Hi meiden, Soms ervaar ik het moederschap als zeer pittig, maar dat weegt niet op tegen de geweldige momenten die je ervoor terug krijgt! Vandaag is zo'n dag: mijn meisje is zoooo vrolijk! We gingen samen zingend op de fiets naar het winkelcentrum, daar toverde ze bij elke winkelier een grote glimlach op hun gezicht door heel enthousiast 'hai!' te roepen en ze een dikke handkus gaf. Telkens als ze een muziekje hoorde door een van de speakers zat ze te dansen in de winkelwagen. Mama werd overladen met heerlijke kusjes, en thuis kroop ze lekker tegen me aan op de bank, waar ze een bordje met druifjes op haar schootje had. Telkens nam ze er zelf een, een voor de nijn (knuffel) en een voor mama. Daarna belden we oma en zei ze voor het eerst 'oma'. Wat een heerlijke dag! Kom maar op met jullie geluksmomenten
Dat klinkt geweldig Mijn meisje is nog wat klein - 10 weken - dus er wordt nog geen oma geroepen maar geluksmomenten te over. Een van de leukste dingen vind ik als ik haar uit bedje kom halen: dan krijg ik me toch een enorme glimlach, en ze begint dan met armpjes en beentjes te zwaaien en te kraaien van plezier; geweldig, dan ben ik ineens helemaal vergeten dat het 3 uur 's nachts is! En afgelopen vrijdag was zo mooi: toen ontdekte ze haar spiegelbeeld. Ik zong een liedje en ze keek beurtelings van mij naar de spiegel, en een lol dat ze had OK nog eentje dan: als ze 's avonds na haar laatste fles uitgeput in mijn armen in slaap valt met van die bolle wangetjes van het drinken; en dan nog een klein glimlachje voor ze echt in slaap valt. Heerlijk, ik kan er soms wel van janken, zo mooi vind ik het allemaal. Maar: sluit me ook bij je aan dat het soms ook heel zwaar is maar dit soort momentjes maken alles weer goed. Genietse iedereen!!
Het moment dat ik mijn zoon aan het verschonen was en mijn dochter staat erop te kijken, pakt uit zichzelf de vieze luier en gooit hem zo in de vuilnisbak.... Misschien een raar moment, maar wel een moment waarop ik ineens besef 'dat mijn kleine meisje ineens zo groot wordt' En verder de reactie van afgelopen weekend van dochterlief: we hebben een speeltoren voor in de tuin gekocht en mijn man heeft hem zaterdagavond opgezet. Zondagochtend wordt ze wakker en ze kijkt naar buiten en ziet de glijbaan staan, die blik op haar gezicht: Onbetaalbaar! Het was een mengeling van uitzinnige blijdschap en ongeloof
Oh heerlijk!! Ik kan me deze dingen ook zo goed herinneren van mijn kleine meid, wat kan je dat gelukkig maken he Geniet lekker van je kleine meissie!
Wauw, wat ontzettend goed van die luier! Ze doen je soms versteld staan he. Het gaat zo snel allemaal.. Ik zie helemaal voor me hoe dat blije koppie eruit gezien moet hebben, geweldig!
Bij elke lach smelt ik nog steeds. Wat ik ook heerlijk vind zijn de momentjes na de voedingen in ons bed. Dan knuffelen we uitgebreid.
