Met 3 jaar en 3 maanden is mijn oudste gestopt met dutje doen. Jongste van 20 maanden slaapt nog steeds.
Sinds een maandje of 2.. ruim 2,5 dus.. Hij slaapt nu alleen als we 's ochtends gezwommen hebben en heel soms op andere dagen maar het is een zeldzaamheid. PS: NOG GEFELICITEERD!!!
Onze oudste sliep met 3,5 nog. Onze middelste met 1,5 jaar niet meer. Onze jongste is nu 2,5 en red het als we weg gaan om een dag niet te slapen in de middag. Valt dan tijdens het avondeten niet in slaap maar wordt wel vervelend (grenzen over blijven gaan) dus onszelf doen we er geen plezier mee. Ze gaat dus gewoon netjes elke dag naar bed en slaapt dan 2 uur.
Hier heeft hij een tijd niet geslapen in de middag, en nu wisselt het heel erg! Ik vind dit een rot periode, want hij trekt het niet om elke dag wakker te blijven, maar als hij in de middag geslapen heeft (ongeacht hoelang) slaapt hij savonds niet voor 21:00 / 22:00
Hier nog steeds een lange slaap in de middag. Ze is dan nog gen 2 (donderdag), maar ik denk dat ze dit nog wel even volhoudt. Ze slaapt soms een uur of 3 achter elkaar.
Ik denk dat het hier binnenkort echt afgelopen is met het middagslaapje. Liam slaapt nog 1 a 2 keer per week 's middags. Meer niet dan wel dus. Slaapt hij niet, dan kan hij 's avonds lekker vroeg naar bed, maar is rond etenstijd niet te genieten. Slaapt hij wel, dan duurt het lang eer hij 's avonds gaat slapen. Van mij mag het slaapje er dus wel vanaf, dan zijn we klaar met dat gerommel met die slaapjes.
De oudste wou 's middags nog wel slapen, maar heb ik met 2 en 10 mnd laten stoppen, omdat hij 's avonds niet meer in slaap kwam (ja, rond tien uur, maar daar had ik niet zoveel zin in) de tweede is nu 2 en 4 mnd en heeft het nog heel hard nodig. kukelde pas zelfs in het autowagentje bij de supermarkt om elf uur al in slaap. die slaapt dus nog echt twee uur 's middags. hoop voor mezelf ook dat hij het nog even nodig heeft, want hij is behoorlijk bewerkelijk, dus af en toe even en time out voor mezelf is best lekker! Waarom ben jij er zo benieuwd naar? Hoop je dat hij nog heel lang slaapt, of ben je er zelf wel klaar mee? Of is je kleine dat?
Had er laatst een topic over geopend: mijn zoontje is hier erg mee aan het rommelen. Ik word er gek van Hij wil graag overdags nog slapen, maar dan is het 's avonds een rommeltje. Waar hij voorheen soms zelfs al om half 7 op bed lag (en sliep!), lag hij gisteravond om 20.30u nog steeds te keten. We doen hem nu sinds een aantal dagen om 19.30u naar bed, maar gisteravond was het dus toch weer raak. Zucht! Dus misschien hem toch maar gaan wakker maken overdags als hij in bed ligt. Ga het alleen wel missen, even die rust in de middag
Zoonlief is net 3 en slaapt nog bijna iedere dag 's middags. Hij begint het wel steeds vaker over te slaan, met wisselende gevolgen. De ene keer kan hij het wel hebben, de andere keer is hij 's middags erg vervelend (moe). We zien het wel wanneer hij er klaar mee is, van mij mag hij slapen zolang hij het nodig heeft.
Hier nog wel een middagslaapje, (alhoewel ze die af en toe overslaat), maar doorgaans slaapt ze dan niet voor 9 uur. Gelukkig wil ze dan wel gewoon in bed op d'r kamertje liggen en kwekt ze alles bij elkaar tegen de biba-poster Maar ik denk dat ik binnenkort maar eens ga beginnen met het inkorten van haar slaapje naar anderhalf uur en kijken wat dat doet met het 's avonds slapen... ze is tenslotte bijna 2,5
Mijn dochtertje doet sinds ze 3,5 jaar is niet meer elke dag een middagslaapje (nou ja, slaapje, ze slaapt gerust 2 tot 3 uur). Tegenwoordig slaapt ze nog zo'n 3 x per week 's middags. Ze slaapt trouwens 's nachts nog net zo lekker, van half 8 tot 7 uur. Volgens mijn moeder was ik ook zo'n marmot, ik was net voor mijn 4e van mijn middagslaapje af.
Een marmot, ghighi! Nou, hier geen marmotje hoor, die wil niet meer zo graag slapen 's middags. Vanmiddag na even huilen, viel hij dan toch voor 2 uurtjes in slaap. Gaan dan nu wel wat later naar bed, maar da's niet erg met nachten van 10,5 uur.
Mijn oudste sliep met 2 maanden en 2 weken niet meer. dus lieten we haar gewoon wakker en liet ik haar spelen. 5 uur werd er gegeten en om 6 uur ging ze naar bed en sliep ze tot zeker een uur of 9. In ieder geval zal dit niet zo zijn met de jongste(mits het vacantie is)want die moet er vroeg mee uit om de oudste mee naar school te brengen.Maar dat gaat nog even een tijdje duren
Mijn dochter zit nu op de grens van wel of niet. Soms merk ik dat ze het echt nodig heeft, andere dagen kom ik er 's avonds achter dat ze het niet had kunnen hebben, want dan ligt ze om 21.30 nog te spelen in bed terwijl ze er tussen 7 en half 8 ingelegd wordt .
Rond haar 3e verjaardag was het wel een beetje over, ze is nu 3.5 en slaapt soms nog wel, dat heeft ze echt even nodig.
Thuis slaapt m'n dochtertje ongeveer 2 maanden niet meer 's middags (toen 2 jaar en 7 maanden). Daarvoor heeft nog een periode gezeten van wel naar haar kamertje maar soms niet slapen, dan speelde ze daar een uurtje of twee. Op de dagen dat ze naar het KDV gaat slaapt ze daar wel. Denk dat ze er daar nog wel behoefte aan heeft omdat ze dan wat vroeger uit bed komt 's ochtends en omdat de dagen drukker zijn.
Mijn dochtertje doet geen dutje meer sinds ze 3 is. Eerder sliep ze tussen de middag 2 uur maar dan was ze elke keer s'nachts aan het spoken. Nu ligt ze er s'avond om half 7 in en zien we haar niet eerder dan 7 uur de volgende ochtend.