Net zwanger pijn in onderbuik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door deventev, 1 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deventev

deventev Lid

13 jun 2007
    41
    0
    0
    secretaresse
    Hoi Dames,

Hier ben ik weer. Ik had onder het verkeerde kopje getikt. Ik ben net zwanger en heb steeds last van mestruatiebuikpijn uitstralend naar mijn rug. Met vlagen. Het is niet de hele dag.
    Ik maak me daar zorgen over aangezien ik in juni een miskraam heb gehad.

Liefs Veronica

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Zou gewoon je baarmoeder kunnen zijn die groeit.

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    (heb ik de eerste weken ook ontzettende last van gehad)

Als je het niet vertrouwd gewoon ff je VK bellen hoor.

4. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hoihoi,

Ik heb daar ook best veel last van, al een hele week nu.
    Het lijkt op spierpijn/bandenpijn. En de nacht van zondag op maandag kreeg ik 's nachts een enorme krampaanval in mijn baarmoeder. Duurde wel een half uur. Ik raakte bijna in shock, enorm veel zweten, misselijk, drang om te poepen, bijna flauwvallen :(
    Mijn lief had 112 al aan de lijn, toen het wat wegzakte :(

Ik ga morgen de huisarts bellen, gewoon voor de zekerheid.

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Staat ook bij de vk.
    Je mag je vraag maar 1 keer posten.

EDIT: is in overleg gebeurd. Ts wil hier graag over praten met medeforummers.

Kwebbel

6. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi Freesia..

Meid ik wil je niet bang maken en raak ook niet in paniek... Maar vraag even extra of het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan zijn... de symptomen die je hebt gehad passen daar nl. wel bij en aangezien je nog maar net zwanger bent, zullen ze er niet meteen aan denken! Want volgens het boekje merk je er pas iets van na 7 weken zwangerschap....
    Maar ik heb het ook gehad en ik weet hoe het voelt en wat het is..

Even vragen... evt. om hcg via het bloed te laten prikken en een verwijzing naar de gyn...
    Met een week of 6 en half kunnen ze heel goed zien met een echo of het vruchtje in de baarmoeder zit of niet...

Sterkte meid... en ik hoop dat het gewoon allemaal goed is...
    Maar je kan beter zeker zijn... toch?

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
  8. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Hoi Therese, bedankt voor je reaktie.

Ik heb daar ook al aan gedacht en ben vandaag op bezoek geweest bij een vriendin die al 2 keer een bbz heeft gehad. Één keer met bijna dodelijke afloop.
    Wat zo gek is, is het feit dat de aanval maar een half uur duurde (geloof me, lang zat), echt in mijn baarmoeder zat en niet links of rechts en dat het niet is terug gekomen.
    Nu heb ik gewoon wat steekjes, krampjes en bandenpijn, ook echt in mijn baarmoeder.

Morgen bel ik even naar de HA, nogmaals bedankt.

9. deventev

deventev Lid

13 jun 2007
    41
    0
    0
    secretaresse
    Hallo allemaal. Het is echt verschrikkelijk die pijn. Ik had het vanmorgen weer en vanavond om 18.00 uur duurde ongeveer 20 min. het liefst was ik meteen naar het zkh gereden met mijn vriend. De tranen springen echt in je ogen. Het doet zo'n pijn in mn hele buik naar mn rug toe en nu heb ik weer niets. De verloskundige heeft gezegd dat het te maken kan hebben met de mesntruatie die ik normaal nu gehad zou hebben. Zolang ik geen bloedverlies heb is er inprincipe niets aan de hand. Helemaal dingen uitsluiten kun je natuurlijk nooit. Een echo maken had volgens haar nu ook geen zin aangezien ik nog maar 5 wkn ben en dan schijn je nog niet zoveel te zien. Ik ben inderdaad ook bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar dan zijn de symptomen er wel vroeg. Mijn moeder heeft het vroeger ook gehad en haar pijn kwam pas later. Zij was al 4 maanden en is er bijna aan overleden doordat het geknapt was. We hopen maar het beste.

Liefs Veronica

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Pijn bij een buiten baarmoederlijke zwangerschap dan zit die pijn vaak tussen de schouderbladen.

Kwebbel

11. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Ow echt? Dat had ik dus absoluut niet.
    En ik vergat te vertellen dat ik ook echt moest poepen op een gegeven moment.

Jeetje Veronica, lijkt me vreselijk als het steeds terug komt en je weet niet wat het is :(
    Sterkte.

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en bij mij begon het al met 4 en halve week... en GEEN pijn tussen de schouderbladen..

Wel aanvallen met pijn in de buik... onderin dus op de plek van de baarmoeder... zweten, misselijk, gevoel dat ik moest poepen... En echt pijn!
    Aanvallen duurden eerst ook een kwartiertje tot 20 minuten... Moest dan echt gaan liggen...
    Trokken daarna helemaal weg! Niets meer aan het handje...
    Maar bij 7 weken toen ik naar het ziekenhuis moest voor de eerste echo kreeg ik onderweg weer pijn. Gelukkig waren ze hier alert en ik werd met spoed opgenomen... dag later ben ik geopereerd!

Er zijn een aantal symptomen die passen bij een bbz, maar je hoeft ze niet altijd te hebben!
    Het is mooi wat op papier staat... maar dat is theorie... De praktijk wil nog wel eens verschillen...

Als je denkt dat je een bbz hebt en je bent nog te vroeg voor een echo... Hou het zelf in de gaten... laat bloedtesten doen op hcg... Aan de stijging van hcg kunnen ze nl. zien of er iets aan de hand is ja of nee!
    En aan het eind van de 5e week kunnen ze echt wel zien of het in de baarmoeder zit ja of nee..

Succes meiden!

13. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

hey meid..

