een hele goede middag, Ik ben 31 weken zwanger, zeer gelukkig en blij! Tot de laatste week zo'n beetje.. Ik heb namelijk een "nieuwe" partner alles klopt etc. We zijn dan ook dolgelukkig met elkaar en ben ook met een maand miss iets langer ook zwanger geraakt. Maakt allemaal niet uit we willen er voor gaan en raken er niet over uitgepraat, iedereen vind het ook leuk etc. Totdat me zus vorige week vroeg "wat als het een donker kindje is" Ik had zeg maar (voor de relatie) seks gehad met een vriend van me, niet de bedoeling. Het blijft nu steeds aan me knagen en het maakt mij bang.. Het zullen de hormonen wel wezen. Maar een week nadat ik seks met hem gehad heb ontmoette ik mij huidige partner. (heb een soatest uiteraard gedaan) Met de "gewone" vriend heb ik 29 op 30 juni seks gehad. 7 juli ontmoet ik mijn partner.. Heb hem keurig verteld dat ik nog niet zolang geleden onveilige seks gehad heb mijn menstruatie bleef ook uit mij cyclus zat meestal tussen de 28-32 dagen. We hebben toen 3 x een zwangerschapstest gedaan tussen 14 en 28 juli om echt uit te sluiten dat ik zwanger ben van die ene jongen. 10 augustus ik waag er nog een test tegen aan want als ik nu zwanger was dan moet t van mijn huidige partner wezen toch? Een heel heel licht streepje en een dag later stond er 1-2 op mijn cb dus ongeveer 3 a 4 weken zwanger. Maar je krijgt ook 2 weken extra dus kwam dan uit op 30 juni. 9 oktober een echo gehad 12 weken en 3 dagen zwanger. Termijnecho. Teruggerekend een maand naaaa die ene jongen dus bevrucht dus het MOET toch wel van mijn huidige partner zijn? Ik was steeds zo overtuigd totdat me de vraag werd gesteld voel me er misselijk en zo niet goed onder dat ik hier naar bevestiging zoek. Ik wist nog wel dat de verloskundige vroeg wanneer mijn laatste menstruatie was, geen idee dus maar ze hebben 14 juli aangehouden ivm het termijn. Heb ook even een ander account aangemaakt ivm herkenning. Sorry ik kan gewoon niet meer genieten.. Straks beval ik is t ineens een donker kindje.. Sowieso welkom hoor maar jullie snappen me wel.. Ben als de dood wil weer kunnen genieten de laatste weekjes.
Als je op 10 augustus 1/2 weken zwanger bent, dan ben je max vier weken voor 10 augustus zwanger geraakt. De baby is dus van je huidige partner.
Enige wat je kan doen is hopen dat je berekeningen kloppen en het kindje van deze vriend is en niet zwart. Je weet hopelijk wel dat zaadcellen ook tot 7 dagen in leven kunnen blijven? Dit is geen theorie dit kan echt het geval zijn in praktijk. Maar goed aan vingerwijzen kom je niet verder. Enige waarmee je zekerheid hebt is sttaks kijken na de geboorte. Succes
Mijn termijnecho van 12 w 3 d na terugtellen kom ik op 14 juli maar heb 2 weken extra dat is dus bevrucht dan 28 juli wat weer overeen komt met de clearblue maar goed word helemaal gek zo
Sterkte, ik kan begrijpen dat je daardoor erg in angst zit. Maar wat wel goed is is dat je er open en eerlijk over bent geweest naar je huidige partner, mocht het wel anders zijn dat waar je dus op hoop zijn jullie er wel beide op voorbereid en komt het niet als een verassing, al ga ik van de berekeingen uit dat het van je huidige partner is.
Maar ik denk ook wel weer dat als het van de 30e is dat je dan 4 weken verder bent in de zwangerschap
Ik heb ook nooit getwijfeld maar door zo'n simpele vraag.. Had ook netjes 1-2 op de test en week later 2-3. . Zelfs de 3D echo haal ik me vriend uit zeg maar.. En 29/30 juni seks met de een.. En qua berekening van deze zwangerschap ben ik 4 weken later zwanger geraakt. Om en nabij 28 juli. . Wat rot hoe een mens zich kan voelen na 1 simpele vraag. Rot hormonen
Jij telt de 2 weken extra dubbel heb ik het idee. Als je met jouw berekening met een cho van 12+3 op 14 juli uitkomt dan moet je er niet nog 2 weken bij optellen. Die zitten er al bij. Ik denk dus dat het van je huidige partner is.
Daar had ik dus ook vaak mijn twijfels bij of die er bij zaten of niet maar die zitten er dus wel bij dus al tel ik nu 31 weken zwangerschap terug dan kom ik uit op de dag waarop mijn zwangerschap begon en niet nog eens 2 extra weken doortellen? Ja dan MOET het van mijn partner wezen. En sowieso er zit een maand tussen die 2 in.. Niet qua seks maar qua tijd over deze zwangerschap.
Of in t ergste geval 11 want sperma kan wel tot 7 dagen overleven toch.. Ook 11 weken zou niet kunnen passen ook.
Nou...dan ben je dus rond 28 juli bevrucht, een maand na de sex met de gewone vriend. Al had zijn sperma lang geleefd, en duurde de innesteling nog eens wat langer dan normaal, dan overbrug je geen maand. Ik denk echt dat je er gerust op mag zijn dat het van je huidige partner is.
Ik denk dat ik daar ook gerust op mag zijn na een maand zwanger en tussendoor al een stuk of 3 testen allemaal negatief juist om zwangerschap van de een uit te sluiten. Zit gewoon zo bomvol hormonen dat ik me zo gek kan maken. Mag geloof ik ook gerust zijn met 10 aug een lichte streep en 1-2 op cb dan zit t er echt niet al langer dan een maand. Bedankt voor je bericht doet me goed
Doet me goed ik merk dat ik hier en daar gewoon bevestiging zoek terwijl ik t zelf best wel weet dat hij indd de vader is. sorry hormonen over de top
Pfff net een ruzie gehad ineens zegt ie dat het vast niet zijn kind is etc. Alsof ik ben vreemdgegaan zo ben ik sowieso niet. Iedere cb test en echo qua berekening is het nog altijd zijn kind!!!!!! We zijn er zo blij mee elke dag voelt ie me buik elke dag fantaseren en haar naam noemen etc. Mijn hormonen zijn ook niet al te mals maar dat hij dit zo zegt kan er ook wel even bij zeg alsof hij weet dat ik dit topic geopend heb, dit is niks voor hem om te zeggen. Weet niet wat ik er mee moet lig in bed te huilen ik kom er wel doorheen ik ga lekker slapen.