mp, koper heeft lege envelop ontvangen zegt ze

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nee dat is wel raar...

2. girl21

girl21 Niet meer actief

ik vind het risico voor de koper, maar vermeld het er ook wel erg duidelijk bij in de mail, die ik vervolgens ook bewaar tot ik heb gehoord dat alles goed is overgekomen...

heb het hier op zp een keertje gehad, heb een mooie slab verstuurd, niet om dat ik hem zelf niet wilde, maar puur omdat ik het idee had dat ze hem wel heeeel graag wilde, zou er etos zegels voor terug krijgen, met dat wat ze tekort kwam aan geld erbij, en heb nooit een envelop mogen ontvangen,, ook geen in een zakje van tnt.. vond het erg vreemd, en heb er mijn eigen gedachten over, maar heb geen poot om op te staan.. de ruiler heeft vervolgens niets meer laten horen.. erg jammer..

wat ik dus bedoel, wees in eenmail altijd erg duidelijk wat je verwacht bij vermissing oid!

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb ook zoiets gehad via marktplaats...
    Pakketje verzonden, wel met track & trace, ze had hem ook ontvangen maar zei toen dat het stuk was... right...
    terwijl ik alles voor het verzenden helemaal gecontroleerd had. Hij zat goed ingepakt alles werkte naar behoren.

Toen ik voorstelde dat ze hem dan terug zou sturen zodat ik kon zien of hij echt stuk was en evt laten maken heb ik niks meer gehoord.

Ze wilde hem eerst met paypal betalen, nou volgens mij was ik dan mooi in de aap gelogeerd...

De eerste mailtjes waren heel netjes en nadat hij zogenaamd stuk was werd ik voor van alles en nog wat verrot gescholden... en kon ze geen normaal Nederlands meer schrijven...

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik heb een keer een ketting gekocht via mp en die was echt in 4 stukken gekregen maar op de foto was hij heel dus denk echt dat ze bij d epost er te ruig mee om zijn gegaan, dus het kan dat iets kapot gaat hoor... ik heb gewoon gemailt met de tip het de volgende keer in keukenpapier te doen en goed dicht te plakken (envelop was ook kapot) maar verder niks lelijks gemaild en gezegt dat het mijn risico was en dat vind ik ook!
    Dus als ze zegt een lege envelop te hebben gehad had ze het maar op moeten halen, ik vind dat gewoon eigen risico...

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

Vervelende situatie. Ik zou niet zo goed weten wat ik ermee zou moeten doen. Inderdaad Marktplaats zelf inlichten, maar dat heb je al gedaan zie ik. Ik koop ook weleens wat via Marktplaats, maar ben mij er wel van bewust, dat er een risco aan vast zit. Gaat het om een groot bedrag?

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tja ik vind het lastig... enezijds denk ik van eigen risico anderzijds denk ik van tja, als iemand hier ene topic had geopend met een boos bericht dat ze betaald had en ze een lege envelop had gekregen had heel zp gezegd dat ze een mail zou moeten sturen en daarin de verkoper flink de waarheid zou moeten vertellen want tja, wie zegt nou dat ze het shirtje er echt in heeft gedaan bla bla.

Dus ja, moeilijk.
    Het is heel lastig in te schatten ook, of de koper eerlijk is of niet. En anders 50/50, dus dan maak jij 50% van het bedrag over naar haar.

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hier ben ik het ook mee eens!

Mensen kunnen zo veel zeggen. Dat is nou eenmaal het risico.

Maar die tip van het adres op en over de rand ga ik zeker gebruiken. Moet morgen toevallig iets versturen :)

8. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Het ligt er natuurlijk een beetje aan om wat voor´n bedrag het gaat.
    Maar je hoort dit soort dingen vaker van marktplaats.
    Als het om een klein bedrag (3 euro ofzo)zou gaan zou ik het terug storten gaat het om een groot bedrag dan zou ik de helft terug storten.
    Het ligt helemaal aan het contact wat je hebt met de koper. Als het voelt alsof je in de maling genomen word dan zou ik waarschijnlijk niets terugstorten.
    Volgens mij is het risico ook voor de koper.
    Anders hadden ze het maar aangetekend moeten laten verzenden.

9. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik wil nog wel even waarschuwen voor als je iets verstuurd per gewone envelop via de post.

Mijn man werkt als postbode bij de machines. En het gebeurt vaak dat er enveloppen zijn met andere inhoud dan gewoon een brief verscheurd worden door de machines omdat het voor dat ding anders voelt als hij er doorheen gaat en het dan niet kan verwerken. Ook post met andere afmetingen (dus geboortekaartjes) kunnen voor rejecten zorgen waardoor hij dus 't kaartje vernield.

Niet dat ik ze wil verdedigen want het is natuurlijk echt niet tof. Maar wil jullie er wel voor waarschuwen.. (ook bijv met sleutels of losgeld dit gaat geheid mis!!)

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou ik zou me hier i.i.g. niet zo'n zorgen over maken. Ik ben 1 keer echt opgelicht (wel betaald en niks ontvangen) en 1 keer kreeg ik de grootste rommel thuis gestuurd. Van allebei melding gemaakt en nooit meer iets van gehoord. MP is niet zo consequent en adequaat in dat soort dingen ;)

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Dat doe ik altijd al, als het adres dan niet klopt komt het automatisch weer bij je terug. Dus zo raar vind ik dan niet.
    Om hoeveel geld ging het dan?

Deel Deze Pagina