Movicolon

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ccwomen, Nov 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Vandaag de ha gebeld of ik iets kon krijgen voor mijn zoontje want die poept er moeilijk!!!
    Normaal 1 keer in de 6 a 7 dagen, maar nu toevallig gister en vandaag een volle luier!
    Heb ik nog nooit meegemaakt.
    Maar goed heb nu dus movicolon gehad en in overleg wacht ik daar zoiezo nog even mee want wil eerst even aankijken of het nu misschien beter op gang komt zijn ontlasting.
    Mijn vraag is eigenlijk of meerdere kindjes dit hebben gehad voor moeilijke ontlasting?!
    En waren die ook jonger als 2 jaar?
    Want op de verpakking staat voor kindjes vanaf 2 jaar en de dokter weet toch echt dat hij pas 3,5 maand oud is, dit ook nog extra benoemd!

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb het zelf wel gebruikt tijdens einde zwangerschap (toen ik al ontsluiting had)
    Mijn zoontje kreeg lactulose voorgeschreven toen hij een beetje verstopt zat.

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hoi, persoonlijk vind ik movicolon best sterk spul voor zo'n kleintje.Ik werk met gehandicapte mensen en daar krijgen ze eerst lactulose en dan pas movicolon als lactulose niet werkt.
    Lactulose is onschuldiger. heb je al andere dingen geprobeerd? zoals theelepeltje zonnebloemolie in fles (als je fles gebruikt)masseren van de buik met de darmbeweging mee, ronddraaien van benen met opgetrokken knieen?

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik vind het ook een beetje bizar voor zo een klein kindje.
    Movicolon is in mijn ogen meer voor volwassenen. Wij gebruiken het in het verpleeghuis ook als lactulose niet werkt.
    En movicolon is nog smerig ook heb het ookgebruikt.
    Ik zou aan je h.a vragen of je lactulose kunt krijgen en waarom hij dit gegeven heeft als ze het jonger dan 2 jaar niet mogen gebruiken....

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Zo dterk is Movicolon nou ook weer niet. Je hebt ook een aparte kindervariant. Movicolon is niet eens echt een medicijn, maar eigenlijk alleen vezels om te zorgen dat de ontlasting zacht blijft.

TO, ik zou voor de zekerheid even de apotheek bellen. Misschien moet je bijvoorbeeld maar een half zakje geven. Mijn dochter heeft het ook op jonge leeftijd voorgeschreven gekregen, één keer toen ze zeven maanden was, en een keer toen ze anderhalf was.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Het is niet supersterk medicijn nee dat klopt. Maar wil je dat het goed werkt, moet je echt super veel drinken.....Anders werkt het niet.
    En het is gewoon niet zulk lekker spul dan kan je bij zo een kleintje denk ik beter lactulose nemen....

7. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Ik vond juist lactulose weer een rotspul, dat kreeg ik er niet goed in bij mijn dochter, plus dat het niet goed genoeg hielp. Movicolon is altijd zonder problemen gegaan. Je lost het zakje op in 70 cc water. Wij gaven het onze dochter altijd met een beetje sap er doorheen.

Dus misschien is het voor volwassenen zo dat je er veel van moet drinken voor het helpt? Hier was het één zakje per dag, en toen de ontlasting weer goed op de rit was langzaam afgebouwd.

8. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    #8 Roodkapje1979, Nov 2, 2009
    Last edited: Nov 2, 2009
    Mijn dochter en ik hadden er ook last van en ik kreeg movicolon en zij kreeg forlax junior, dat is wel speciaal voor jonge kindjes.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ja het verschilt denk ik ook per lichaam/persoon. Ik moest ook 1 zakje en mengde het met siroop maar ik vond het smerig en het hielp gewoon echt niet.
    Maar goed dat is dus persoonskwestie denk ik:)

10. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    Bedoel je niet Movicol?
    of heeft het gewoon een andere naam hier in belgie ;)

maar idd, erg gezond is dat spul niet
    mss toch es informeren bij de apotheek

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

er staat ook op dat je het tijdens je zwangerschap niet gebruiken mag, dus zo onschadelijk zal het niet zijn.
    en die leeftijden staan er vast niet voor niets op.
    eventueel zou je al met fruit beginnen kunnen, daarin zitten ook veel vezels. Wij zijn (op advies van de kinderarts) met 4 mnd (ongecorrigeerd dus eigenlijk was hij 1 maand oud) begonnen met fruithapjes. Hierin zitten veel vezels, en kan de baby makkelijker poepen.
    Groetjes

12. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Movicolon is er ook in de junior uitvoering, speciaal voor kinderen.
    Meestal wordt er eerst Lactulose geprobeerd en mocht dat niet voldoende helpen iets sterkers, zoals Movicolon (of Forlax).

Van de Forlax weet ik dat die volwassen versie ook wel voor kinderen gebruikt wordt, dus lijkt mij dat dat met de Movicolon ook wel kan. Als je het niet vertrouwd toch je arts of apotheker even bellen.

En mocht je wel eerst de Lactulose willen proberen, die kan je zo kopen in de apotheek.

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Er staat ook op junior!
    Maar goed er staat wel bij vanaf 2 jaar....
    Ik moet een half zakje gebruiken als ik t ga gebruiken!
    En mag t door zn voeding heen doen werd me verteld!
    En weet ook niet waarom ik dit gelijk krijg, neem aan dat ene dokter toch wel weer wat ie voor schrijft???????
    Mag ik hopen iig!!!
    Maar goed ik wacht zoiezo deze week af, hoop dat ik t helemaal niet nodig heb!
    Bedankt voor alle reacties !

14. mirjamc

mirjamc Actief lid

Apr 6, 2007
    105
    0
    0
    Emmeloord
    Mijn zoontje heeft ook erg last gehad van obstipatie.Zo erg dat hij 2 weken in het ziekenhuis heeft gelegen,voornamelijk omdat wij ondertussen overspannen waren door al zijn gekrijs en niet slapen.Ze(op de huisartsenpost) hebben hem eerst lactulose gegeven,maar de kinderarts snapte dit niet.Het is verslavend in die zin dat je kind er afhankelijk van kan worden.
    Jonathan heeft forlax gekregen.Op het pakje staat geloof ik dat het vanaf 6 maanden is,maar hij was nog maar 4 maanden.Zolang een arts het voorschrijft,en onder controle blijft,kan het geen kwaad.De forlax helpt in feite een 'handje',maar is niet verslavend/afhankelijkmakend.Ondertussen is Jonathan er helemaal vanaf en zijn darmpjes zijn nu in staat het zelf voor elkaar te krijgen.

Share This Page