Moxa therapie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door me mama, 30 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me mama

me mama Lid

3 nov 2008
    68
    0
    6
    Heeft iemand van jullie persoonlijke ervaringen met moxa therapie?
    Ik heb begrepen dat dit kan helpen om het kind te draaien, aangezien het nu in een stuit ligt.
    Zit in dubio wat te doen, want een draaipoging, stuitbevalling of keizersnede is ook niet alles... :(

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik ben nu een paar dagen bezig met de moxa. Kindje is nog niet gedraaid, is wel beweeglijker dan anders. Ik zou zeggen, gewoon doen, baat het niet schaadt het niet.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb toevallig vandaag de info opgevraagd.. maandag krijg ik weer echo.. mocht kindje nog in stuit liggen, dan ga ik ook met moxa starten.. niet geschoten altijd mis toch... en persoonlijk probeer ik liever dit.. dan dat een gyn op brute wijze de beeb probeert te draaien.

4. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi! Heb ook moxa-therapie gedaan met goed resultaat! Elke avond zat m'n man keurig met die sigaar bij m'n kleine teentje en de dag voordat de versiepoging gedaan zou worden was ze zelf gedraaid. Zou het zo weer doen! En je kan die man van stuitlig.nl ook altijd bellen, een hele vriendelijke man moet ik zeggen. Ik zou zeggen, doen die moxa-therapie! Succes!

5. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb ook moxatherapie gedaan. En het kindje is gedraaid! Je weet natuurlijk nooit of het door de moxatherpaie komt of dat het anders ook was gedraaid, maar dat maakt me niet uit. Ik ben helemaal opgelucht dat ik niet aan draaipogingen en keizersnedes etc. meer hoef te denken.

Ik heb de instructie DVD van stuitlig.nl en nog enkele moxasticks liggen (2 hele en eentje die maar een paar minuten heeft gebrand). Als je witl mag je deze van me overnemen voor de helft van het bedrag dat ik er voor heb betaald, dus voor 28,75. Ik heb zelf genoeg gehad aan twee moxasticks. In geval van interesse pb me maar.

Pim

6. me mama

me mama Lid

3 nov 2008
    68
    0
    6
    In de hoeveelste week zijn jullie er mee begonnen?
    Ik ben overmorgen op 32 weken en mijn verloskundige heeft wel al aangegeven dat bij een 'normaal persoon' de baby ongeveer tot 36 weken kan gaan draaien.
    Ze gaf alleen aan omdat ik een strakke buik heb met weinig vruchtwater en veel kind, ik de 36 weken hierin waarschijnlijk niet ga halen.

Weten jullie ook hoeveel van die sticks je nodig hebt?
    Gebruik je er 1 per keer, of doe je er langer mee?
    En hoe lang kun je hier maximaal mee door gaan?
    Voelden jullie dat de baby was gedraaid, of kwamen jullie er bij de echo achter?

Sorry, hoor, voor al deze vragen, maar door die hormonen twijfel ik nog meer dan normaal over echt alles :(

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben zelfs al met ruim 29 weken begonnen. Ik ben klein van stuk en weet van mijn vorige zwangerschap dat de baby met 33 weken (er wordt geadviseerd met 33 weken te beginnen) echt niet meer makkelijk zou kunnen draaien. ik heb overlegd met de man van stuitlig.nl en die gaf aan dat het ook prima eerder kan.

Als je via stuitlig,nl bestelt, krijg je 5 sticks. Ik heb met één stick 3 dagen gedaan. In totaal heb ik twee sticks opgemaakt en de derde een klein beetje.
    Je moet het 14 dagen achtereen doen. Je mag eerder stoppen als je zeker weet dat je kindje is gedraaid.

Ik had het vermoeden dat het was gedraaid en de vk heeft dat op een consult bevestigd.

Pim

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik ben sinds dinsdag bezig met de moxa en ik ben nu 34 weken. Heb 1 stick (ongeveer 30cm). Weet niet of die qua grote hetzelfde zijn als die van stuitlig.nl. Maar aan het verhaal van Pim te lezen niet, want mijne is na 3 dagen nog niet eens voor 1/3 opgebrand.
    Ik heb ook niet de moxa uitleg van stuitlig.nl. Ben naar een alternatieve geneeskunde geweest bij mij in de buurt en die heeft mij dan ook een moxa stick mee gegeven.

Op de onderstaande site vind je informatie. Deze informatie is afkomstig uit een boek over acupunctuur , geschreven door Dr. Jan Keppel Hesselink (arts-farmacoloog en medisch bioloog)
    http://www.iocob.nl/index2.php?option=c ... &Itemid=86

Wat ik een heel interessant stukje daaruit vind is het volgende:
    Tussen de behandelingen door is het 'belangrijk dat u de positie van uw baby
    goed in de gaten houdt. "Sommige moeders merken het wanneer hun baby
    draait, anderen voelen mer niets van. Daarom is het goed om na een week bij
    de gynaecoloog of verloskundige te laten controleren of de baby inmiddels in
    een hoofd- of schedelligging is gedraaid. Is dit het geval, dan moeten de
    moxabehandelingen natuurlijk direct gestopt worden, anders draait de baby
    weer in een stuit. Is hij of zij nog niet gedraaid, dan kunt u nog een week
    doorgaan met de behandelingen en de frequentie eventueel opvoeren tot twee
    keer per dag.

En dat terwijl op de site van stuitlig het volgende staat:
    Wat als het kindje draait zonder dat ik het merk, draait hij dan niet terug als ik met de behandeling doorga?
    Nee, je zou deze situatie het meest kunnen vergelijken met die van een tuimelbekertje. Als eenmaal het zwaarste punt (het hoofdje) onder ligt, dat is dus de gewenste situatie, zal deze niet zo snel weer terug draaien. Dit betekent niet dat het kindje niet kan terugdraaien, maar de kans op terugdraaien wordt zeker niet verhoogd door deze behandeling.

Dus ik persoonlijk zou aanraden, als je zelf niet voelt dat je kindje draait, laat het dan zeker checken na 1 week.
    Ik voel mijn kindje duidelijk in stuit liggen, kan zijn hoofdje duidelijk voelen en voel ook zijn voetjes in mijn rechterzij. Voel het ook als hij met zijn hoofdje van rechts naar links gaat. Dus zal het ook wel merken dan als hij gedraaid is, denk ik.

Deel Deze Pagina