Hallo, Vandaag ben ik 32 weken zwanger en de kleine blijft eigenwijs in stuit liggen, Dus voor volgende week een afspraak gepland om met moxa therapie te starten. Zijn er hier dames met ervaring hiermee?
Mijn eerste lag ook in stuit en ik ben rond 33 weken gestart met moxa therapie. Na de moxa was mijn dochter altijd heel druk in mijn buik en na 1,5 week is ze gedraaid. Hier goede ervaring gehad dus!
Ik reageer omdat ik nieuwsgierig ben wat moxa is. Kan je verder niets vertellen dus erover. Sorry!!!! Maar wat is moxa?
Moxa valt onder acupunctuur maar dan het stuk zonder naalden.in feite hou je brandende kruidenstaafjes bij je kleine tenen en uit onderzoek blijkt dat dan meer baby's nog draaien dan zonder de therapie, dus dan is een uitwendige draaipoging of keizersnede/stuitbevalling niet nodig. @Niamh fijn dat het heeft geholpen, daar hoop ik ook op.
Ik ben inmiddels morgen 35 weken zwanger en hier ook stuitligger. Ze zeiden tegen mij ook over doe moxa. Ik heb zoiets van meer geluk dan wijsheid. Als ik een sigaret uitdruk op me grote teen gaat de beeb echt niet draaien. Maar ieder waar die in geloof voor diegen waarbij het kindje gedraaid is, is dat natuurlijk super fijn. Scheelt een hoop ellende...
Jezjuh,ik vind het ook zweverig maar er zijn toch studies naar gedaan en ik vind tussen ongeveer. 49% en ongeveer 75% een groot verschil zitten(het percentage wat draait zonder of met de therapie) Dus ik wil het toch een kans geven.daarom zoek ik ook naar ervaringen ermee.
Weer wat geleerd! Wat een educatieve site toch hihi! Thanx!! Jeszjuh, misschien dat je opspringt van pijn en de baby ook van schrik draait?? Maarja kan je ook gewoon laten schikken. Ben zelf niet zo fan van alternatieve dingen. Maar als je het wilt proberen, baat het niet dan schaad het niet, toch??? Behalve misschien een blaar op je teen...
Haha ja ik geef je groot gelijk hoor als je het een kans wilt geven je verliest er niks mee. hier in de buurt kan ik het ook nergens vinden...heb er wel naar gezocht. Maar ik denk omdat ik er zelf niet in geloof het dan misschien ook niet werkt. Je moet er natuurlijk ook vertrouwen in hebben. Minn beeb is gewoon een eigenwijsje en over 2 weken draaipoging. Maar wie weet was het gelukt met dat moxa, zal ik nooi weten haha