Hallo allemaal, een aantal kennen mij als van het topic "geen enkele zaadcel gevonden" Nu onze echte start om onze droom uit te laten komen steeds dichterbij komt, leek het mij leuk om een eigen topic te starten. Hieronder even in het kort (voor zover als het kort kan) ons verhaal: Ik en mijn vriend hebben elkaar 1,5 jaar geleden leren kennen na een rot periode voor ons beide, allebei een lange moeizame relatie achter de rug. Na een aantal weken vertelde mijn vriend dat wij nooit geen biologisch kind van hem zouden kunnen krijgen omdat bij hem in 2005 het sertoli cell only syndroom vastgesteld is. Hij stelde mij de keus om serieus door te gaan met onze relatie of om te stoppen. Ik zei meteen dat is voor mij geen keuze, gezien onze achtergrond ben ik liever dolgelukkig met mijn partner zonder biologisch echt kindje dan ongelukkig met een wel biologisch echt kindje. Om onze droom werkelijkheid te laten worden gaan we nu voor iui-d. We hebben 25 mei onze 1e intake gehad in het UZ Gent, we zijn erg enthousiast over de gang van zaken daar! 4juni hebben we een gesprek gehad met de consulente (psychologe) Ook dit verliep helemaal top. Hier is o.a. een profiel van vriend gemaakt om zo een geschikte donor te vinden. Nu zijn we dus op dit moment zover dat zowel de arts als de consulente GROEN licht heeft gegeven om te starten met iui-d! Dinsdag 22 juni worden we voorgesteld aan het medisch team, en vanaf dat moment wordt er gezocht naar een donor. Dit zou volgens hen ongeveer 1 maand duren, dus al lekker vlug! Ondertussen al flink aan het oefenen met ovulatietesten, even kijken of het werkt natuurlijk voordat we voor het echie gaan! De testen lijken goed te werken, mooi positief op het verwachte moment. Dit ook n.a.v een echo die ik als controle heb gehad. Nu krijg ik vlak voor de 1e iui nog een HSG om er zeker van te zijn dat mijn eileiders goed open zijn. Het donorzaad wordt namelijk niet vergoed door de zorgverzekering, en dan wordt het wel een slopende maar toch ook een dure procedure! Gelukkig worden de verdere bijkomende kosten volledig onbeperkt vergoed! Gelukkig ben ik op dit forum terecht gekomen, en weten wij nu dat we er niet alleen voor staan! Elkaar steunen is het mooiste dat er is tijdens het maken van keuze's je zekerheden maar ook onzekerheden met elkaar delen! Nou ik heb geprobeerd het overzichtelijk te houden, ik hoop dat het gelukt is. XXX Liefs
Thanks meiden! Vandaag ongi geworden, misschien wel de laatste keer voor dat we echt gaan beginnen! XXXX Liefs
Ik ga je natuurlijk volgen lieverd Op naar de 22e en dan op naar de 1e IUI-D! Spannende tijden komen eraan meis. En hopelijk snel het gewenste resultaat! Liefs Dreamer