...het huishouden. Het wordt echt een bron van frustratie. En vervolgens ga ik me daar weer over opwinden omdat ik me niet om zoiets onbenulligs druk wil maken. Ik denk dat het met de ontzwangerhormonen te maken heeft. Ik kan geen stof of rommel meer zien. Met als gevolg dat ik de hele dag loop te poetsen en op te ruimen. Maar ik vind dat helemaal niet leuk. Het frustreert me enorm om een blinkende keukenvloer 1 kookbeurt later weer net zo vuil te zien als voorheen. Het is geen dankbaar werk. Ik heb er een grondige hekel aan. Daarbij erger ik me groen en geel aan het gebrek aan ruimte. Overal slingert iets. Opruimen kan ik niet, ik verplaats dingen slechts. Als ik de kasten opendoe kan ik wel janken. Allemaal troep zonder bestemming. Herkenbaar?
Heel herkenbaar. Net alles netjes, je draait je om en het ligt er weer. Hoe ouder de kindjes worden hoe meer rommel en kleiner speelgoed er kan slingeren. Zeker met alle kerst prullaria is het nog erger die zooi
nou het hekel aan huishouden herken ik. het huis wat steeds rommeiger en viezer lijkt te worden herken ik ook. maar de drang om het ook daadwerkelijk op te ruimen.... dat heb ik dan weer niet
HEEL herkenbaar alleen ik ruim alleen voor het oog op pfff schaam me dr mega om maar goed baal ik zo van zeg pffff zie het nut dr gewoon niet van in blegh mede doordat het door huisgenoten ook gewoon niet netjes word bijgehouden tja dan heb ik totaal geen puf he dr voor zouden we het hier consequent of hoe je het typt bij houden zal het voor mij ook leuker zijn om het netjes te houden maar goed eigenlijk zou ik me dr niet druk om moeten maken maar af en toe he pffff hihihihi dus zeker wel herkenbaar!!!
Heel erg herkenbaar helaas...!! En als je net het gevoel heb dat het gangbaar is komen vriend, kids en katten weer binnen en je bent weer terug bij af....
Heel herkenbaar, alleen hier wordt alles ook voor het oog opgeruimd. stofzuigen doe ik iedere dag en dweilen ook en de was natuurlijk, maar voor de rest ben ik er even makkelijk van. Ben blij dat de kleine nu eindelijk even slaapt en ik er maar eentje heb rondlopen en dan is het mama tijd en doe ik even wat voor mezelf, al moet ik nu echt wel aan de was verder, want anders zijn de andere 2 alweer uit school en is er vandaag niets gedaan in het huishouden.
Heel herkenbaar, en ik heb me nu voorgenomen dat ik nog maar 1x per week dweil en maar 1x per dag stofzuig en 2/3 x per week een doekie over alle tafels en kasten haal. Voorheen deed ik dit allemaal dus dagelijks, zonde van me tijd, huishouden loopt echt niet weg, en is er visite die er moeite mee heeft dat er een kruimeltje onder de tafel ligt, tja die heeft dan pech hoor.
Nou precies met 4 kids blijft het een bende.. De was alleen al bijvoorbeeld, gisteren 2 uur staan vouwen..en elke dag was draaien, drogen, opvouwen en zorgen dat het in de kasten komt. Stofzuigen elke dag en eten koken voor de hele bende. Savonds als ze om half 10 eindelijk liggen is het NOG NIET opgeruimd..maar dan is ook mijn energie op helaas. Laat staan nog eens tijd te vinden voor mijn eigen hobby
Met 1 Meneer is het thuis ook troep, ik moet elke dag wel onder zijn eetstoel kuisen en liefst vaker, pff... Als hij groter wordt, zal het wel minderen? De hoeveelheid was die Meneer produceert is alvast geminderd.
oef als ik dat zo hoor dan doen wij echt veel te weinig aan het huishouden... Stofzuigen en dweilen doen we maar 1x per week. Verder houd ik alles wel dagelijks een beetje bij... Zou het graag vaker schoon willen maken, maar tegelijkertijd heb ik er zo'n hekel aan...
Haha, vreselijk herkenbaar....ook het gedeelte dat je je er zo over op kan winden, wat je eigenlijk niet wil! Ik hou van schoon en opgeruimd, maar dat lijkt soms gewoon niet haalbaar met 2 kids, 2 honden en 2 katten. Maar ik blijf het proberen ....dus blijven we maar stofzuigen, dweilen, wasjes draaien etc etc. Ik heb ook gewoon geen rust als er troep ligt....bah!
