Gordijnen

Discussion in 'De babyuitzet' started by mama van 2 meiden, Mar 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris gaat bijna over naar haar nieuwe kamer. Leuke kant en klare gordijnen bij de Ikea gekocht (wit en groen met wat bloemetjes / hartjes ed), voor mijn moeder ze korter ging maken op 30 graden gewassen en de naden hebben nu t hele gordijn scheef getrokken..dat gaat m dus niet worden...

Iemand leuke kant en klare gordijn tips? We hebben als zo'n houten stok ed gekocht dus ik heb t t liefst met lussen /ringen. Worden kant en klaar gordijnen ook in de winkel op maat gemaakt?

Alle tips zijn welkom!!

2. 894hi

894hi Niet meer actief

wij hadden een paar weken geleden hele leuken bij de action vandaan daar hadden ze ook evt een bijpassend kleed voor over je bed voor ... weet niet of ze de gordijnen nogsteeds hebben ... beetje "pip" achtig vond mn man ze...

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    euhm...heb je toevallig het bonnetje nog...want als er op het label staat dat je ze kan wassen op 30 graden en ze zijn helemaal uit model...dan kan je ermee terug hoor!

4. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik zou zeker teruggaan met de gordijnen.
    Bij leenbakker heb je leuke kant en klare gordijnen. Die zijn al kamerhoog.

5. mama van 2 meiden

Ja kan ik proberen natuurlijk....maar zij kunnen dan net zo goed zeggen dat ik ze op 60 heb gewassen...ik kijk wel even.
    Kamerhoog is te hoog; wil ze niet vanaf t plafond hebben maar va een stukje boven t raam (zo'n 2.20m)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou er ook mee teruggaan hoor, Ikea is meestal niet zo moeilijk daarin. Maar ik zou gordijnen ook niet wassen.

Bij Leenbakker hebben ze wel veel gordijnen, ook kant en klaar, daar kan je ze ook op maat laten maken en het kost helemaal niet veel.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zeker terug gaan. Deze ervaring heb ik trouwens niet met Ikea. Je kunt ook eens kijken bij de HEMA. Prima gordijnen daar (ook kant en klare)

Tip: zorg dat de gordijnen heel goed verduisteren!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ligt er maar aan, wij hebben ook rolluiken, dus als het donker moet zijn kunnen die dicht ;). Maar ze gaan 's nachts eigenlijk alleen een stukje dicht tegen de kou en zomers overdag tegen de warmte, verder om te verduisteren niet nodig gehad.

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hoeft helemaal niet hoor. Hier ook witte met beestjes van de ikea en Luc slaapt nog altijd prima. Zowel overdag als s'nachts. Het is maar net wat je kindje gewend is.

Ik zou ook even terug gaan. Als je het bonnetje niet meer hebt kan je ook met je bankafschrift teruggaan als je gepint hebt.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is maar een tip en in het absolute duister slapen is bewezen zowel voor kinderen als volwassenen bevorderlijk voor de rust. Verduisteren kan heel goed helpen bij het bevorderen van een dag en nachtritme maar dat zal inderdaad echt niet voor elk kindje van toepassing zijn. Goed slapen is trouwens een erg relatief begrip hier op het forum ;)

11. Trees

Trees Niet meer actief

Teruggaan en als jij aangeeft dat je ze op 30 graden hebt gewassen en dat mag volgens wasvoorschrift horen ze jou daarin te geloven. Mijn moeder heeft een tip voor krimpende naden, namelijk door ze eerst in azijn te laten weken (doet ze ook bij handdoeken ed.). Ik heb het overigens zelf nooit geprobeerd.

Hier zijn de meningen (en de onderzoeken!) nogal over verdeeld. Er wordt ook regelmatig aangeraden om het juist niet geheel te verduisteren, zodat je op verschillende plekken onder verschillende omstandigheden leert slapen. Het verschil tussen donker en geheel verduisterd is anders dan het verschil tussen licht en verduisterend. De vraag is of het eerste wel echt zo groot verschil is.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Het is inderdaad wel handig dat je kan verduisteren als dat nodig is, als je kindje het nodig heeft. Maar ik word zelf juist heel onrustig van in het pikkedonker slapen, dus het rolluik op onze kamer is bijna helemaal open zodat er nog wat licht is van de lantaarns. En straks als de kleine er is slaapt die op onze kamer waar dan altijd een nachtlampje aan is, zodat ik haar goed kan zien :). Dus ze weten hier niet beter dat als je slaapt het meestal niet helemaal donker is ;). Eva heeft altijd erg goed geslapen (behalve het eerste half jaar overdag, maar dat had niet met licht/donker te maken...)

13. mama van 2 meiden

Was je gordijnen helemaal nooit? Ze moeten toch wel eens een keer gewassen worden? Maakt niet uit of ik t nu (voor t zomen) had gedaan of erna...die naden waren toch gaan trekken blijkbaar.
    Ik ga nog wel terug naar de Ikea hoor.

Verduisterende gordijnen hoef ik niet; ze heeft ook een rolgordijn.
    Vlgs mij hoeft dat zowiezo niet voor overdag; is maar wat je kind gewend is.

Net bij Leenbakker geweest; leuke gordijnen! Zag leuke kant en klare (met ringen erin waaraan je ze kan hangen) nu nog iemand vinden die ze in kan korten....kant en klaar korten ze daar niet in.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Als ze lang hangen worden ze wel gewassen... wij hebben in de woonkamer gordijnen van Ikea en die hebben we na een paar jaar wel gewassen, zijn gelukkig ook goed gebleven. Maar van tevoren wassen doen we dus niet. En de kinderen krijgen toch om de zoveel jaar nieuwe gordijnen, bij Leenbakker kost het ook niet zoveel ;) en Eva is helemaal blij met haar Winnie the Pooh gordijn (ik vind er niets aan maar goed, ze mocht zelf kiezen.... en liep als groot Winnie-fan uiteraard gelijk naar die gordijnen...)

Als je ze bij Leenbakker koopt kan je gewoon naar zo'n naaiwinkeltje gaan en laten inkorten, kost meestal niet zoveel.

Eva ligt nu trouwens te slapen in een zonovergoten slaapkamer.... zal zo wel met rode wangetjes wakker worden ;).

15. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik was gordijnen ook altijd van te voren!
    Lekker fris juist.
    inkorten kan je ook heel makkelijk zelf als je een strijk strip koopt (als je geen naaimachine hebt).

Ik ben ook tegen verduisteren. Ik vind een dag-nacht ritme ook belangrijk dus overdag mag het wat lichter zijn met de gordijnen dicht!

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Houdt iedereen weer even rekening met de komende zomertijd?

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Femke,
    Ik zou idd gewoon met de gordijnen terug gaan! Wij hadden laatst een vaas gekocht, komen thuis blijkt er een stukje van die vaas af te zijn (misschien was het al, misschien is het door ons gekomen) dus toevallig moest er een kennis van ons ook naar de ikea toe en heeft die vaas voor ons meegenomen, kreeg gewoon het geld terug en kon in de winkel een nieuwe gaan halen. Kortom ik geloof best dat

Verduisteren of niet,
    Je kan natuurlijk altijd nog een verduisterend rolgordijn achter je lichtdoorlatende gordijnen laten. Overigens slaapt onze dochter van alweer bijna 1 jaar, al een jaar lang gewoon prima in het licht. Wij hebben namelijk nooit de gordijnen dicht op onze slaapkamer. En ze slaapt prima ;).

18. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Bij kwantum!

Share This Page