moxa-sticks

Discussion in 'Zwangerschap' started by an1984, Jul 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. an1984

an1984 Actief lid

Mar 27, 2010
    158
    0
    0
    hallo allemaal,

sinds 2 weken weten we dat ons kleintje in een stuit ligt,voel ook een hard bolletje bovenin mijn buik dus denk dat dit het hoofdje is.
    heb al een belletje aangeschaft,op handen en knieen gaan zitten en een zaklampje van boven naar onder schijnen zodat ze misschien mee gaat haha.
    a.s dinsdag ben ik 35,5 zwanger en krijg ik een echo om te kijken hoe ze precies ligt,en dan gaan ze het proberen te draaien.
    maar dat zie ik dus eigenlijk niet zo zitten na wat filmpjes op youtube te hebben gezien.
    een keizersnee of een stuitbevalling zal ook wel geen pretje zijn dus had ik even gegoogled en kwam uit bij moxa.
    iemand ervaring?? en enig idee waar ik de staafjes kan krijgen??
    alvast bedankt gr,anne

2. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

Nov 18, 2008
    183
    0
    0
    Een moxa behandeling moet je door een acupuncturist laten uitvoeren. Weet eigenlijk niet of je dat zelf kunt doen.

Moxa is een kruid wat op bepaalde energiepunten op je voet wordt gezet en kort wordt gebrand. Doet geen pijn, kan wel wat gevoelig zijn! Heb zelf geen ervaring met moxa i.c.m. stuitligging, wel met acupunctuur/moxa behandeling voor andere doeleinden.

Misschien even googelen op acupuncturist in jouw woonplaats en contact opnemen. Misschien vergoed je verzekering de kosten als je aanvullend bent verzekerd; de acupuncturist moet dan een BIG code hebben en aangesloten zijn bij Zhong (zo werkt het bij Agis waar ik verzekerd ben).

Succes!

3. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

Feb 5, 2010
    3,399
    0
    0
    Mijn zoontje heeft tot 35 weken in stuit gelegen. Toen hij met 34 weken nog niet gekeerd was heb ik dit aangegeven bij mijn zwangerschapsyoga lerares die toevallig ook accapunturiste is en die zei kom van de wek maar langs dan zal ik je eens helpen. De eerste moxa behandeling heb ik dus bij haar gehad en toen heb ik de stick meegekregen en moesten we het een week lang iedere avond thuis ook doen. Met 36 weken zou ik eigenlijk naar de Gyn moeten moeten maar ik had met 35 nog een liggingsecho en wat bleek hij was gekeerd :D Nu ligt deze beeb hier ook alweer in stuit dus ik ga met 32 weken om een liggingsecho vragen en als de beeb dan nog niet gekeerd is ga ik weer voor de moxa behandeling :D;)

4. an1984

an1984 Actief lid

Mar 27, 2010
    158
    0
    0
    goh,bedankt voor jullie reacties!
    ik ga het zeker even proberen,heb al meerdere mails de deur uit naar mensen die accupunctuur doen.
    hoop snel iets te horen en ermee te kunnen beginnen,ben nl morgen al 35 weken!
    @mama van sepp: enig idee hoe ik aan zo'n stick kan komen??

groetjes anne

5. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Ik heb ze ergens gekocht voor een paar euro op internet, even googelen. Die bovenstaande site vind ik wel duur hoor.
    op you tube staat ook een filmpje van hoe ze het doen.
    Ik geloofde er niet zo in, maar baad het niet...

6. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Je kan erin geloven of niet, maar het blijkt een veel hoger slagingspercentage te hebben dan draaipogingen in het ziekenhuis. En... het is een stuk minder pijnlijk :), wat natuurlijk ook heel fijn is. Gedachte erachter is dat de baby het zelf prettiger gaat vinden om te draaien in plaats van dat het 'gedwongen' wordt waardoor ze vaak ook weer terugdraaien naar hun oorspronkelijke positie.

Veel succes TS! Ik hoop dat een draaipoging niet nodig is. En... als je het zelf niet wilt, is het ook geen verplichting hè?

Groetjes,
    Josien

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Zoals ik het begrepen heb is
    de wetenschap is er nog niet over uit. Er zijn ook onderzoeken waaruit geen effect blijkt.
    Bovendien adviseren ze om te beginnen met een week of 34 met moxa, misschien waren deze kinderen ook gedraaid zonder moxa. Veel doen dat nog tussen 34 en 36 weken, veel minder na 36/37 weken. Extern draaien doen ze nl pas vanaf 36/37 weken.

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn yogajuf deed het ook en ze was er ook erg over te spreken. Heb het zelf niet gehad, ook geen stuit maar baadt het niet... toch. Suc6 en hopelijk is een draaipoging niet nodig!

9. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    ik ben er ook vandaag mee begonnen..
    dvd en en sticks besteld via www.stuiglig.nl
    best een intensieve behandeling, vooral voor de partner maar baat het niet dan schaadt het niet iig en hopelijk kunnen we zo een externe draaipoging vermijden.. ik twijfel erg of ikdit wel wil. Ze zeggen dat het voor het kindje geen kwaad kan maar lijkt me toch voor hem erg onprettig...
    het mooie van een stuitligging vind ik dat het kindje er kennelijk voor kiest om met z´n hoofdje dicht bij het hart van zijn moeder te liggen.. eigenlijk heel natuurlijk.
    ik houd nog hoop maar ergens ga ik wel een beetje uit van een keizersnede.
    succes iig met de moxa

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

'Natuurlijk' is juist dat een kindje met het hoofd naar beneden draait, dat is namelijk in het overgrote deel van de gevallen zo. En ik vraag me ook in alle ernst af of een kindje naast het geborrel van je darmen en de bloedstroom in de placenta en door de navelstreng jouw hartslag daar nog bovenuit hoort en daarom dichter bij je hart gaat liggen...

11. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Ik vind de gedachte iig mooi en heb gehoord dat verloskundigen en gynaecologen dit zelf ook zeggen..

Share This Page