Ja was echt een prachtig gezicht! En wat jij al schreef, dat naar iedereen zwaaien op de fiets, dat doet mijn dochter ook En zingen en dansen en roepen en zwaaien naar iedereen die voorbij komt en het leuke is, mensen beginnen spontaan te lachen en terug te zwaaien
Geweldig om te zien dat je kind niet alleen jou, maar ook andere mensen blij maakt he? Knuffelen is ook zooooo fijn! Ik mag het meestal niet van haar, maar op de momenten dat het dan wel mag en ze me terug knuffelt zijn onbetaalbaar
vandaag was John even in de tuin na het bodschappen doen, gaat meneer ineens het hekje uit (op z'n billen) dus ik loop naar hem toen en laat hem staan en we lopen zo aan de hand even het hoekje om, hij helemaal trots en kraaien van plezier en af en toe achterom kijken, van zie je mama hoeveel we hebben gelopen? wel mijn vinger helemaal zeer van zijn knijpen
Oh fijn he zulke momentjes! Ik schrijf ze op! Ik heb een boekje gekocht waar ik grote dingen, maar ook dit soort lieve kleine dingetjes in schrijf. Twee weken geleden zijn we voor het eerst wezen zwemmen, ze vond dat zo fantastisch gaaf, spartelen en kraaien... Dat was echt zo'n groots gelukmoment. Een kleintje was toen ze een maandje of 5 oud was. Ze zat bij m'n man op schoot en ontdekte de haartjes op zijn arm. Met die kleine worstige vingertjes zat ze er aan te trekken en nog best hard ook! Zegt mijn man op een quasi strenge toon: zeg jongedame, wil jij dat niet doen?! Ze kijkt naar hem, daarna naar mij met echte pretlichtjes in haar ogen en "zegt": Pfffffrrrttt! We hebben ons rot gelachen! Ze bedoelde het natuurlijk helemaal niet zo, maar de timing was perfect! En vandaag. Ze krijgt door dat ze me kan roepen op een bepaalde manier. Vandaag was dat dus door steeds op haar buik te draaien in bed en net doen of ze niet terug kon. Als het haar zo uit komt dan kan ze dat wel degelijk hoor, maar vandaag dus niet. Dus ik was er al 2 keer heen geweest om haar om te draaien. Na de tweede keer zat ik nog geen minuut op m'n stoel of ik hoorde haar alweer op zo'n dwingerig toontje miepen. Ik weer naar boven, doe haar deur open en ze GIERT het uit! ZO'N big smile op haar gezicht... Ik moest zó lachen!
Samen gek doen en dat ze dan enorm moet lachen. Ik ging me gister verstoppen achter haar bedje en kwam natuurlijk steeds tevoorschijn en een lol dat ze erom had. Dan vergeet je inderdaad gelijk weer de gebroken nachten, want die hebben we hier ook nog weleens. Of dat ze ineens uit zichzelf een kusje komt geven of komt knuffelen, dat doet ze sinds kort. Geweldig die momenten!
Ik heb er zoveel op een dag. 1 van de grotere was gisteravond. Voor het eerst samen met mijn meisje onder de douche! Heeeerlijk was dat. Vervolgens "beloonde" ze mijn man door op het aankleedkussen te plassen, en voor "straf" moest ze weer terug onder de douche. Daarna lekker knuffelen met papa!
Hier ook diverse momenten op een dag! Hij is nog niet zo oud (bijna 14 weken) maar sinds 2 weken kan hij ineens zoveel meer en is hij super vrolijk!! Als ik hem op het aankleedkussen leg, uit zijn puckababy haal en hem aankijk, krijg ik me toch een joekel van een glimlach, meestal gevolgd met schateren! (dat kan hij sinds 2 weken ) We kletsen samen heel veel, als hij geluidjes maakt en ik hem nadoe, begint hij ontzettend te spartelen met zijn beetjes en armpjes! Als ik hem om 23 of 4 uur voedt is dat meestal dat hij half slaapt...na de fles houd ik hem nog even mijn armen voordat ik hem in bed leg. Eerst begint zijn onderlipje te trillen en dan komt er altijd zo'n voldane glimlach op zijn gezichtje.....*smelt* Nou dan kun je mij wegdragen, volkomen verliefd En de hele dag eigenlijk is hij nu zijn stem aan het ontdekken, geweldig wat voor geluidjes er allemaal uitkomen! Trouwens de tip die iemand hier gaf over dingen opschrijven, dat vind ik wel een goeie! Ik schrijf nu wel zijn slaaptijden en voedingstijden nog op, maar dat soort dingen niet...en die ga je anders geheid vergeten!
