Wie herkent dit? Ik heb al vanaf 8 weken regelmatig bloedverlies. Het is niet heel veel per keer gelukkig, maar nu de laatste twee weken wel bijna om de dag. Gister onderzoek in het ziekenhuis gehad en waarschijnlijk ligt het aan de placenta die een stukje voor de baarmoedermond ligt. Waarschijnlijk zal de placenta opschuiven naarmate de baarmoeder groter wordt zodat de bloedingen ook zullen stoppen. Maar het kan ook zo blijven en dan mag ik helaas niet meer bij de vk bevallen, maar krijg ik een medische indicatie. Wie heeft hier ervaring mee? Schoof jullie placenta uiteindelijk weg en stopte het bloeden? Konden jullie gewoon bevallen als de placenta een stukje voor de baarmoedermond lag?? Graag hoor ik jullie ervaringen! Groet Snoozie
Mijn placenta ligt ook (gedeeltelijk) voor de baarmoedermond, of er tegen aan. Ik denk zelf eerlijk gezegd het laatste, want ik heb helemaal geen last van bloedingen. Mijn vk heeft gezegd dat de kans heel erg groot is dat de placenta nog mooi verplaatst en er dus geen belemmering is om thuis te bevallen. Naar wat ik begrijp verplaatst de placenta vaker wel dan niet, dus er is nog hoop genoeg.
Bedankt voor je antwoord. Hopelijk is hij bij jou straks met 30 weken genoeg opzij geschoven. Zijn er nog meer meiden met ervaring?
Ik heb ook te horen gekregen dat mijn placenta voor de baarmoedermond ligt. In hoeverre weet ik niet, ze deden alsof het allemaal niet zoveel uitmaakte. Ik dacht dus dat er niks aan de hand was en krijg stukje bij beetje de indruk dat het wel degelijk van grote invloed is op de bavalling enzo. Ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap bloedingen gehad. Ik denk tot week 15 ongeveer. Met de 20 weken echo hebben ze gezien dat mijn placenta dus voor de baarmoedermond ligt. Mij is ook vertelt dat er grote kans is dat het verschuift. Na die 15 weken heb ik geen bloedingen meer gehad. De bloedingen waren niet zo erg, was steeds maar een klein beetje. Ik heb ze niet elke dag gehad, maar het schijnt inderdaad te kunnen. Als je je echt zorgen maakt zou ik de verloskundige gewoon weer even vragen en aangeven dat je ongerust erover bent. Ik krijg rond de 32 weken weer een echo en dan gaan ze kijken of de placenta is verschoven.
Ik heb het ook. Ben gister nog naar het ziekenhuis geweest ivm een bloeding. De placenta ligt bij mij wel vlak voor de uitgang en niet bij de uitgang. En ze zeiden ook dat de placenta omhoog ging als ik verder in de zwangerschap zou zijn. Als ik rond de 24 weken weer een bloeding krijg dan moet ik opgenomen worden. Het kindje is dan ook levensvatbaar. Ik werk al vanaf week 8 halve dagen en heb me vandaag ziek gemeld. Moet een aantal dagen rust houden. Werk jij nog wel volledig met de bloedingen?
Hoi! Ik heb hetzelfde, in het bgein van de zwangerschap oud bloed verloren, en bij de 9e week ineens veel en helder. In het ziekenhuis zagen ze idd ook dat de placenta zich voor/bij de baarmoedermond aan het vormen was..het was toen nog te vroeg om er wat over te zeggen aangezien het inderdaad nog allemaal groeit en mee omhoog kan groeien. Bij mijn 13 weken echo zagen ze dat de placenta nog niet geheel was weggetrokken en nog een deel over de baarmoedermond ligt. Bij de 20 weken echo zullen ze het nog eens checken en dan inderdaad als het bij de 30 weken nog niet voldoende weg is wordt natuurlijk bevallen moeilijk. Ik zie het maar zo, heb nog tijd en zolang ik geen ernstige bloedingen meer krijg gewoon afwachten..bij de meeste gevallen kan het na de 20 weken nog allemaal mee omhoog groeien dus ook dan nog niet teveel worries... En mocht het dan zo zijn, dan is het zo, een keizersnede maakt me ook niets uit, als het maar ter wereld komt en gezond!! Suuces dames en hopelijk komt alles toch goed..
Ps. Als ik zo'n bloeding heb hou ik meestal een dagje of 2 rust...daarna ga ik gewoon weer aan het werk..rustig aan maar dat is soms moeilijk als je met kleine kinderen werkt
hallo willet, ik had in het begin er ook geen problemen mee en moet het gewoon afwachten, maar nu ik steeds verder ben heb ik het gevoel dat ik mij niet helemaal kan voorbereiden op de bevalling, omdat ik niet weet hoe het gaat lopen. tuurlijk, je weet het nooit, kan altijd anders gaan, maar toch... ook heb ik gelezen dat bij sommige vrouwen pas de placenta vlak voor de geboorte nog draait... ik ben benieuwd tot hoever ze gaan. als de placenta er met de 32 weken echo nog voor ligt of gedeeltelijk, dan ben ik benieuwd wat ze zeggen... misschien willen ze wel langer afwachten!