Ik lees allemaal enge maar verdrietige verhalen hierboven..
    Maar het hoeft allemaal niet zo ernstig te zijn!
    Ik snap dat jij je zorgen maakt.. toen ik 5 weken zwanger was had ik ook steeds een menstruatie gevoel en ik ging steeds kijken of ik bloed verloor..
    Maar je ziet het ik ben nu alweer 11 weken zwanger.. het menstruatie gevoel heb ik heel af en toe nog eens en vaak rond de tijd waar je normaal je menstruatie zou hebben gehad..

Maar als je het echt niet vertrouwd kan je bloed laten prikken en aan de hand van je hcg hormoon kunnen ze zien of je zwangerschap doorzet of afbreekt..!

Sterkte.. enne probeer je niet al te druk te maken want ook dat is niet goed voor je nu!

groetjes ghita

14. heidi77

heidi77 Bekend lid

12 aug 2007
    922
    0
    0
    niks ben schippersvrouw
    omg emmen
    hallo
    ik ben ook kraamverzorgende en weet dus wel uit ervaringen uit omgeving dat je niet altijd die pijn tussen de schouderbladen moet hebben.Als je zoveel pijn dat je naar het ziekenhuis wil is het na mijn idee geen dom iets om naar de huisarts te gaan!
    Je hoort niet zo ziek te zijn.Met dat zweten en op bed moet liggen om de pijn...laat het aub nakijken beter een keer te veel dan te weinig zeggen wij hier atijd.
    zo ziek als jij bent hoort niet.
    Laat je hcg meten.......Veel sterkte meis

15. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Heb net gebeld naar de HA. Werd meteen gefeliciteerd :)
    Ik vertelde van de buikpijnaanval. Maar hij zei, dat kunnen ook je darmen geweest zijn.
    En dat het daarna niet is terugekomen, is een heel goed teken.

Mijn steekjes en krampjes en pijntjes zijn puur de hormonen die aan het werk zijn. Ja duh!
    Ik moet een afspraak maken, maar niet volgende week, want dan is ie er niet.

Ben ik nou afgescheept? Ik weet het niet meer hoor.

16. Femmes

Femmes Actief lid

19 jun 2007
    348
    0
    0
    Hoi meiden,

Wat een spannende verhalen meteen zeg! Ik heb zelf ook heel veel last van krampen, maar bij mij zijn het vaak ook mijn darmen. Als ik even op het toilet heb gezeten (wat nu toch al lastiger is) gaat het meteen beter. Volgens mij heb je nu ook veel lucht in je darmen, en zwelt de boel op.

Soms word ik 's-morgens wakker en dan heb ik op mijn buik geslapen, dan heb ik zo'n buikpijn dat ik ook even niet weet hoe ik moet staan, zitten of liggen. Maar even later zakt dat weer.

Verder heb ik de hele dag wel een beetje steekjes/krampjes. Soms een flinke scheut, maar er gebeurt ook heel wat daar beneden!

Ik maak me natuurlijk ook zorgen hoor, maar ik ga ervan uit dat deze zwangerschap nu wel goed afloopt. suc6!

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik vind wel dat je afgescheept bent... !

Wanneer het je darmen zijn, zweet je echt niet zo... Heb je geen braakneigingen en bel je ook niet met 112... zo drastisch is die pijn nu ook weer niet...
    Nu heb je wel 112 gebeld... dus lijkt me dat het heftig was!

Mocht het dit weekend nog eens gebeuren, wees dan slim en ga naar de ha-post of de ehbo...

Ik heb die pijn dus ook gehad, trok even later weg.. maar kwam rustig anderhalf tot 2 weken later terug!

Laat je dus niet afschepen, vraag om bloedonderzoek op hcg waarin ze naar de opbouw van het hcg kijken! Met een week of 6 kan er een vaginale echo gemaakt worden waarop dan ook te zien is dat het vruchtje in de baarmoeder zit of op een andere plek!
    Met 7 weken moet er hartactiviteit te zien zijn!

Meiden.. ik wil nog even kwijt dat wanneer je gewoon steekjes, prikjes, pijntjes, trekkinkjes etc. hebt dit wel gewoon bij de zwangerschap hoort. Dit is het trekken van de banden waar de baarmoeder in hangt en het oprekken van de baarmoeder!
    Wanneer er echter symptomen als zweten, braakneigingen (vroeg in de zwangerschap en heftig!), flauwvallen, EVT. pijn tussen schouderbladen, extreem erge buikpijn en de wil om een dokter te bellen... dus dat je het echt niet meer trekt... KAN er meer aan de hand zijn en is het verstandig de dokter in te schakelen en je niet te laten afschepen.

Bloedonderzoek op HCG kan altijd!

Succes meiden!

18. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Bedankt voor je reactie Therese.

Meteen na het voorval die nacht zeiden wij hier al tegen elkaar: de volgende keer rijden we gewoon meteen naar de HAP.
    Ik ga natuurlijk mijn leven niet in de waagschaal leggen.

Heb nu spijt dat ik het woord bbz niet heb uitgesproken zonet.
    We gaan maar van het positieve uit, maar letten wel goed op.

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heee freesia...

Ik zeg ook niet dat je wel een bbz hebt... maar ik herken de symptomen wel en dan kan je er beter vroeg bij zijn...

Precies wat je zegt: Je leven in de weegschaal leggen lijkt me niet bedoeling!
    En dan kan je het beter laten onderzoeken... Is het wel een bbz ben je er op tijd bij... Is het allemaal goed dank je God op je blote knietjes en ben je gigantisch opgelucht! ;)

Toch?!

Succes en ik duim voor je dat het gewoon allemaal goed is!

DIKKE KNUF!

20. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Lief!
    Dank je wel!

Knuf terug :D