Dringend vraagje over VOCHT / vlekken

Discussion in 'Gezondheid' started by mamatoB, Jul 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

Jan 15, 2009
    2,196
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb een dringend vraagje.
    Ik houd heel erg vocht vast sinds een paar weken, maar het wordt steeds erger. Met name voeten en handen.

Maar nu heb ik net gezien (ik keek omdat ze warm voelden) dat mijn kuiten helemaal rood zijn met witte vlekjes er op. Heeft dit ook met vocht te maken????

groetjes
    mamatoB

2. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik zou even naar de huisarts gaan of je vk bellen; zeker als je zoveel last hebt. Die vlekjes, geen idee.. Maar als ze zo warm aanvoelen lijkt me dat niet prettig. In ieder geval zoveel mogelijk je benen hoog houden denk ik.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook al weken op mijn linkerhand rode huid met wat witte vlekjes, hou ook vocht was.

maar heb er niet aan gedacht me er druk over te maken, de vlekken zitten echt in de huid, het is geen uitslag ofzo. wat zou ermee moeten zijn dan?

4. Kanellie

Kanellie Actief lid

Jun 30, 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Ik heb zelf (nog) geen last van vocht dus zou het niet echt weten maar als je kuiten dik zijn, pijnlijk, warm en rood zou ik toch even navraag doen bij je vk of huisarts... kan ook wat anders zijn natuurlijk!!!

Groetjes Nelleke

5. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

Jul 7, 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Je kan beter de Huisarts of de VK bellen, want alleen al dat het warm/ gloeiend wordt is eigenlijk vaak niet een al te best teken.

Ik weet wel toen ik dat kreeg ik een allergie had voor iets, dus je zou het even kunnen vragen en eventueel langs gaan en even kijken op het internet of er iets uitkomt wat betreft uitslag, zwangerschap of zoiets?

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

Jan 15, 2009
    2,196
    0
    0
    Ben bij de huisarts geweest..hij meende dat het een licht allergische reactie was geweest op iets... geen idee op wat :-S

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik herken t..

Heb ( niet lachen aub) 's nachts zelfs geen sokken aan.. mn voeten zijn ent van die rollades ( elastiekje erom ontbreekt) en ze gloeien dan helemaal..
    Ik vermoed dat het door de druk komt.. vel zit er gespannen om heen..
    Nu had ik van mezelf al niet de meest mooie onderbenen, maar nu zijn ze soms rood/blauw gewoon lelijk

Van de hema heb ik wel van die steunkousjes maar die bieden niet voldoende steun meer dat ze t vollopen van mn onderbenen en voeten tegen gaan.

handen heb ik iets minder last, maar een stevige vuist maken kost moeite.. Ringen heb ik al een aantal weken niet meer om..

Ik hoop dat t vochtprobleem hier straks na de bevalling vrij snel oplost...

8. natascha25

natascha25 Bekend lid

Nov 1, 2005
    732
    0
    0
    probeer eens brandnetelthee

Dit is erg lekker en stimuleert je nieren dus drijft meer vocht af. Het is ook ijzerrijk dus goed tegen bloedarmoede. max drie koppen perdag

en genoeg water drinken zodat je nieren gestimuleerd blijven;

groetjes natas

9. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ik heb ook last van oedeem. Met name de voeten en enkels. Ook heb ik van die witte vlekjes.
    Ik draag nu overdag, direct na het douchen, comprinetkousen. Dit zijn steunkousen, huidkleur, maar niet van die dikke à la oma.
    Je huisarts meet ze op en schrijft het voor, dan kan je ze bij de apotheek ophalen. Ik had ze al omdat ik een keer erge last heb gehad van oedeem vorming tijdens een lange vlucht van 10 uur. Ik was bang voor trombose benen, maar gelukkig waren ze niet warm of vurig. Wel gladde en strakke huid trouwens.

De verloskundige heeft me geadviseerd om die kousen aan te doen en het helpt! Ook veel met je benen omhoog helpt wel wat. De stuwing in de vaten wordt dan minder. 's Nachts slaap ik ook met een kussen onder mijn voeten. Ook genoeg water drinken is belangrijk.

Grtjs,
    Aleida

10. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

Nov 13, 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Ik had die witte vlekjes bij de eerste en nu weer. Volgens de vk zijn het galvlekjes en hebben te maken met het vocht.

Share This Page