Hoi, ik was benieuwd of je mozzarella mag eten als je zwanger bent. Ik weet dat Franse (schimmel)kazen niet mogen vanwege rauwe melk. Maar zit er rauwe melk in mozzarella.....?
Het zit ook op pizza's. En heb het aan me vk gevraagt toen, en het is dan toch opgewarmt zei ze, dus kan geen kwaad.
Als je het in het eten verwarmd, bv op de pizza, dan mag het wel, maar zo koude mozzerella in de sla of zo, dat mag niet. Maar staat inderdaad op de verpakking. Het is trouwens niet waar dat je geen franse kazen mag, de meeste zijn tegenwoordig gemaakt van gepasteuriseerde melk, dus die kunnen geen kwaad.
fijn om te lezen wij hebben nog mini pizaatjes met mozzarella in de vriezer liggen, die zag ik al weer mooi aan m'n neus voorbij gaan maar dat valt dus ook weer mee hihi
Rauwe mozzarella kun je ook rustig eten, als er op de verpakking niet staat dat het van rauwe melk gemaakt is. In NL is het namelijk verplicht om dat op de verpakking te vermelden en als het er niet op staat, kun je er vanuit gaan dat het gepasteuriseerd is. Trouwens, zelfs terwijl ik dit wist, heb ik de eerste drie maanden geen mozzarella gegeten. Onzin natuurlijk, maar ik heb maar gewoon gedaan waar ik me goed bij voel...
De mozzarella van de Euroshopper (AH) is zowiezo van gepasteuriseerde melk gemaakt dus die mag je ook rauw eten. En op een pizza mag het altijd!