Ik heb zojuist een zakje movicolon (voor kids)genomen die hier nog ligt van voor mijn zwangerschap. Nu lees ik net dat deze bij zwangerschap en borstvoeding niet genomen mag worden!!!!! Wat moet ik doen??????
Echt? Volgens mij heb ik het bij mijn eerste zwangerschap voorgeschreven gekregen van de huisarts! Ben niet helemaal zeker omdat het al een tijd terug is maar dat zijn toch van die zakjes met soort graan ofzo?
En nu? Ik hoop voor je lekker poepen en morgen maar ff roosvicee lacto, gebroken lijnzaad en activia toetjes kopen. Eventueel nog een zakje gedroogde pruimen erbij halen en adem in en adem uit en poepen maar. Je kunt er nu niets meer tegen doen. En je maag zullen ze voor zoiets in het ZH niet leeg pompen dus relax.
Niks. Straks lekker naar het toilet en de volgende keer gewoon niet meer nemen. Er is volgens mij te weinig bekend over het gebruik tijdens zwangerschap dus raden ze het af. Maar er zijn ook vrouwen die het wel voorgeschreven krijgen van hun arts tijdens zwangerschap, dus no worries.
Ja ik heb dat inderdaad gekregen toen! Zou het niet nog een keer nemen voordat je overleg hebt gehad met je huisarts maar zou me er nu niet al te druk over maken.
Is dat hetzelfde als volcolon? Want mijn vk adviseerde dat juist (wel via de ha) als het echt niet meer ging met de stoelgang...
Ik gebruik dat spul al jaren. Voor mijn zwangerschap, tijdens mijn zwangerschap, tijdens de borstvoeding en daarna. Er is nog nooit een arts geweest die heeft gezegd dat dit tijdens de borstvoeding gevaarlijk is. Het wordt niet opgenomen door je lichaaam. De werkzame stof blijft in je darmen. Dus geeb gevaar voor je kindje. Zo is het mij door de huisarts uitgelegd.
En nu? Hopelijk idd lekker poepen !! Zou me over dat ene keertje gebruiken niet z'n zorgen maken. Maandag even overleggen met de ha of vk voor de zekerheid
Ik neem het nu gewoon in en de vorige zwangerschap ook.. Neem de gewone in voor volwassene, als ik dat niet doe wordt ik ook ziek.. Komt dus wel goed!
Pfffff dankjewel. Was ook niet zo handig van me om niet eerst te informeren! Wel een geruststellend gevoel nu dat het soms ook voor zwangeren wordt voorgeschreven. Ik doe het iig nooooit meer op eigen houtje. Dankjewel voor de reacties xx
Movicolon mag wel https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/preparaatteksten/m/macrogol_elektrolyten.asp
Ik gebruik al jaren Movicolon naast mijn morfine en ma dit de zwangerschap gewoon blijven gebruiken dus dat kan echt geen kwaad.
Hey, ik ben van belgië, bij ons noemt dit movicol, en wordt meestal de hele zwangerschap genomen bij constipatie, ik ben het zelf al 3 weken aan het nemen, anders komt er niets meer uit hier haha. Kan echt geen kwaad.
Ik kreeg deze elke dag in het ziekenhuis waar ik lag ivm dreigende vroeggeboorte! Ik heb ze zelf niet genomen omdat ik dat smerige spul niet weg kreeg, maar daar waas het standaard voor elke opgenomen vrouw. Dus als een gyn het op de afdeling verloskunde voorschrijft zal het niet zoveel kwaad kunnen
Eerste zwangerschap ook heel de zwangerschap geslikt hoor 3x per dag. heb toch al twee gezonde Kids rondlopen.
Movicolon is niet echt een medicijn maar is meer een hulpmiddel om extra vezels binnen te krijgen zodat je icm voldoende water drinken je ontlasting soepeler word. Op mijn werk schrijven we het ook wel eens voor aan zwangere vrouwen die geobstipeerd zijn. Voor de zwangere dames die ook last hebben van obstipatie; 2 kiwi's op de nuchtere maag doet ook echt wonderen!
Het zal vast wel loslopen. Maar ik snap eigenlijk niet waarom je iets inneemt zonder na te denken/bijsluiter te lezen als je zwanger bent...