Ik heb dit bericht ook bij baby/dreumes staan, maar zet het toch even hier neer omdat van diegene die hier ervaring mee hebben hun kindje waarschijnlijk geen baby of dreumes meer is: Toen ons meisje 1 maand was kregen wij te horen van het CB dat ze een ruisje in het hartje had. De HA bevestigde dit en wij werden doorgestuurd naar de kinderarts. De kinderarts hoorde het ook en heeft de cardioloog mee laten luisteren en hij heeft meteen die dag nog een echo gemaakt. Ons meisje had meerdere gaatjes 1x tussen de linker en rechter hartboezem en 2 of 3 gaatjes tussen de linker en rechter hartkamer. 1 van deze gaatjes is dermate groot (5 mm) dat de kans (50%) dat ze voor haar 6 maanden geopereerd moet worden hieraan. Ze is nu 9 weken en over 1,5 maand moeten we terug naar de kindercardioloog en dan weten we waarschijnlijk meer. Mijn vraag is eigenlijk of er mensen zijn die dit ook meegemaakt hebben? Hoe was het herstel na de open hart operatie en hoe hebben jullie alles ervaren. Lfs Yvonne
Ons zoontje had een gaatje tussen de hartkleppen en er is toen ook gezegt dat hij waarschijnlijk geopereerd moest worden (binnen 2 weken van de geboorte geconstateerd) maa na een aantal controles bleek na 5 maanden dat alles netjes was dicht getrokken en was er geen medisch ingrijpen meer nodig. Nu ging het bij mijn zoontje maar om 1 gaatje maar ik dacht misschien vind je het wel fijn om dit te horen
hey, mijn beste vriendin heeft een dochtertje van 6 maand die met 4 maand zo´n operatie heeft gehad, dat is heel voorspoedig verlopen en na een week was hun kindje weer thuis. het is haar 100% meegevallen. het herstel liep erg goed omdat baby´s heel veerkrachtig zijn, toen ik op ziekenbezoek kwam merkte ik niks aan hun kindje, ik verbaasde me echt. hier dus een heel positief verhaal. sterkte!
Het dochtertje van mijn nichtje had ook een gaatje wat gerepareerd is. Ze was toen denk ik 3 maanden, het is nu een supergezonde, blije baby!
Ik heb zelf een vsd gehad. als je vragen hebt kun je me een pb sturen. Wie weet kan ik je helpen met antwoorden. Ik was zelf ook een baby toen ik eraan werd geopereerd. sterkte de komende tijd!
Dank je wel allemaal voor jullie reacties!! Fijn om te horen dat de meeste kindjes alweer snel herstelde!!