Ik heb rabarber gekregen maar ik heb eigenlijk geen idee wat het is en wat ik er mee moet. Is het avond eten of meer een toetje? En wie heeft er een lekker receptje voor me
Bah vies.... Vriendin maakt er wel eens taart van, die vind ik nog net binnen te houden, maar eigenlijk vind ik het zonde van de taart dat er rabarber in zit.
In stukjes snijden, wassen en daarna koken. Inclusief een hoop suiker! Rabarber kun je warm eten bij gekookte of gebakken aardappelen. Je kunt het ook koud bij ijs, vla of pudding doen. Lekker!
Vind ik echt heel lekker. Ik heb het zelf nog nooit klaar gemaakt maar als mijn moeder het vroeger maakte vochten we erom. We hadden het altijd als toetje.
Wij eten weleens rabarber-toetje. Lekker! Zeker met verse slagroom erbij of gemengd met andere vruchten. Snijd ze zelf in kleine stukjes en met wat water, kaneel en suiker koken tot het goed zacht is. Af laten koelen en dan met slagroom een heerlijk fris toetje.
Mmm rabarbercompote! Lekker met vla of yoghurt of gewoon als bijgerecht. Ik kan niet wachten tot onze nieuwe rode rabarberplant volgroeid is, jammmie!
Hmm lekker. Binnenkort maar eens even bij pap en mam in de tuin kijken wat er al aanzit. Wassen, in kleine stukjes snijden van ongeveer 3cm. koken in een laagje water. Veel suiker en eventueel een zakje vanillesuiker.
Haha Tuc Ik kook het, beetje water in de pan, rabarber aan stukjes hakken(eers even schillen, althans, die harde draden eraf trekken) en dan in de pan met een hoeveelheid suiker naar smaak. En dan kun je dat zo eten, of door wat yoghurt doen ofzo.. Ik ken ook mensen die ze in de suiker dippen en dan zo eten, maar dat is mij net niet lekker..
Rabarber kopen? Hihih... nee joh... ben je mal. Dat haal je bij iemand uit de tuin. Of plant zelf een plant in de tuin.