Hey Meiden, Wat fijn dat jullie nog reageren, het onderwerp was inmiddels al naar de tweede pagina. Ik maak me opzich nog niet heel veel zorgen hoor, maar ben benieuwd hoe het meestal verloopt. Ik heb over 3 weken de 20 weken echo en 2 dagen daarna moet ik weer naar de gynaecoloog. En ik ga dan ook gewoon aangeven dat ik rond 32 weken nog een echo wil, als hij daar niet zelf mee komt. Voorlopig loop ik ook nog bij de verloskundige, die is ook op de hoogte, dus ik neem aan dat zij dit ook in de gaten houd. De gynaecoloog zei opzich dat rust houden niet bewezen is dat dit helpt tegen de bloedingen, dus ziekmelden durf ik niet..en als ik na elke bloeding 2 dagen rust zou nemen zou ik dus niet meer werken, haaha! Ik werk net weer 4 dagen sinds deze maand, maar zal wel proberen naar mijn lichaam te luisteren, alles voor de gezondheid van ons 2e wonder! Hopelijk groeit hij bij ons allen gewoon mee omhoog, weg voor de uitgang!
Hoi,hoi, Fijn dat ik niet de enige ben met het probleem. Hier ook al weken regelmatig bloedverlies, soms maar een beetje, maar een paar keer fors. Bij de eerste echo's was al duidelijk dat mini zich heel laag had ingenesteld, dus er werd al snel aan de placenta gedacht. Bij de termijnecho werd dit bevestigd. De gyn heeft voor de zekerheid nog uitstrijkjes en een biopt genomen, daar krijg ik over een week de uitslag van. Ook hier te horen gekregen dat de kans groot is dat de placenta mee omhoog groeit, volgende week wordt er weer gekeken en met 20w ook weer. Rust houden voor het bloedverlies maakt niet uit. De laatste tijd valt het op dat als ik flink groeipijn heb gehad, ik er zeker van kan zijn dat er weer een bloeding komt. Toch de placenta die omhoog groeit
Waarschijnlijk heel goed mogelijk na het groeien van de baarmoeder. Mijn gynaecoloog zei ook dat als het groeit, de placenta een beetje loslaat bij de baarmoedermond en dan een bloeding kan geven. Fijn dat je ook goed in de gaten gehouden wordt. Hopelijk zijn de uitslagen van de onderzoeken verder goed. Hier ook een uitstrijkje gehad om e.e.a. uit te sluiten, heb ik nog geen uitslag van, maar ga er van uit dat het echt de placenta is. Groet Snoozie
Hey meiden, Ik ben bevallen middels een keizersnede doordat de placenta voor de baarmoedermond lag. Ik zal jullie kort mijn verhaal vertellen. Bij 29 weken kregen ik een heftige bloeding. Alsof ik in mij broek aan het plassen was. Bleek dus door de placenta te komen. Ik heb toen 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Vanaf toen rustig aan doen en niet meer werken. Na 2 dagen weer een bloeding en weer naar het ziekenhuis. Gelukkig was het daarna 4 weken rustig. Maar helaas, na die 4 weken was het 3 weken lang elke week weer raak. En niet zo een beetje bloed, maar kraamverbanden vol. De laatste keer was met 35 weken en toen werd er een spoedkeizersnede uitgevoerd omdat ik te veel bloed had verloren. Ik wil jullie absoluut niet bang maken maar wil wel laten weten wat er kan gebeuren. Sommigen hebben na een paar bloedingen nergens meer last van. Ik had de pech dat het alleen maar erger werd. Ik hoop voor jullie allemaal dat de placenta optrekt en dat jullie er geen last van hebben.
tnx pasja, Ik werd er gister door de gynaecoloog ook al op gewezen dat het zo kan gaan lopen. De placenta was sinds de laatste keer niks omhooggekomen, ondanks dat mijn baarmoeder flink gegroeid is. Hopelijk laat de 20 weken echo wel verschil zien, want als het even kan wil ik wat onbezorgder genieten van mijn laatste zwangerschap.
Bij mij zijn ze er met 31 weken pas achtergekomen dat de placenta voor de baarmoedermond lag omdat ik toen ook een bloeding kreeg. Vanaf dat moment iedere week naar het ziekenhuis en een inwendige echo gehad. Uiteindelijk met 38+4 bevallen in het ziekenhuis. op een natuurlijke manier. De placenta was in ineens flink verschoven. Het lag er nog wel tegenaan maar niet meer in de weg. Dus het kan allemaal....aangezien jouw baarmoeder nog flink moet groeien is de kans groot dat deze nog verschuift.
Hier ook een placenta voor de uitgang. Bij de 20 weken echo hebben ze er niks van gezegt,wel dat hij aan de achterkant ligt. Nu sinds vorige week bloedverlies gehad en nu blijkt dat hij er voor ligt. Bij mijn dochter heb ik het zelfde gehad (placenta lag wel aan de voorkant toen) en was het echt op de cm af of ik een keizersnede zou krijgen, gelukkig een natuurlijke bevalling geworden. Hoop dat hij snel omhoog zal groeien, want zie wel op tegen een keizersnede.