mountainbuggy urban jungle of Swift

Discussion in 'De babyuitzet' started by januari2010, Jan 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Zijn er meer mensen die hebben getwijfeld tussen de Urban Jungle en de Swift van het merk mountainbuggy.

De urban jungle heeft grote wielen en is wat zwaarder en groter.

De Swift is dus iets lichterm, kleiner en kleinere wielen.

Zelf neig ik naar de Swift omdat ik het fijn vind dat ik hem makkelijk in de auto kan leggen en dat ie niet zo zwaar is maar ik kan over de Swift bijna geen reacties vinden op internet en over de urban jungle wel?!

Wie helpt ons?

Groetjes

2. eertje

eertje Bekend lid

Jan 5, 2009
    517
    0
    0
    Wij hebben de urban jungle....en idd hij is niet klein...hij past bij ons ook maar net in de achterbak van de auto.
    Maaar hij rijd echt heerlijk....hij beweegt zo soepel en gemakkelijk en hij voelt echt degelijk aan!
    Wij zijn erg blij met onze aanschaf

3. januari2010

Het lijkt ons ook echt en super wagen maar hij is zo groot... daarom dachten we de Swift te nemen omdat deze een slag kleiner is maar we twijfelen of ie dan wel even goed is?! Pfff... lastig.

Met het onderstel van de Swift kan je later wel een dubbelwagen maken. (Dat begreep ik er tenminste uit) dat is wel weer handig...

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hoe bedoel je dubbelwagen van maken? Bedoel je een meerijplankje erachter? Want dat kan bij allebei de varianten. Verder is er geen andere manier om met de swift 2 kinderen te vervoeren.

5. januari2010

volgens mij zijn 2 onderstellen van de swift de duo wagen? Voor 2 kindjes naast elkaar.... maar ik weet het niet zeker.

6. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Nee de duo wagen van Mountain Buggy is een aparte wagen, die je alleen als duo kunt kopen is 1 frame.

De andere modellen zijn puur en alleen wandelwagens voor 1 kind.

7. januari2010

Bedankt voor de info! heb jij zelf een urban jungle? Ik neig namelijk meer naar de Swift maar ben bang dat de wielen van 10 inch misschien te klein zijn.

8. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Nee maar werk in een babywinkel, vandaar dat ik het weet. Er zit niet echt super veel verschil tussen, dus het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Ik zou ze gewoon allebei een keer uit proberen in de winkel dat je voor jezelf het verschil voelt.

9. januari2010

Kijk dat is nog is handig, iemand die in een babywinkel werkt! Daar hebben we wat aan :D

Jij geeft dus aan dat de Swift ook een goede degelijk wagen is en niet heel veel onderdoet aan de Urban Jungle, het lijkt me namelijk wel fijn dat de wagen iets kleiner is en daarom makkelijker is mee te nemen.

Welke wagen zou je zelf adviseren? Je hebt vast een voorkeur! :)

10. januari2010

Heb even in je fotoboek gekeken en zie dat jij al een wagen gekocht hebt, welke is dat?

Je hebt echt een heel mooi kamertje en wat een super leuke lamp op het plafond, zijn die nog te koop!?

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heb even gekeken voor je ;)! De wagen die daar staat is een bugaboo ;).

12. januari2010

Kan merken dat ik nog een beginner bent :p

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geeft toch niet joh! Denk je dat ik dat wist toen ik nog geen kindjes had (hoewel die bugaboo kende ik al wel, maar bijv een mutsy of een quinny of een stokke ofzo had ik echt nog nooit van gehoord ;)).

Hebben overigens zelf een urban jungle duo en deze bevalt ons helemaal prima. Swift heb ik nooit gezien, maar even gezocht en lijkt me ook een prima wagen. Zou ze gewoon beide even testen, dan heb je een beter beeld ;)!

14. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Idd ik heb de bugaboo maar de Urban Jungle doet niet onder voor de bugaboo hoor. Op sommige ondergronden is de Urban Jungle zelfs nog beter. Zoals in het bos bijv.

Heb nog ff snel op het werk wat verschillen opgezocht voor je. De swift is iets smaller en de zit een fractie kleiner. De swift is ook 1 1/2 kilo lichter dan de urban jungle. De urban jungle heeft 12 inch wielen en de swift 10 inch wielen. De urban jungle heeft iets meer vering op het voorwiel zitten als de swift.

En de lamp is nog steeds te koop. het is de Plaffonaire Wolk/maan van het merk Cools Petito.

15. januari2010

Wat lief dat je even voor me hebt gekeken vanmiddag! ik denk dat ik dan voor de Swift ga, wij wonen vlakbij het bos en wandelen daar dan ook graag maar we hebben niet een hele grote auto dus ik ben bang dat de urban jungle daar niet zo makkelijk in past. Overigens hebben we dat weleens geprobeerd met de urban jungle van een vriendin en met veel grommel en gedraai pastie ie er net in!

Denk je dat 10 inch wel groot genoeg is?

Super voor de info en die lamp ga ik onthouden, die is echt leuk voor een babykamer!

Ik ga al steeds meer leren, joh! haha

16. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    10 inch is groot genoeg.

Zelfs ik leer nog elke dag bij. Bij dat babyspul verzinnen ze elke keer wel weer iets nieuws.
    En vaak is het toch een kwestie van op je gevoel afgaan, waar jij je fijn bij voeld is meestal het juiste.

17. januari2010

super bedankt voor de info! Ga ze nu in de winkel nog met elkaar vergelijken en dan komen we er vast wel uit!

Werk je bij een winkelketen of een opzichzelf staande winkel? Hebben jullie de Swift ook in de winkel staan?

18. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    noord brabant
    Wij horen bij een winkelketen maar zijn van een andere eigenaar. BabyPlanet zaken zijn allemaal franchise. Ik sta in die van Breda maar daar hebben we de urban Jungle niet staan maar in ons andere filiaal in oud gastel (vlakbij Roosendaal) daar staat de Urban Jungle wel. Dat filiaal is een stuk groter als wij.

Heel veel succes en plezier met het uitzoeken van je kinderwagen. Is echt super leuk om er een uit te mogen zoeken. ;)

19. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    De urban jungle is bij de consumentenbond de beste kinderwagen.

Wij hebben hem als duowagen. Ik vind hem echt ideaal. Zou niet zomaar kleinere wieltjes nemen denk ik. Stuurt vaak zwaarder. Ik gebruik onze kinderwagen echt bijna dagelijks en ben er nog elke dag blij mee dat we voor deze kinderwagen hebben gekozen.

20. januari2010

Bedankt voor je reactie! Wat grappig dat deze wagen als beste uit de test komt bij de consumentenbond. Ga in de winkel nog eens goed vergelijken tussen swift en jungle!

Share This Page