Ik ben nu 8 weken zwanger en ik heb last van obstipatie. Ik denk dat ik al zo'n 2 weken geen normale hoeveelheid ontlasting heb gehad en ik heb een enorm opgezette buik. Nu heb ik vandaag Movicolon in huis gehaald, maar ik twijfel nog of ik dit mag gebruiken. In het Farmacotherapeutisch Kompas staat dat het wordt afgeraden, maar dat er bij zwangere vrouwen die Movicolon gebruikten nooit schade aan de vrucht is opgetreden. Ik heb hier gekeken bij "vraag het de verloskundige" en nou zie ik tot mijn verbazing dat verloskundige Immie de ene keer op de vraag of Movicolon mag tijdens de zwangerschap nee zegt en bij dezelfde vraag van een ander zegt dat het juist wel mag. Nu snap ik het helemaal niet meer . Ik zou het graag willen gebruiken, dus nogmaals: Mag je Movicolon gebruiken tijdens de zwangerschap?
hoi, voor alle zekerheid; vraag het maar na aan je huisarts of apotheek, het is toch een medicijn en dat schrijven wij als verloskundigen niet voor. Ik hoor wel vaker in mijn praktijk dat vrouwen het gebruiken, hun huisartsen vinden het dus blijkbaar goed. Mirjam