baby poept slecht

Discussion in 'Voeding' started by K1986, Sep 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. K1986

K1986 Actief lid

Jan 18, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    lieve mama's

ik heb een dochtertje van dikke 2 maanden. maar sinds een tijdje poept ze slecht, en dan bedoel ik echt een paar dagen niet ( 4 of 5 ) ze huilt soms echt aan 1 stuk door, hartverscheurend gewoon :(

buikmassages etc heb ik al geprobeerd. Op internet lees ik : olie in de fles doen, thermometer,parfumvrije zeep( zo groot als een luciferstokje afsnijden ) in de anus doen om het te stimuleren.

Hebben jullie dit wel eens gehad? en wat zijn jullie ervaringen en tips? steeds van voeding veranderen lijkt me ook niet bevorderlijk, ik gaf eerst nestle maar doordat de kleine vrij hongerig leek overgestapt naar nutrilon ( op advis van cb )

Ik lees graag jullie reacties

xx

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, lastig, hier ook zo'n moeilijk poepertje gehad. Je noemt nu alleen 2 merken flesvoeding, en niet welk soort je hiervan geeft? Waarschijnlijk ben je nutrilon forte gaan geven? Waarom leek je kindje hongerig? Weet je zeker dat dit honger was, en geen vraag naar aandacht, knuffelen?

Je kan 10-20 ml extra water per fles geven, dat helpt soms. Mijn dochter poepte bij gewone voeding alleen met flink veel johannespitbroodmeel erdoor, en toen we pepti zijn gaan geven, bleek ze niet te kunnen poepen door de koemelk allergie.

Poepte je kindje bij de nestle ook al moeilijk? Anders had je bijvoorbeeld friso comfort kunnen geven, bij krampjes en moeizame ontlasting.

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat extra water in de fles kan helpen. Anders via ha lactulose vragen. Wij hebben de eerste 3 maanden 10 cc op dag (in 1 fles) gegeven en dat werkte goed. Na die 3 maanden poepte ze beter en heeft ze de lactulose niet meer nodig.

4. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    hallo

ons meisje poepte de eerste vier maanden ook maar eens per week. ik ga extra water, massages e.d. niks werkte. ik ben toen overgestapt op nutrilon omneo. dit werkte redelijk. we zijn met vier maanden begonnen met fruit en groenten en sinds dien gaat het super. wel twee poepluiers per dag. we zijn nu overgestapt om kruidvat eigen merk voeding. en dat werkt super!

even geduld maar het komt goed.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb een keer zeep in mijn achterste gehad en ik kan je vertellen: dat voelt HEEL onplezierig! Doe dat vooral NIET bij je kind! Met een thermometer kun je schade aanrichten, dus ook dat: niet doen.
    Je mag per fles 15-20cc extra water toevoegen, voor veel kinderen helpt dat al voldoende.
    Ik snap niet goed waarom je van het ene merk naar het andere merk overgestapt bent, omdat een kind van nutrilon echt niet minder honger krijgt als van Nestlé. Had je CB soms net bezoek gehad van een reclamemeneer van Nutricia of zo?
    Sommige kinderen krijgen makkelijker ontlasting met de Extra Care of Comfort variant van kunstvoeding. Die van de huismerken is van prima kwaliteit (en betaalbaar).

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi

hepar water gebruiken in 2 flesjes. helpt heel goed

gr

Share This Page