mountain buggy urban jungle

Discussion in 'De babyuitzet' started by hormonenbommetj, Mar 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hormonenbommetj

hormonenbommetj Nieuw lid

Mar 10, 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen zaterdag zijn mijn vriend en ik kinderwagens wezen kijken.
    Onze keus is gevallen op de Mountain Buggy Urban Jungle.
    Nu zijn die nieuw best duur.

Nu kan ik aan een tweedehandse overkopen van iemand uit 2005.
    Ik vraag mij af of dit een goed idee is.
    De wagen ziet er nog goed uit maar is toch al 5 jaar in gebruik geweest. Hoe lang gaat een kinderwagen eigenlijk mee?

2010 heeft weer een nieuw model. Weet iemand het verschil tussen de oudere en de nieuwere modellen van de urban jungle?

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    De grootste verschillen tussen de oude en nieuwe modellen zijn oa

* de duwstang is nu in hoogte verstelbaar
    * het gewicht. Hij is nu lichter dan toen
    * makkelijker wendbaar
    * makkelijker in te klappen
    * volgen mij had die ook andere wielen...

Het is in ieder geval een topwagen! Wij hebben een duo uitvoering van 2009 (nieuw model) en hij is elke euro waard :)

Of je een gebruikte wagen wilt hangt natuurlijk helemaal van jezelf af. Je kan gaan kijken of hij er in het echt ook goed uit ziet. Wij hebben gekozen voor nieuw vooral door het gewicht.

3. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Met een oud model bestaat ook de kans als er iets kapot gaat dat het niet te repareren is omdat het model is veranderd. Na een aantal jaar kun je vaak geen onderdelen meer bestellen bij de fabrikant.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Ik zou zelf gaan voor een model vanaf 2007. Die hebben een verstelbare duwstang en dat is heel fijn. Anders moet je werken met een verhoger en dat vind ik zelf niet uitzien.

Ik heb toevallig van de week ook een 2de hands urban gekocht. 2008 model. Ik ben er helemaal blij mee.

Op het model 2010 zit standaard een valbeugel, maar die kun je voor 30euro los nieuw kopen dus daar hoef je t niet voor te doen. Ook heeft de 2010 een verstevigd stukje bij t klipje tussen de benen. Maar na uitvoerig alles vergleken te hebben vonden wij die dingen niet echt de moeite om dan een spiksplinternieuwe wagen te kopen.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Het 2006 model heeft ook die verstelbare duwstang.
    Maar het 2005 volgens mij weer niet.
    2e hands is zeker een goede optie met dit soort wagens!
    Maar je kan ook wachten op bijv de mamma mazzeldagen bij de prenatal.
    Daar alleen wagen(zonder bak) kopen met de korting van 20% geloof ik en dan op marktplaats een tweedehands bak kopen.

6. MarielleS

MarielleS Lid

Oct 8, 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een nieuw 2009 model (nog in de verpakking) via marktplaats gekocht voor 425 euro. (zonder wiegje, dat hebben we 2ehands gekocht)

Share This Page