experiment met kind in vrieskou

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 2mam2, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
  2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vond het zo heftig om te zien ( zag het vanochtend op Facebook)

Waardeloos dat mensen zo aan zo'n jongen voorbij lopen. Ik kan me het gewoon bijna niet voorstellen.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    De wereld is idd heel hard geworden helaas.
    Ik snap ook niet dat mensen een kind gewoon kunnen voorbij lopen.

Laatst was ik nog in een winkel centrum,en daar zag ik een klein jongetje overstuur huilen.
    Allerlei mensen keken wel,maar liepen toch door.
    (terwijl hij vlak bij een roltrap liep,die uitkwam bij een parkeer garage)
    Ik ben er toen wel na dat jochie toe gegaan.
    Uiteindelijk bleek de moeder wel in de buurt te zijn en hem in de gaten te houden.
    Maar stel je voor dat de jochie zijn mama kwijt was geweest en die roltrap was afgegaan.
    Omdat niemand het nodig vond om even na dat jochie te gaan.

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    In all fairness, ik zou dat jongetje ook gewoon straal voorbij gelopen zijn. Niet omdat ik een koude, harteloze bitch ben, maar omdat het zo blatantly clear is dat hij een acteur is. Kom op, dat T-shirt alleen al! Die hals zo over de top opengescheurd, maar dan wel met nauwelijks vuil erop ;). Ik denk dat er redelijk wat mensen zijn doorgelopen, omdat ze geen zin hadden om opgenomen te worden en allang doorhadden dat dit nep was. Een aantal van deze mensen waren wellicht (hopelijk!) wel gestopt als ze ook maar een seconde hadden gedacht dat het echt zou zijn.

Dat mensen in crowds verantwoordelijkheid van zich afschuiven en zich niet sociaal opstellen weten we allang, maar dit is gewoon niet zo heel erg goed uitgevoerd.

5. Verox

Verox Niet meer actief

Ik kreeg ook de indruk dat mensen naar de camera keken.
    Het leek me nou niet bepaald een verborgen camera. Blijkbaar liep er constant iemand om de jongen heen, en dat viel een hoop mensen op.
    Daarnaast zou ik ook denken dat het om een grap ging.

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Lekker experiment dat jochie heeft wel 2 uur zonder jas in de kou op straat gelegen

7. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik vind het sowieso altijd moeilijk inschatten. Met een kind zou ik het anders vinden maar in eindhoven bijv. heb je een paar 'zwervers' die heel de dag zielig staan te doen in vieze kapotte kleren en die zijn helemaal geen zwerver. Die staan heel dag geld te ontvangen en om 5 uur stappen ze in hun dikke auto naar huis. Maar het klopt wel dat mensen tegenwoordig heel egoïstisch zijn en nog maar weinig naar andere omkijken, onder het mom 'als we het zelf maar goed hebben'.

8. Nou, inderdaad :) Ik vind dat filmpje van dat jongetje dat zonder jas bij de bushalte zit (en die wel tig keer wordt geholpen!) een veel mooier voorbeeld..

Ik had bij 'kind' overigens ook een jongetje van een jaar of 5, 6 verwacht.

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Kippenvel door wat die man deed. Zo hoort het ook vind ik. Weet ook niet wat ik zelf gedaan had, want vond het er ook wel 'nep' uit zien, inderdaad ook met dat kapotte shirt zonder vieze vlekken.

Ondanks dat het gespeeld was, toch wel sneu voor die jongen. Vreselijk om zo de hele tijd in de kou te staan. Die zou daarna misschien wel flink ziek of verkouden zijn geworden.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Die jongen heeft er zelf voor gekozen en vast een paar leuke centen aan over gehouden, waarmee hij later een nieuwe telefoon of een paar nieuwe games heeft aangeschaft. Hij is er echt niet toe gedwongen hoor. Misschien hoopte hij via youtube ontdekt te worden en zo ergens in een grote rol te belanden ;).

Dat andere filmpje ban die jongen bij de bushalte heb ik ook gezien. Dat schetste inderdaad een veel hoopvoller beeld.

11. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Hahaha dat was het eerste wat ik dacht! Die ziet er veel te schoon uit voor een zwerver:D

12. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Tranen!

Ze zeggen niet voor niets.

Mensen met weinig hebben een groot hart.
    Mensen met veel hebben een klein hart.

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik heb het hier laatst meegemaakt toen ik voor een paar boodschappen de Aldi weer kwam uitlopen en een kind, een meisje van een jaar of 3, hartverscheurend zat te huilen in een buggy, ze probeerde de overvol beladen buggy uit te klimmen... De buggy stond verlaten bij de ingang van de winkel, de moeder was in geen velden of wegen te bekennen. Iedereen die naar binnen of weer naar buiten kwam keek, je kon ook niet anders, dit meisje huilde tegen het hysterische aan zo hard, maar moeder bleef weg. Ik kreeg er een onbehaagelijk gevoel van en ben erbij gebleven maar op een afstand. (Ik woon in duitsland en je moet met dit soort dingen ook nog eens heel erg uitkijken, want ze zijn hier nogal van de rechtzaken en meteen je ergens de schuld van geven en dan mag je zelf je onschuld gaan bewijzen... dus wel afstand gehouden).
    Nou daar kwam ze aan hoor op d´r gemakkie.... ma flodder met d´r handen vol met spullen, na RUIM een kwartier het kind hysterisch te hebben laten schreeuwen om d´r moeder bij de ingang van de aldi op een parkeerterrein met vreemdelingen.
    Ik denk dat ze nu nog wel weet welke blik ik haar heb toegeworpen, voor de duidelijkheid, met dat blik kon niet gekookt worden. Weet je hoe ver iemand komt als die persoon een kwartier voorsprong heeft met bijvoorbeeld een auto? Moeder had haar kind niet weggenomen zien worden hoor, want die was in geen velden of wegen te bekennen.....

Maar ook hier dus een huilend kind en mensen liepen voorbij en keken erna en niemand deed iets.

Ik heb zelf wel een keer een huilend kind geholpen in een bomvol winkelcentrum, was ook z´n moeder kwijtgeraakt...

Deel Deze Pagina