je kunt dit beter bij topic zwangerschap zetten, dit topic is enkel om mensen te laten weten dat je zwanger bent
De verloskundige heeft tegen mij gezegd dat ik beter geen rauwe mozzarella kan eten, goed verhit is het geen probleem. Ik zie hem ook niet terug in die lijst van Danielle. Echte mozzarella is gemaakt van rauwe buffelmelk.
Ja klopt, maar ik ben de echte, echte zelf nog niet tegengekomen in Nederland. Die kan je in Italie bij de boer kopen, maar blijft maar een paar dagen goed (niet echt geschikt als exportproduct dus )
Ik koop het altijd bij de italiaanse supermarkt, die zit bij mij om de hoek. Maar wordt die andere dan niet gemaakt van rauwe koemelk?
Ik heb juist begrepen dat je mozzarella absoluut niet rauw mag! Alleen als het verhit is. Ik zie 'm ook niet in die lijst staan hoor en mozzarella is meestal van rauwe melk gemaakt. Ik zou het risico iig niet nemen.
Als het van rauwe melk gemaakt is, staat het altijd op de verpakking. De meeste mozzarella in de supermarkt is dat niet. Ik geloof trouwens dat het bereidingsproces van mozarella zo is dat het een soort van gekookt wordt (wel eens bij discovery gezien ).
Nou, ik heb het opgegeten, ben ervan uitgegaan dat het wel goed zit, omdat het in een salade zit die een week houdbaar is.
He? Heeft de houdbaarheid iets met de kaas te maken dan? Je hebt het al gegeten, dus ik zou me er maar niet druk meer over maken. Wat gebeurt is, is gebeurt. Ik zou zelf het risico alleen niet meer nemen.
Kom op zeg, gebruik je gezond verstand. De kazen in de supermarkten worden haast niet van rauwe melk gemaakt. Dit moet toch onderhand algemeen bekend zijn. Prima als je geen risico's wil nemen, alleen er is geen risico. eet smakelijk!
Heb gister en eergister ook plakken mozzarella op mijn brood gegeten... staat echt niets op van rauwe melk hoor. Enne het smaakte goed
Dat je zelfs schimmelkaas mag! Dus op zich mag ik elke verse schimmel/stink kaas van de AH alleen niet als er lait de ecru (ofzo) op staat. is dat echt zo?
Jah. Au lait cru of 'rauwe melk' ofzo. Of 'ONgepasteuriseerde melk'... Ik heb eens gelezen dat de AH er bij rauwmelksekaas ook nog een extra sticker op plakt maar of dat echt zo is... Bij de Lidl hebben ze trouwens ook iets van twee kaasjes met rauwe melk in het assortiment, gewoon ff de verpakking checken. En ter geruststelling: vorig jaar waren er in totaal 64 besmettingen, waarvan 4 uiteindelijk bij een zwanger iemand. De kans is dus behoorlijk gering! Maar doorgaans zijn alleen die franse dure obscure kaasjes met rauwe melk en dat ook nog niet altijd... Fijn he?