Heb je bepaalde klachten? Denken de artsen aan iets? Ik trakteer mezelf na een colo altijd op een stuk aardbeientaart
Arts denkt inderdaad aan iets, waar ik niet aan wil denken. Colo is vooral bedoeld om dat uit te sluiten (hopelijk!) en dan verder te kunnen. Gal en maag zijn al onderzocht, dit is laatste van t trio.
Ik heb zelf Colitis. Ik krijg elke 1,5 jaar een colo. Vervelend, maar het went wel. Sterkte en succes straks!
Nou ik heb idd ook na het innemen de wc niet meer verlaten het stroomde eruit! Maar wat een vieze smaak he bah!!
Ik heb kleanprep gebruikt (in het ziekenhuis opgenomen) omdat ik hevig verstopt zat, pas na 3 liter kwam het los.... Vervolgens weer moeten eten, binnen 1 dag weer verstopt en weer 3 liter moeten drinken van dat vieze spul.... Dag later onderzoek gehad... Tip: ik mocht gelukkig wel bouillon drinken en dat maakte een hoop goed. Kamp nu alweer een dik jaar met hevige verstopping en leef ik op movicolon..... (komt door zenuwbeschadiging van de dikke darm) Succes met je onderzoek!
Zo wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben zeg, wat een hel! Het laxeren ging vanmorgen verder goed, ik was gewoon zo goed als leeg, dus geen punt. Maar de colonscopie? Wat vreselijk! Ik kreeg een roesje, maar daar werd ik alleen maar een beetje stoned van, verder niks. Na een half uur kreeg ik zelfs nog extra bij gespoten maar ik heb liggen huilen van de pijn. Ze konden er erg slecht bij, sommige draaien/bochten konden ze moeilijk maken dus vandaar de pijn, zeiden ze. Maar kreeg daarna meteen de uitslag, ze hebben niks afwijkends gevonden en het hoge woord is er uit. Het woord wat ik al 2 weken niet durf uit te spreken en wel zo bang voor was. En nu kan ik het wel. Ik heb geen kanker! Wat het wel is, weet ik dus nog niet, maar de spanning en angst van de afgelopen weken zijn weg. OMG, wat een opluchting!! Bedankt voor t meeleven allemaal! (k)
Wat een opluchting! Super fijn voor je. Balen dat het onderzoek zo naar was... hoop dat je snel een oorzaak heb voor je klachten en dat het makkelijk te verhelpen is!
Poeh wat een opluchting! Hopelijk komen ze er snel achter wat het wel is. Mijn vriend moest in december 2010 een coloscopie en kreeg ook dat drankje. Savonds niets, snchts de hele nacht buikkramp en pas bij drank nummer 2 begon de ellende. Ook bij hem was niets gevonden (ook darmkanker in de familie) Sindsdien zijn ook zijn klachten weg trouwens