en ik denk aan jullie.
elin, dank je wel schat! knuff terug! mari, dank je!! Met mijn pleegkindje gaat het goed, we hadden in de zomer nog een bijplaatsing maar die is weer weg. Ow wat spannend, de slopende wachtweken zijn voor jou begonnen!Meid ik duim hier hard voor je!!!!
Morgen heb ik een belafspraak met mijn arts met name over de KID. Ik kan niet wachten, ben zo benieuwd!
thanx! Ik heb inmiddels mijn arts gesproken, en de doorverwijzing word mijn kant opgestuurd! En ik ga mijn agis uitbreiden naar het grootste pakket (ik heb nu de 1 na grootste). Ik hoop dat het met de verzekering allemaal gaat lukken.
Zei hij nog iets over hoe het vorige week allemaal gelopen is? Fijn dat de doorverwijzing direct wordt opgestuurd. Liefs!