Mozarella

Discussion in 'Gezondheid' started by Flunckybubble, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

Jan 22, 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Op dit moment ben ik op vakantie in Portugal en kom erachter dat bijna alle kaasgerechten hierzo van Mozarella gemaakt zijn. Helaas spreek ik geen woord Portugees dus zou nie weten hoedat ik moet vragen of het van gepasteuriseerde melk gemaakt is of niet. Ook wil ik graag een pizza eten van Ristorante welke ze hierzo ook hebben maar ook hier zit Mozarella in. Weet iemand misschien ofdat ik deze gewoon kan eten of kan ik beter het risico niet nemen want er staat helaas niets op de doos zelf?

Groetjes
    Kim

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik zou het niet weten hoe dat zit in Portugal, ik zou het er niet op gokken om kaas te eten waarvan je niet weet of het van rauwe melk is gemaakt. Zeker niet in bijvoorbeeld een restaurant waarvan je niet weet of ze hygienisch werken. Op een pizza mag het wel, ook rauwmelkse kaas. (mits die natuurlijk verhit is)

3. Rooos

Rooos Actief lid

Mar 20, 2008
    149
    0
    0
    Vries
    In de meeste mediteraanse landen maken ze een hoop rauwmelkse kaas. Dus de kans dat je 'verkeerde' kaas binnen krijgt is een stuk groter dan in Nederland. Misschien even vragen in hotel/camping, zij kunnen je vast wel vertellen hoe je er achter kunt komen...

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kan je het niet in het engels vragen? Dat verstaan ze wel. In het portugees is het:

Is dat gemaakt van gepasteuriseerde melk?
    É aquele feito de pasteurisen leite ?

En als je het niet weet uit te spreken schrijf je het op en geef je ze dat briefje, vinden ze heus niet raar hoor.

5. Loeka

Loeka Actief lid

Apr 29, 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Mag je mozarella die op een pizza zit wel eten ? En ik vorige keer een pizza van de pizzeria zonder kaas (mozarella ) zitten eten , trok nergens naar .. :)

6. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    ja rauwmelkse kazen die goed verhit zijn geweest mag je gewoon eten omdat de bacterien die erin zitten die verhitting niet overleven!

7. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Mozarella van de albertheijn is toch wel ok?(even aansluitend op dit onderwerp)

8. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    ja hoor , de mozzarella uit de supermarkt hier in nl mag je gewoon eten.

(geloof ik, ik deed het wel tenminste, meeste brie is ook okee)

9. Niet meer actief

Volgens mij is mozarella ook gewoon oke.. ik eet het in ieder geval ook.. heb het in Turkije ook op pizza's enzo gegeten..

10. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

Jan 22, 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik durfde het helaas in Portugal toch niet aan om pizza's te eten daarzo.

In NL vind ik het ook best lastig om Mozarella te eten omdat op geen 1 verpakking staat met wat voor melk het gemaakt is, zelfs niet op de pizza dozen. Beetje vreemd.

11. Niet meer actief

Op een pizza mag het altijd omdat deze verhit worden en het dus geen kwaad kan..

12. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0

En het is verplicht om het op de verpakking te zetten als de mozzarella van rauwe melk is! Dus staat het er niet: dan kan je het gerust eten. Net zoals verhitte mozzarella!

13. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    precies! je moet echt je best doen om het te vinden, in een supermarkt zal dat niet zo snel lukker, eerder bij een kaasspeciaalzaak, en daar kan je het weer makkelijk vragen.

Miek

14. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

Jan 22, 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Had het voor de zekerheid toch nog even aan de VK gevraagd en zij zei idd ook dat wanneer Mozarella van rauwe melk is gemaakt, dit altijd op de verpakking moet staan. Mocht er niets opstaan, kan je ervan uitgaan dat het van gepasteuriseerde melk is gemaakt (dit is iig in NL verplicht).

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes
    Kim

Share This Page