Wat een onzekerheid voor jullie, inderdaad nu even lekker met z'n drieen op vakantie hopelijk kan je er een beetje van genieten.
Hoi, Hoop ten eerste dat jullie een beetje kunnen genieten van je vakantie. Voor ons een bekend verhaal. Onrustig babietje, veel huilen en opeens heel veel spugen. Ook een mri gemaakt waaruit bleek dat er teveel vocht tussen hersenen en schedel en in mindere mate ook in de ventrikels zat. Wij kregen binnen een halve dag de uitslag (maar we wonen in Estland dus dat zal hier ook nog wel anders zijn). Uiteindelijk bleek dat het vocht het gevolg was van een chronische hersenvliesontsteking en dat er gelukkig geen drainage nodig was. Behandeld met antibiotica en plasmedicatie en nu lijkt alles goed te gaan, hoewel de mogelijkheid bestaat dat hij toch nog een waterhoofd krijgt. Dat er niet gelijk gehandeld wordt, betekent dat dat de uitslag niet zo ernstig was? Sterkte!
Laravelk ik wil bijna zeggen wat fijn dat iemand dit ook heeft meegemaakt... Je verhaal geeft me wel rust, ook al is het heftig, het valt nog redelijk mee. Mag ik vragen hoe oud jullie zoontje toen was? Ons mannetje spuugt al vanaf de eerste week. Huilen doet hij alleen als hij eten wil, dat valt dus wel mee. De uitslag was niet levensbedreigend. Maar toch wel ernstig, omdat de volgende dag de onderzoeken zijn gestart... Bedankt voor je reactie!
Ons verhaal is natuurlijk een beetje anders omdat David ook te vroeg geboren is (26 weken) en in de 29e zwangerschapsweek een hersenvliesontsteking heeft gehad. Hij was gecorrigeerd 2 maanden oud toen het spugen begon. Het werd in een maand tijd steeds erger en de artsen vermoeden dat hij al lang daarvoor last had van misselijkheid en hoofdpijn. Ons viel het namelijk op dat hij op een bepaald moment zijn hoofd in buiklig niet meer wilde optillen en erg onrustig was. Hij is toen (we woonden nog in Nederland) ter observatie ivm met vermoedelijke reflux als oorzaak van het huilen in het ziekenhuis geweest maar in die prikkelarme omgeving was hij zo lief als een lammetje. Er is dus ook verder geen onderzoek gedaan, het werd geweten aan zijn vroeggeboorte en we kregen groen licht voor de verhuizing naar Estland. Na aankomst werd het alleen maar erger en zijn hoofd was ook binnen een maand uit alle hoedjes en mutsjes gegroeid. Toen zijn fontanel rood werd zijn we naar het ziekenhuis gegaan en zijn gelijk alle onderzoeken en behandelingen gestart. Hij was dus ook precies 3 maanden bij het mri-onderzoek. Door het snelle handelen hier lijkt er nu geen hersenschade te zijn. Het gaat goed met hem en hij is druk bezig om de opgelopen achterstand in te halen. Het valt me op dat de fontanel sindsdien zacht is, dat heeft hij daarvoor nooit gehad. Is er een vermoeden van wat de oorzaak zou kunnen zijn? Sterkte!
Laravelk dat is inderdaad wel iets anders. Maar wat moet dat een heftige tijd voor jullie zijn geweest! Fijn dat het goed is afgelopen! Je verhaal geeft me hoop dat het goed kan komen. Op dit moment zijn er eigenlijk alleen vragen. Over het ontstaan, erfelijkheid, gevolgen, etc. zijn geen antwoorden op. Over 6 weken hopen we antwoorden te krijgen.
onze dochter was 6 dagen oud toen ze een MRI scan kreeg ...ze had een hele dikke bult in haar nek en zeer ernstig zuurstof tekort bij de geboorte (dood geboren) en ze wouden dat van de nek zo snel mogelijk weten wat het was want ze waren bang dat het misschien een tumor kon zijn..gelukkig was het dat niet ...maar onze dochter heeft wel een licht roesje gekregen...