Moxa?

Discussion in 'Zwangerschap' started by username, Jun 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook van harte. Ik hoop dat ze iig nog 6/7 weken blijft zitten.
    Gyn stuurde wel wat aan op een versie en gaf me informatie mee. Ik wil het niet, maar zal m'n gedachten er nog eens over laten gaan. Ondertussen hoop ik dat we niet hoeven te kiezen en dat de kleine gewoon gaat draaien :)

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat zijn jouw redenen om het niet te willen/doen?

Ik ben ook niet heel enthousiast. Vermoedelijk word ik woensdag verwezen voor een versie.. En anders een week later ;)

3. leentje86

leentje86 Actief lid

Jan 24, 2011
    410
    649
    93
    Tijdens mijn vorige zwangerschap is de baby gedraaid na een bezoek aan de homeopaat.
    Hopelijk draait de baby nog!

4. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Vooral m'n gevoel. Kleintje zit zo met een reden, voelt niet logisch om dan perse te willen draaien. Versie kan een bijzonder onprettige handeling zijn, 2 volwassenen want minimaal 4 handen nodig. Zoveel kracht op zo'n kleintje staat me heel erg tegen.
    En ook: er zijn risico's aan verbonden, het gebeurt niet vaak maar het kan behoorlijk misgaan begrijp ik. Volgens mijn gyn viel dat heel erg mee maar ik lees andere verhalen.
    Ik wil geen onnodige risico's nemen met m'n kindje.

Daarnaast heb ik ergens gelezen dat ziekenhuizen door zorgverzekeraars op de vingers zijn getikt, dat ze minder keizersnedes uit moeten voeren en dus meer versies. Geen idee wat daarvan klopt, wellicht weet iemand hier hoe dat zit?

Een keizersnede is ook geen sinecure, het is een behoorlijke buikoperatie. Maar liever dat ik daar klachten aan overhoudt dan dat ons kleintje klachten overhoudt aan de versie.

Ik hoop natuurlijk dat alles goed gaat en dat we er beide helemaal goed uitkomen. Waarom ben jij niet enthousiast?

5. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    #25 username, Jun 8, 2015
    Last edited: Jun 8, 2015
    @Leentje wat heb je van je homeopaat gekregen dan?

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Eigenlijk om dezelfde redenen als jij aangeeft :)
    Het gaat ook erg in tegen mijn gevoel om zo'n kleintje met 'grof geweld' te draaien. Deze positie zal ze niet voor niets zo hebben gekozen.
    En kleine kansen.. tsja... ik kan daar niks mee. De kansen op een mola-zwangerschap en bbz waren ook klein. Heb het toch echt allebei mee moeten maken. Dit is natuurlijk een dom argument, maar heb ik wel enorm in mn hoofd zitten.

7. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik kan me heel goed voorstellen dat dat in je hoofd zit. Ervaar jij ook druk richting een versie of valt dat mee?

8. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Nog niet, vorige keren werd er bij de vk wel over gesproken. Heb toen meteen mijn twijfels geuit en ze gaf aan dat we altijd een afspraak kunnen maken en op het moment zelf nog beslissen wat te doen. Ik heb a.s. woensdag een extra controle vanwege de stuitligging en dan zullen we alle info wel krijgen en alle argumenten voor een uitwendige versie horen ;)
    Ml en ik zitten gelukkig helemaal op 1 lijn; door de vervelende eerdere ervaringen, willen we gewoon zo min mogelijk risico, voornamelijk voor ons kindje.

9. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik snap je. Ben benieuwd hoe het verder gaat voor je.

10. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik ook bij jou :)
    Ik blijf dit topic gewoon even volgen!

11. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Omdat ik kleintje de hele dag al nauwelijks voel zojuist in t ziekenhuis geweest voor ctg en echo. Normaal gesproken trapt ze zo hard dat ik soms bang ben dat er een beentje uitkomt, maar vandaag is het al de hele dag ontzettend rustig. Af en toe een duwtje waarvan ik me afvraag of ik het goed voel of dat het m'n darmen ofzo zijn.
    CTG in orde gelukkig. Tijdens het maken van de echo draaide ze. Gyn heeft erg lang over de echo gedaan omdat ze het zo bijzonder vond om te zien.
    Ik hoop van harte dat ze zo blijft zitten, maar ze kan natuurlijk nog alle kanten op. Zou de moxa toch z'n werk doen???

12. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat bijzonder om te zien lijkt me :)
    Ik duim met je mee... zou fijn zijn als dit de positie blijft!

Hier nog geen gedraaid kind. Wel wat rustiger ook... heb straks controle. Ben benieuwd.

13. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd of ze vanmiddag nog zo zit, heb dan weer controle. Heb jij straks een draaipoging?

14. Elf84

Elf84 Niet meer actief

In principe alleen controle bij de verloskundige, maar misschien word ik wel meteen doorgestuurd. Anders verwacht ik in elk geval vandaag wel de verwijzing.

Spannend! Kun jij je kind duidelijk voelen?
    Edit: ik bedoel de ligging goed voelen

15. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ah okay. Ben benieuwd.

Nee ik voel haar niet goed zitten. Geen idee wat waar zit. Behalve als ze hard trapt, dan heb ik wel een idee waar die beentjes zitten :D

16. leentje86

leentje86 Actief lid

Jan 24, 2011
    410
    649
    93
    @username... ik moest aan een potje ruiken en diezelfde avond is de baby gedraaid.
    Was nogal sceptisch maar op aanraden van een collega toch gegaan. Inmiddels helemaal om en loop ik voor meerdere dingen voor mijn kinderen daar...
    Mensen moesten vooral lachen omdat ik nogal nuchter ben en er eigenlijk niet in geloofde.. maar toch was ze gedraaid.

17. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Haha leentje, ik ben ook de nuchterheid zelve. Man en ik hebben best moeten lachen toen hij naast mijn voeten zat met die moxa-sigaren. Ook best een apart gezicht natuurlijk.
    Maar mijn ervaring is dat homeopathie en acupunctuur werkt, dus ik dacht ik probeer het gewoon. Fingers crossed :)

18. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Haha :) Ik zit inmiddels met schijfjes gember aan mn kleine tenen geplakt :D
    Zou ook warmte geven en beetje zelfde effect kunnen hebben als moxa. Haha..we zien wel... ML keek de vk aan alsof ze helemaal gek geworden was hahaha

Ik heb overigens vrijdag een afspraak in het ziekenhuis voor een uitwendige versie. Ben nog steeds niet overtuigd, maar we gaan na echo en ctg beslissen of we doorgaan of niet ;)

19. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Jep. Ze ligt nog steeds goed :) lange middag aan de ctg, 2,5 uur. Eerst was hartslag aan de lage kant zonder pieken . Toen langere tijd net wat hoger dan ze wilden. Uiteindelijk is kleintje goed gekeurd. Echo gekregen, hoofdje ligt nog steeds beneden en toen mocht ik weer naar huis.

20. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Heeft de gember wat opgeleverd? Eigenlijk zouden we foto's moeten plakken hier, hilarisch toch ;)

Share This Page