baarkruk... wel weer doen of toch niet?

Discussion in 'De bevalling' started by goudlokje, May 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. goudlokje

goudlokje Actief lid

May 2, 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    Heeft er iemand ervaring met een 2e keer bevallen op de baarkruk?
    Ben 4 jaar geleden bevallen op de baarkruk van mijn zoontje en dat beviel me op dat moment goed.
    Nou is het alleen zo dat ik na de bevalling heeeel erg veel last heb gekregen van mijn stuit, bekken en knien. Ik heb bijna een uur op de kruk gezten en misschien is die houding niet goed geweest. Daarbij berekend dat ik 100 kilo weeg en 1.78 ben. Totaal geen goede buik of rugspieren heb.
    Vraag me af of dit meegespeeld heeft. Heb na die bevalling dan ook bij fysio en mensendieck gelopen totdat mijn zoontje ruim 3 maanden was.
    Nu wil ik eigenlijk weer op de baarkruk, omdat ik liggen zo passief vind.
    De verloskundige heeft er niks op tegen, maar ik ben toch bang dat ik er weer gesloopt uit kom. En mijn man en moeder zijn er eigenlijk nog meer op tegen. (die moeten dan natuurlijk veel zorg opvangen die voor mij te zwaar is)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Nou, ik kan je wel vertellen dat liggend persen helemaal niet zo passief is hoor! Als ik jou was zou ik het dit keer toch liggend proberen, op de baarkruk is toch iets zwaarder voor je lichaam (en je kindje, maar dat houden ze goed in de gaten). Ik vond het heel fijn op de baarkruk, maar liggend ook. En achteraf gezien maar goed ook, want ben er nu zonder scheur of knip uitgekomen, omdat het persen liggend wat langer duurt.

3. odet

odet Niet meer actief

ik heb het geprobeerd op de baarkruk, maar het lukte niet.
    liggend ging veel sneller.
    hij was in 19 minuten persen geboren

Share This Page