Ik maak standaard een paar buigingen als ik naar de keuken loop om de speelgoed op de goede plekken te leggen, op de terug weg denk ik huh, alsof er spookje ze achter me schouders weer terug leg. Ik heb er niet persee een hekel aan en als ik eenmaal bezig ben denk ik ook wat een Miep ben ik. Boven kleding oprapen en speelgoed terwijl ik de kinderen uit bed haal, richting beneden eerst de wc doorspoelen die ik de avond er voor ik de week heb gezet etc. Het zijn kleine dingen die nu standaard gedaan worden. Na het vegen dweil ik standaard met een natte zwieber en stofzuigen minimaal 3x per week. Afstoffen doe ik met het water waar ik mee dweil maar nog voor ik de zwieber er in zet dus schoon water. Dit die ik weer standaard voor het dweilen dus ook elke dag. Is het hier netjes, nee. Wel toonbaar, nou ja meestal. Vriendlief wast om en doet ook zo nu en dan een was Ik heb een hernia en wel beperkt maar probeer het wel bij te houden. Soms swiffer ik wel 3 achter elkaar omdat er een loopt te kruimelen met koek, die knoeit weer drinken en de volgende gooid zo een klei doos om op tafel waarbij heel die kleine stukjes opgedroogde klei een eigen weg gaan zoeken. Elke dag weer opnieuw. Wordt wel gewardeerd door partner
Pff herkenbaar hoor. En het ergste vind ik dat het elke dag weer terug komt. Mannetje werkt 40 uur per week. Ik ben thuis. Hij heeft in het weekend ook echt weekend. Ik moet in het weekend hetzelfde doen als door de week. En vaak nog een beetje meer. Soms heeeeeel frustrerend. Elke dag hetzelfde dag in,dag uit. Stofzuigen,dweilen. Nog een keer stofzuigen omdat er weer iets op de grond is gegooit. En als het even mooi gaat nog een keer.... Pff.
Heel herkenbaar ja! Hier iedere dag stofzuigen, 2 - 3x per week dweilen. Tussendoor een stoflap over de meubels. 2x per week de wc beneden, 1x per week de wc boven en de hele badkamer om de week. (De douche maken we na het douchen meteen schoon). Dan nog de kattenbak, was, afwas, eten koken en strijken... Soms lijkt er geen eind aan te komen Ik probeer tussendoor ook om een keer of twee per week eens lekker op de bank te zitten als de kleine man slaapt, even op de ipad, lezen enz.
Mijn man werkt ruim 40+ uren maar hier gaat het dus niet door dat als hij weekend heeft hij ook echt weekend hebt... je hebt samen een gezin en het huis... gelukkig heb ik een man die dit niet eens zou bedenken
Hier ook een hekel eraan maar ja het moet!! Wat ik vooral fijn vind is ruimte en weinig rommel. Ik heb dus ook de kasten en kamers op orde, en ik ben dus ook niet benauwd voor dingen weggooien! Hihi opruimen staat soms gelijk aan weggooien. Als de boel opgeruimd is heb ik een opgeruimd hoofd! Heb dus ook weinig prullaria enz in huis staan! Ik probeer gewoon smorgens en savonds het meeste te doen, tussendoor gewoon lekker met de kids
Het ergerlijkste vind ik toch het gebrek aan waardering eigenlijk. Als Grote Meneer eens iets opruimt, dan komt hij nog lang erna om loftuitingen hengelen, maar als ik opruim, kuis, was, strijk, ... dan is dat normaal. Dat, i.c.m. dat het snel weer is als voorheen, vind ik niet zo motiverend eigenlijk.
Ow zoooooo herkenbaar!!! Soms ben ik een eeuwigheid bezig en gewoon voor niks!!! Ik kan soms zo onrustig worden hier in huis, overal slingeren dingen. Ik wil ook mijn interieur veranderen zodat het rustiger oogt en miss voel ik me dan ook rustiger.
Ja het huishouden doen is gewoon ondankbaar en niet leuk. Ik stofzuig iedere dag, en dweil 2 keer per week, en afstoffen ook 1 keer per week. De wc iedere dag zo'n glorixdoekje erover heen, wat chloor erin en klaar hoor. Ik werk ook nog 20 uur per week, en ons zoontje wil ook aandacht ivp dat mama altijd maar aan het poetsen is. Ik heb net ook weer een 3 kwartier staan strijken, niet leuk, maar ja, ik ben er wel weer voor minimaal een week vanaf.
Fijn die herkenbaarheid, en dat ik niet de enige ben! Tegelijkertijd zitten we allemaal in hetzelfde schuitje, misschien kunnen we elkaar hier een beetje peptalk geven . kippiekip, dat is wel een goede ja, dat je gewoon tegen jezelf zegt: ik doe het nog maar zo vaak en als er tussendoor iets ligt pech gehad. Misschien moet ik het ook zo gaan doen.Komt er toch een soort schema in.