Esmée kwam vorige week na me toe. En wou titten (zitten) kreeg een dikke knuffel, een schouder klopje, 2 handjes op mn wangen en een hele dikke kus. Daar doe je het toch allemaal voor?
Oh nog 1 gister had ik een slechte dag (herseninfarct gehad)zat in huispak op de bank. Haren alle kanten op. Klimt ze op de bank. aait over mn wang en zegt Mooi. Ik zeg mama Mooi? Ja zegt ze Mooi. Voelde me gelijk wat beter
Heerlijk al die momenten. Ik smelt als mijn mannetje s'ochtends (of tegenwoordig weer s'nachts) wakker word en ik boven de ledikant kom hij zijn allerbreedste lach laat zien terwijl ik ''goeiemorgen'' zeg haha . Vind het ook heerlijk als hij na zijn badje lekker aan zijn laatste fles zit en dan heerlijk rossig in slaap valt. Of als hij kusjes van mama krijgt breeduit gaat lachen en zich "over geeft" terwijl als oma enzo het proberen hij nijdig wordt! Zo voel ik me altijd zijn grootste liefde. Ennn zoals vandaag, de eerste keer dat hij echt blauw lag van het lachen. Zijn eerste echte schaterlachsessie! Heerlijk!!
Wat een heerlijke verhalen allemaal, genieten! Valt me trouwens op dat veel geluksmomentjes te maken hebben met een kindje dat naar mama lacht Ik heb er nog eentje, net meegemaakt. Mijn dochter heeft regelmatig last van krampjes en heeft niet iedere dag ontlasting, daar zit ze soms een paar dagen op te broeden, arm ding Ik heb net deel I van een cursus babymassage achter de rug, en door de massage werd ze helemaal ontspannen, zo schattig! Opeens balt ze haar vuistjes, loopt rood aan......en gooit me er toch een hoop ellende uit! Die opluchting op haar gezicht en daarna stralende lach, zo lief! Ik quote jou even LieseLeentje omdat ik wilde vragen hoe oud je kindje was toen je ging douchen? Ik wil ook zo graag - dochter is nu net 10 weken. groetjes iedereen!!
Hier smelt ik ook nog steeds meerdere malen per dag, maar wat momenteel echt geweldig is, is als hij iets wilt, zoals bijvoorbeeld Bumba kijken. Dan tovert hij echt zijn meest geweldige en schattige glimlach tevoorschijn en gaat hij met zijn wimpertjes staan flapperen (waar hij dat vandaan heeft zou ik overigens echt niet weten ). Is gewoon te schattig. rus05: volgens onze kraamhulp mocht het zowat meteen. Zolang de temperatuur goed is, de badkamer lekker warm en je er voor zorgt dat er geen stralen rechtstreeks op het hoofdje kunnen komen. Ons ventje was 1.5 week toen hij de eerste keer met mij onder de douche ging en hij vond het geweldig!
rus05; wij hebben het zelfs in de kraamweek al gedaan! De kraamhulp was er bij om tips te geven en te helpen. Temperatuur moest gewoon zoals we normaal ook doen, maar niet te heet of te koud natuurlijk. Ik douche zelf altijd wel vrij heet, ik draai 'm voor dochter altijd wat kouder. Maar gewoon doen hoor! Dochter genoot en geniet er altijd ontzettend van! Ik had me er ook ontzettend op verheugd die eerste keer, zo'n fijn en knus momentje met m'n kleine meisje.
Sowieso elke ochtend als hij wakker is en op de buik ligt met de rug naar mij toe en ik naar zijn bedje loop en hij dan met zijn hoofdje omdraait en een bigg smile op zijn gezicht tovert En als hij de fles aan het drinken is op mijn schoot en hij uit eigen initiatief met zijn handje naar mijn wang gaat in afwachting van het spelletje " aai poesje, aai poesje, pats poesje" en dan zich rot lacht. En zo nog wel 100 geluksmomentjes op een dag