Hoi, Ik vraag me op dit moment af wat ik moet doen. Ik heb al bijna twee weken dat mijn afscheiding anders/vloeibaarder is geworden en regelmatig harde buiken heb die ook pijnlijk zijn. Vanacht heb ik hier bijna niet van kunnen slapen, zelfs een warm bad of warme kruik hielpen niet. Nu heb ik toen het ziekenhuis gebeld omdat ik het niet vertrouwde. Eerst hoefde ik niet te komen omdat ze niet met een regelmaat van 5 min kwamen. Een uur later belde ze terug en moest ik wel komen. Ze hebben toen alles gecontroleerd en antibiotica gegeven voor een blaasontsteking. Een week later bleek uit de kweek dat het geen blaasontsteking was maar dat ze het verder niet wisten. Gisteravond/vannacht is de samenstelling van de afscheiding niet veranderd maar wel de geur en de harde buiken blijven aanhouden. Tevens is mijn schaamstreek erg geïriteerd doordat het altijd wel iets vochtig is, ondenks katoen ondergoed en tena lady. Aan de ene kant denk ik dat ik moet gaan bellen maar aan de andere kant is er niet veel anders dan de afgelopen weken en ik heb morgen een controlle staan. Nu weet ik dus niet wat ik moet doen, gewoon afwachten of kan dit kwaad en is het verstandig om direct te bellen? Het is een lang verhaal en ik hoop dat het duidelijk is. Alvast bedankt! Krissa
Hallo, Laat even controleren bij de huisarts of je geen schimmelinfectie hebt. Het is normaal dat de afscheiding veranderd in de zwangerschap. Harde buiken mogen maar niet regelmatig en pijnlijk. Is dat het wel moet je aan de bel trekken. Neem je voldoende rust? Groetjes Ineke
dank voor je antwoord. Ik ben vandaag op controlle geweest en ze hebben extra een CTG gemaakt en een kuur tegen een schimmelinfectie gegeven met de gedachten baat het niet schaadt het niet. morgen moet ik ook voor een CTG en dan wordt weer verder gekeken. als er niets geks is heb ik gewoon over 2 weken weer een controlle. We zien het verder wel. Groetjes en nogmaals dank. Krissa