is dit bandenpijn of moet ik me ECHT zorgen maken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spannendetijden, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    beste verloskundige,

Ik ben bijna 14 weekjes zwanger en ik heb vorige week nog een prachtige echo gehad. De kleine doet het super, maar ik maak me toch zorgen om het volgende:

onder in mijn buik, echt bij mijn schaamstreek/schaambod (de grens waar mn buik begint) heb ik veel last van trekkende, zeurende en soms stekende pijntjes/krampjes!

nou hoorde ik iemand zeggen: "bandenpijn". Maar zijn dit mijn banden echt of moet ik me zorgen maken en contact opnemen met de gynaecoloog?!

Soms ontstaan de pijntjes als ik veel beweeg, loop of sta.
    Maar ik heb een kantoorbaan van 9uur per dag en zelfs dan heb ik in de loop van de dag echt last van mijn onderbuik!
    Gisteravond onder de douche had ik zelfs het idee dat het doortrok naar mijn lies.
    vaak helpt het als ik lekker even op de bank ga liggen (niet gestrekt) maar niet altijd!

Als dit niet iets is om me zorgen over te maken, zijn er dan tips om deze vervelende pijntjes te verzachten/verminderen?!

alvast heel erg bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dit is echt bandenpijn in combinatie met groeipijn. Op zich een goed teken, want de baarmoeder is aan het groeien. Probeer regelmatig van houding te wisselen, als je veel drinkt moet je vanzelf veel opstaan om naar de wc te gaan! Verder kun je s avonds lekker op de bank gaan liggen, letterlijk uitbuiken!
    Geen zorgen dus.

Mirjam

3. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Mirjam,
    Heel erg bedankt voor je snelle reactie!!

ben weer gerust gesteld! en bedankt voor de tips. zal regelmatig mn houding proberen te veranderen! hopen dat het helpt! en s' avonds lekker ontspannen!

gr st

Deel Deze Pagina