Gerookte zalm?

Discussion in 'Zwangerschap' started by MvS, Feb 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik probeer me zoveel mogelijk af te sluiten voor alle geweldige adviezen over wat je wel of niet mag/moet eten en drinken, maar één advies laat me maar niet los:

Mag ik nu echt geen gerookte zalm eten?

Ik ga zaterdag uit eten, en in dat restaurant hebben ze een fantastisch voorgerecht met gerookte zalm, dus ik zou flink balen als ik dat niet zou mogen!

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hmm, geen idee eigenlijk. Het is niet rauw, dus zou je zeggen dat je het mag.

Ik heb geleerd: rauw mag niet en vacuüm verpakt uit de supermarkt mag niet. Over gerookt heb ik niets geleerd... Misschien overheen gelezen.

3. Toys

Toys Fanatiek lid

Jul 21, 2006
    3,326
    0
    0
    Ze zeggen: Alleen als het echt vers is ...dus bv van de visboer en niet de vacuumverpakte van de supermarkt. Vraag het anders even aan je VK.

4. francescak

francescak Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    1,594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    Dat mag zeker wel! inderdaad rauw en uit vaccum verpakkingen moet je uitkijken ivm de bacterie die zich daar ophopen!

als het verse vis is msg je het echt wel hebben! geniet ervan!

5. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ok, dus wel ff navragen of het vers is, en dan is het geen punt :D
    Bedankt!

6. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ja alleen als het echt vers van de visboer is, want uit de winkel mag dus niet, en dat is neit alleen met zalm maar alles wat vaccum verpakt is volges mij

want het gaat omde bacterie die komt door de vaccum verpakking...

7. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hmmm, gerookte zalm :p
    Heerlijk!

Ik heb net nog gerookte Schotse zalm gegeten.
    Gehaald bij de visboer. Nog duidelijk nagevraagd of het niet vacuum verpakt is geweest, maar nee...was echt niet verpakt geweest.
    Bij een andere visboer kwam het wel uit een vacuumverpakking dus vertrouw niet op alle visboeren, he!

Maar in een restaurant weet je dus niet of het vers is. Anders zou je het echt moeten navragen in het restaurant en hopen dat ze een betrouwbaar antwoord geven.

8. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    hm ik heb vandaag nog broodje zalm bij de hema gegeten haha

9. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Restaurants halen ook vaak (volgens mij meestal) hun gerookte zalm uit een pakje hoor. Ik zou het in elk geval vragen. En dan hopen dat ze eerlijk zijn.

10. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Is het bij de Hema wel vers?

Anders heb ik mijn hele zwangerschap iets gemist ;) dat wist ik niet.

11. Merel1976

Merel1976 Actief lid

Dec 8, 2008
    245
    0
    0
    Inderdaad: ook bij restaurants (en de Hema) is de zalm vaak voorverpakt, dus beter om dit te laten staan! Je hebt hierbij kans op Listeria besmetting.

En weet je: straks, als het wel weer veilig kan, smaakt het nog veeel lekkerder (broodje filet americain, here I come...)

12. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Het is gelukkig een restaurant waar we vaak komen (we hebben er onze bruiloft gevierd), en kunnen we heel goed opschieten met de eigenaars, dus eerlijk zullen ze heus zijn :) Zeker als ze weten waarom ik het vraag! Ik denk dat ze nog blijer zullen zijn met mijn zwangerschap dat sommige goede vrienden, hahaha! Komt dus goed.

Ja, en anders zit er idd niets anders op dan wachten... (maar liever niet, hihi!). Ik mis het ook nu al zo dat ik niet zelf mijn gehakt mag proeven als ik het heb gekruid - hoewel manlief er alleen maar blij mee is, want nu mag hij dat voor me doen :D

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Vers zal het wel niet zijn op restaurant.
    Ik eet heel erg graag gerookte zalm maar ik neem het risico gewoon niet.
    Ik kan wel nog ff zonder gerookte zalm.
    Heb 't wel gemist mijn hele zwangerschap.

14. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Als je die mensen kent zullen ze inderdaad wel een betrouwbaar antwoord geven.

Ik denk dat ik wel al een aantal lunches weet voor na de bevalling... Broodje roomkaas met zalm, broodje filet american...

Voor wie het vroeg: kan me niet voorstellen dat ze in de Hema echt verse gerookte zalm verkopen...

15. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee in de hema is het gewoon zalm uit een pak wat vacuum is. beter niet eten dus.

16. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    o oeps :S nou ja voortaan maar niet meer doen. Hopelijk is dit niet erg geweest dan..

17. henkie24

henkie24 Niet meer actief

de kans is heel erg klein hoor. iedereen eet weleens iets wat niet zo veilig is. maar gewoon om ALLE risicos uit te sluiten idd maar niet meer eten. verder maar niet meer over nadenken. gebeurd is gebeurd! ;)

18. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Laatst heb ik ook heel blond een broodje zalm gegeten.

Pas uuuuuuuren later dacht ik: shit hey dat mag helemaal niet!

Maar ik leef nog.
    En de baby ook.

;)

19. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik zou het niet doen. Of anders even vragen of de vis vers van de visboer komt (dan mag het wel) of vacuum verpakt was. Want dan mag het niet.
    Ik was laatst ook uiteten en heb het gewoon gevraagd. Vonden ze een heel normale vraag.

20. zomaar

zomaar Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,769
    0
    0
    Brabant
    Yep ik heb het ook aan de visboer gevraagd... Maar helaas :( vacuumverpakt geweest...
    Ik hou het maar op broodjes haring JAM JAM

Share This Page